Miękkie strategie marketingowe

Tytuł:
Miękkie strategie marketingowe

Liczba słów:
897

Podsumowanie:
Niezależnie od tego, czy prowadzisz marketing on-line, czy off-line, Twoi potencjalni klienci są przerażeni, bliznami i sceptyczni. Konsumenci są dziś dość odporni na komunikaty sprzedażowe.

Słowa kluczowe:
miękkie, strategie marketingowe, on-line, off-line, marketing

Treść artykułu:
Czy prowadzisz marketing on-line lub offline, Twoi potencjalni klienci są przestraszeni, przerażeni i sceptyczni. Konsumenci są dziś dość odporni na komunikaty sprzedażowe.

W połowie lat 70-tych w sklepie można było prowadzić wyprzedaż z rabatem 10% i ludzie przychodzili do niej. Potem duże sklepy wpadły w mentalność dyskontową. Obecnie sprzedaż z „70% rabatem” jest powszechna – zwłaszcza w przypadku biżuterii. Konsument nie jest zbyt długo głupcem. Te promocje nie dają już pożądanej odpowiedzi.

Powtarzające się wydarzenia sprzedażowe o dużej mocy tworzą spiralę spadkową. Ostatecznie nie możesz zaoferować wystarczająco dużej „oferty”, aby podekscytować opinię publiczną. Wielcy trzej producenci samochodów grali w tę grę przez trzy lata. W styczniu 2006 roku znaleźli się w poważnych tarapatach finansowych. Pożyczali klientów z przyszłości, oferując większą, lepszą sprzedaż co kilka miesięcy. To głęboki grób, z którego można się wyczołgać.

Firmy odnoszące sukcesy, teraz iw przyszłości, będą ćwiczyć to, co nazywam „miękkim marketingiem”. Aby osiągnąć sprzedaż dzisiaj, wysiłki marketingowe muszą znaleźć się pod radarem skoku sprzedaży konsumenta.

Wiele dużych firm wie o tym od jakiegoś czasu dzięki prowadzonym analizom marketingowym. Możesz skorzystać z ich badań za darmo.

Spójrz na przykład na Coca-Colę.

Cola słynęła z krzykliwych reklam telewizyjnych o dużej mocy. Dziś rzadko widzisz takie reklamy. Czy ograniczyli wydatki marketingowe? Nie. W rzeczywistości wydają teraz więcej za pomocą miękkich technik marketingowych. Większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, że są reklamowani. Na tym polega piękno i siła miękkiego marketingu.

Oto dwa sposoby, w jakie Coca-Cola wykorzystuje miękkie podejście marketingowe do budowania zysków i udziału w rynku.

1. Być może widzieliście produkty coli wyświetlane w programach telewizyjnych i filmach. „American Idol” to popularny program telewizyjny, który ma około 35 milionów widzów. Trzej sędziowie to duża część sukcesu pokazu. Przed każdym sędzią stoi wysoki kubek coli. W efekcie te postacie polecają swoim widzom Colę. Coke płaci za to dużo pieniędzy i sprzedaje wiele produktów w oparciu o reklamę tego typu.

2. Koks przyciąga nowych lojalnych klientów „tylnymi drzwiami”, używając produktów nostalgii. Kolekcjonerstwo coli to dziś ogromny rynek. A kiedy wpadł w hobby kolekcjonowania coli, człowiek i cała rodzina stali się zapalonymi pijakami coli. A Coca-Cola jest reklamowana każdemu, kto wejdzie do tego domu.

Miękkie techniki marketingowe coli sprawiły, że na rynku napojów bezalkoholowych są niemal kuloodporne. Zbudowali wizerunek najpopularniejszego napoju gazowanego. Ponieważ chęć bycia w zwycięskim zespole leży w naturze człowieka, każdego dnia do grupy dołączają rzesze nowych klientów.

Oto trzy potężne taktyki miękkiego marketingu, z których możesz zacząć korzystać już dziś.

1. Daj się poznać jako ekspert. Wiarygodność i zaufanie to dwa najważniejsze sposoby na odniesienie sukcesu w każdej firmie. Pisz i przesyłaj artykuły i informacje prasowe. Jeśli nie możesz pisać, zatrudnij kogoś, kto zrobi to za Ciebie. W Internecie jest kilka dobrych serwisów do pisania. Są bardzo tanie. Powinieneś także dołączyć do witryny z treścią „Private Label Rights”. Zapewniają już napisane artykuły, na których możesz umieścić swoje nazwisko jako własne. To czyste złoto w marketingu on-line lub off-line.

Jeśli prowadzisz firmę na Main Street, lokalna gazeta powinna być Twoim najlepszym przyjacielem. Rób wszystko, co możesz, aby nawiązać z nimi relacje. Możesz lub nie być w stanie wydrukować swoje artykuły i komunikaty prasowe za darmo, ale nawet zakup miejsca przyniesie duże korzyści.

2. Rozdaj bezpłatne sprawozdanie na temat swojego produktu lub usługi. Twoja lokalna gazeta prawdopodobnie zapewni Ci na początku trochę wolnej przestrzeni redakcyjnej, jeśli raport będzie interesujący i bezpłatny dla ich subskrybentów. Przykładem z życia jest pośrednik w handlu nieruchomościami w tej dziedzinie, który oferuje bezpłatny raport – „10 sposobów na uzyskanie najlepszego dolara dla Twojego domu”. Ujawnia, co jest cenne, a co nie, przygotowując dom do sprzedaży. Dzięki temu staje się ekspertem w umyśle konsumenta i osobą, która się o niego troszczy.

Możesz otrzymać książkę lub raport napisany dla Ciebie za kilkaset dolarów od tych samych firm internetowych, które piszą artykuły i komunikaty prasowe, lub z witryny członkostwa „Private Label Rights”. Ten pośrednik korzysta z tego samego raportu od ponad dziesięciu lat. Szacuje się, że ten raport wygenerował około 1,6 miliona dolarów zysku.

3. Współpracuj z powiązanymi, niekonkurencyjnymi firmami. Jedna operacja prania chemicznego połączona z dowcipem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *