Media Darlings Dziesięć najważniejszych racji i zakazów współpracy z prasą

Tytuł:
Kochani medialni: Dziesięć najważniejszych nakazów i zakazów pracy z prasą

Liczba słów:
846

Podsumowanie:
Wielu wystawców tego nie robi umie efektywnie współpracować z mediami. Wystawcy załamują ręce z rozpaczy, gdy w branżowych publikacjach nie pojawia się ani jedno słowo o ich nowościach. To sytuacja bez przegranych – ale nie musi!

Słowa kluczowe:
marketing targowy, planowanie targów, szkolenie targów, szkolenie personelu targów, szkolenie personelu wystawców, książki targowe

Treść artykułu:
Jest takie powiedzenie w branży prasowej: Reklama jest droga, ale artykuł redakcyjny jest bezcenny! To proste zdanie świadczy o tym, że czytelnicy ufają wszelkim informacjom, które przeczytają w artykule lub kolumnie, i cenią je o wiele bardziej niż jakiekolwiek dane, które zbierają z reklamy. Nawet jeśli fakty przedstawione w artykule i reklamie są identyczne, wyniki są takie same. Pozytywne relacje redakcyjne są na wagę złota.

Jednak wielu wystawców nie wie, jak efektywnie współpracować z mediami. Słyszę to cały czas – z obu stron nawy. Wystawcy załamują ręce w rozpaczy, gdy w branżowych publikacjach nie pojawia się ani jedno słowo o ich nowych produktach – a reporterzy są zirytowani, sfrustrowani i wręcz zniesmaczeni tymi wystawcami, którzy wydają się robić wszystko, co w ich mocy, aby stworzyć dobrą historię . To sytuacja bez przegranych – ale nie musi!

Oto dziesięć wskazówek dotyczących współpracy z mediami podczas targów, a także dziesięciu innych kwestii. Pamiętaj, prasa nie jest twoim wrogiem! Reporterzy mają coś do zrobienia, a w dziewięciu przypadkach na dziesięć najlepiej jest im w tym pomóc. Oboje wygrywacie – otrzymują dobry tekst do swojej historii, a ty dostajesz relację redakcyjną.

lt;bgt; Do zrobienia: lt;/bgt; odrób pracę domową przed wydarzeniem. Opracuj kilka wartych opublikowania ujęć, które zaprezentują Twoją wiadomość. Podkreśl aktualne informacje, takie jak trendy branżowe, statystyki, nowe technologie lub produkty, wskazówki, techniki lub strategie „zrób to sam” oraz przydatne porady. Historie o ludzkim zainteresowaniu są świetne, ponieważ pozwalają pisarzom nadać „twarz” temu, co mogłoby być historią o suchych orzechach i śrubach.

lt;bgt; Nie: lt;/bgt; Zdecyduj, jaką historię napisze reporter, zanim jeszcze dotrą do programu. Jasne, możesz mieć wszystkie te wielkie ludzkie zainteresowania lub cudowne cytaty, ale jeśli reporter próbuje ułożyć zwięzłą, tylko-fakty-proszę pani, to tylko dodatkowy hałas, którego autor nie chce lub potrzebujesz. Posłuchaj, o co prosi reporter, i zapewnij to.

lt;bgt; Do zrobienia: lt;/bgt; Buduj współpracę z prasą. Poznaj redaktorów i pisarzy. Zgłoś się jako wolontariusz, aby być dla nich źródłem informacji. Reporterzy prowadzą „listy źródłowe” – osoby zawierające informacje, przyjazne i łatwe do cytowania. Właśnie tam zwracają się jako pierwsi, kiedy muszą napisać artykuł na określony temat. Chcesz być na tej liście źródeł.

lt;bgt; Nie: lt;/bgt; lekceważ małego faceta. To, że ktoś pisze dziś do Izby Handlowej Omaha, nie oznacza, że jutro nie będzie redagował najbardziej prestiżowego czasopisma branżowego. Profesjonaliści poruszają się w mediach z niesamowitą szybkością i regularnością – ale zabierają ze sobą ich wspomnienia. Spal reportera, gdy będzie nikim, a będą pamiętać, kiedy będą kimś!

lt;bgt; Do zrobienia: lt;/bgt; miej dobre materiały prasowe. Uwzględnij interesujące i aktualne informacje; jednostronicowy biuletyn firmy – struktura korporacyjna, wykres kadry kierowniczej, dane dotyczące sprzedaży; pełne informacje o produkcie – specyfikacje, metody dystrybucji, ceny; dobre zdjęcia produktów lub linki do stron FTP on-line, na których można znaleźć zdjęcia; kluczowe kontakty. Wszystko musi być dokładne i weryfikowalne. Unikalne opakowanie jest dobre, jeśli jesteś nieznany, w przeciwnym razie nie przejmuj się.

lt;bgt; Nie: lt;/bgt; wypełniaj swojego zestawu prasowego tonami „puchu”. Krótko i na temat jest znacznie lepszy. Unikaj sztuczek, strzałów w głowę prezesa, nieaktualnych, fałszywych lub przesadzonych informacji. Mylące statystyki mogą być pocałunkiem śmierci – podaj kontekst dla wszystkich liczb. Najlepsze są teczki o standardowym rozmiarze lub mniejsze, ponieważ łatwo mieszczą się w torbach i teczkach.

lt;bgt; Zrób: lt;/bgt; dokładaj wszelkich starań, aby rozpowszechniać informacje. Koordynuj z organizatorami pokazów wszelkie organizowane przez nich wydarzenia medialne i upewnij się, że w pokoju multimedialnym dostępnych jest wiele zestawów prasowych. Opublikuj wszystkie istotne informacje on-line, aby były dostępne po wydarzeniu. W razie potrzeby organizuj konferencje prasowe.

lt;bgt; Nie: lt;/bgt; organizuj konferencję prasową „tylko dlatego”. Konferencje prasowe dotyczą głównie ważnych ogłoszeń, nowych produktów, ale tylko wtedy, gdy są one naprawdę nowe lub ulepszone, albo ogólnych trendów w branży – co jest na topie, a co nie. Jeśli organizujesz źle zorganizowane wydarzenie, podczas którego nie udostępniono nic wartego opublikowania, po prostu zirytowałeś cały pokój pełen reporterów. Nie jest to dobry pomysł.

lt;bgt; Do: lt;/bgt; dotrzymuj obietnic. Jeśli planujesz rozmowę kwalifikacyjną, bądź dostępny i punktualny. Jeśli umówisz się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *