Marketing wirusowy – rozpowszechniaj informacje

Tytuł:
Marketing wirusowy – rozpowszechnianie informacji

Liczba słów:
523

Podsumowanie:
Koncepcja marketingu wirusowego oferuje właścicielom i menedżerom witryn realną okazję do wniesienia w nowych odwiedzających, co może być stosunkowo niewielką kwotą inwestycji.

Słowa kluczowe:
marketing wirusowy

Treść artykułu:
W miarę jak świat wyszukiwarek staje się bardziej konkurencyjny, a walka o ruch w witrynach się pogłębia, właściciele witryn internetowych teraz uciekaj się do innych środków i metod przyciągania odwiedzających do swoich witryn internetowych.

Koncepcja marketingu wirusowego oferuje właścicielom i menadżerom witryn realną możliwość przyciągnięcia nowych i niewyobrażalnych ilości i typów odwiedzających przy stosunkowo niewielkich nakładach inwestycyjnych.

Koncepcja jest stosunkowo prosta. Powstaje zdjęcie lub film, który spodoba się określonej grupie docelowej, a media są następnie rozpowszechniane na wielu kluczowych stronach internetowych. Należą do nich YouTube i Yahoo Video dla filmów i Flickr dla zdjęć. Portale społecznościowe, takie jak MySpace i Bebo, można również rozważyć jako sposób początkowego rozsiewania mediów, aby pokazać innym.

Ten proces nazywa się wysiewem wirusa i przedstawia początkowy wysiłek wymagany do rozpoczęcia toczenia piłki. Teoretycznie, gdy filmy są już dostępne publicznie i przypominają wirus biologiczny, rozprzestrzeniają się wśród społeczności pocztą pantoflową, pocztą e-mail i publikowane w witrynach innych osób za pośrednictwem łatwo dostępnych do pobrania odtwarzaczy, które są łatwo osadzane w większości witryn.

Jednym z przykładów udanej kampanii marketingu wirusowego jest Czy to się miesza? kampania, w ramach której producent blenderów wpadł na oryginalny pomysł przetestowania ich mikserów z różnymi, raczej ekscentrycznymi przedmiotami do mieszania. Witryna z telefonami komórkowymi i grabiami ogrodowymi mieszanymi w ich mikserach jest fascynująca dla większości widzów, a dość stylowe filmy wideo stały się prawdziwym kultem. Ten nieznany dotąd blender w ciągu kilku tygodni stał się powszechnie znaną nazwą, a tym samym ruch na stronie gwałtownie wzrósł.

System marketingu wirusowego zależy w dużej mierze od starannego ukierunkowania na grupę klientów i dystrybucji odpowiedniego przekazu lub mediów wirusowych. Na przykład nie ma sensu rozpowszechnianie wirusa promującego damskie kosmetyki, które nie byłyby atrakcyjne dla kobiet. Kiedyś szczególnie udana była kampania dla Dove Soap, która była promowana za pomocą filmów pokazujących, jak kosmetyki mogą całkowicie zmienić wygląd kobiety, czyniąc ją fałszywą wizją i pokazując, jak ważne może być proste, naturalne piękno kobiety. Ta kampania mająca na celu zilustrowanie znaczenia prawdziwej kobiety w środku odniosła duży sukces i była wielokrotnie postrzegana, poprawiając wizerunek Dove Soap, w którym kobiety są po ich stronie i celebrują naturalne piękno.

Nowsza kampania została uruchomiona przez ManOfTheMatchdotnet, stronę internetową oferującą fanom sportu możliwość oddania głosu na swojego zawodnika, albo na stronie internetowej, albo za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS. Wyzwanie polegało na tym, aby strona stała się znana na rynku, a seria fałszywych wywiadów z podobnymi do sportu celebrytami została uruchomiona, aby promować markę wśród fanów sportu. Pierwsza grupa filmów dotyczyła fałszywego Davida Beckhama i okazała się wielkim początkowym sukcesem.

Dlatego nowy właściciel witryny powinien poważnie potraktować marketing wirusowy jako prawdziwą i ważną alternatywę dla promowania swojej witryny – nowy sposób rozpowszechniania informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *