Marketing marki to nie tylko dobry wygląd

Tytuł:
Marketing: Twoja marka to coś więcej niż tylko dobry wygląd

Liczba słów:
476

Podsumowanie:
Marka to coś więcej niż tylko nazwa Twojej firmy lub logo. To więcej niż tylko wygląd opakowania Twojego produktu. Krótko mówiąc, Twoja „Marka” jest zwieńczeniem wszystkiego, co 5 zmysłów potencjalnego klienta może o Tobie wychwycić. Zbadajmy to dalej.

Słowa kluczowe:
Marka, branding, marketing, marketing internetowy

Treść artykułu:
Najpierw wyjaśnijmy powszechne błędne przekonanie, czym jest „marka” naprawdę jest. Marka to coś więcej niż nazwa lub logo Twojej firmy. To coś więcej niż tylko określony rodzaj produktu, który oferujesz, na przykład marka wacików bawełnianych Q-tips. To więcej niż tylko wygląd opakowania Twojego produktu. Krótko mówiąc, Twoja „Marka” jest zwieńczeniem wszystkiego, co 5 zmysłów potencjalnego klienta może o Tobie wychwycić.

To obraz, który prezentujesz przez cały czas. Od logo firmy i schematu kolorów po sposób, w jaki ubierają się pracownicy.

To jest to, co Twój potencjalny klient słyszy od Ciebie io Tobie. Od tego, co słyszą o Tobie w mediach, po sposób, w jaki Twój zespół obsługi klienta obsługuje napływające skargi.

To uczucie, które potencjalny klient ma we wszystkich relacjach z Tobą. Od satysfakcjonującej lub niezadowolonej interakcji z Tobą po działania związane z budowaniem relacji, które prowadzisz.

To przyjemne lub nieprzyjemne zapachy, które kojarzą się z Tobą wszędzie, od zapachu produktu lub zakładu, po nawet pracowników.

I wreszcie, to także gusta, które są z Tobą kojarzone. Od smaku Twojego produktu (jeśli jest to produkt przeznaczony do spróbowania) po jakość podawanej kawy lub herbaty.

Jak już prawdopodobnie zaczynasz widzieć obraz, który dla Ciebie maluję, Twoja marka obejmuje wszystko, co dotyczy Ciebie. Dzięki temu możesz zobaczyć, dlaczego ważne jest, aby zawsze wysuwać najlepszą stopę do przodu.

Pójdźmy o krok dalej. Jeszcze ważniejsze niż bycie doskonałym w oczach jest konsekwencja w oczach potencjalnego klienta.

Spójność jest kluczem do budowania marki. To okropna praktyka budowania marki i po prostu niedopuszczalne jest oferowanie świetnej obsługi jednego dnia, a złej usługi następnego. Lepiej jest być konsekwentnie miernym. Wtedy przynajmniej klient wie, czego się spodziewać i generalnie jest bardziej zadowolony. Innym przykładem złego budowania marki jest inny wygląd i sposób działania Twojej witryny w porównaniu z innymi materiałami marketingowymi (np. Wizytówkami, broszurami itp.). Ostatecznie potencjalny klient powinien być w stanie rozpoznać Cię na pierwszy rzut oka – po prostu po kolorach, stylu projektu, logo itp.

Weźmy na przykład sprzedawcę fast foodów McDonalds. Wykonali spektakularną robotę w tworzeniu marki. Ich jedzenie smakuje niezmiennie tak samo bez względu na to, w którym miejscu jesz – zasadniczo na całym świecie. To, co widzisz, słyszysz, czujesz, wąchasz i smakujesz, jest w zasadzie spójne i akceptowalne we wszystkich obszarach.

Podsumowując, branding jest niezbędny do ustalenia Twojej tożsamości na rynku, a spójność jest kluczem do skutecznego działania. Perspektywy chcą spójności! Konsekwencja rodzi komfort, a komfort to aspekt budowania relacji – kluczowa strategia marketingowa.

© 2005 Online Marketing Muscle – Wszelkie prawa zastrzeżone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *