Marketing kancelarii zwiększający przychody dzięki ocenianiu klientów

Tytuł:
Marketing kancelarii – zwiększanie przychodów poprzez ocenianie klientów

Liczba słów:
886

Podsumowanie:
Marketing kancelarii składa się z wielu różnych elementów. Analiza Twojej firmy w zakresie zarządzania praktyką prawniczą może być złożona, jednak zacznijmy od kluczowej zmiennej sukcesu – Twojej obecnej bazy klientów. Zarządzanie bazą klientów jest najważniejszym aspektem działań marketingowych Twojej kancelarii. Proponuję zacząć od oceny swoich klientów.

Rozwiązanie ABCD

Patrząc na bazę klientów w celach marketingowych firmy prawniczej, możesz użyć sprawdzonej metody analizy. Thi …

Słowa kluczowe:
adwokat marketing, marketing kancelarii prawniczych, marketing prawników, zarządzanie praktyką prawniczą, marketing prawniczy

Treść artykułu:
Prawo marketing firmy składa się z wielu różnych elementów. Analiza Twojej firmy w zakresie zarządzania praktyką prawniczą może być złożona, jednak zacznijmy od kluczowej zmiennej sukcesu – Twojej obecnej bazy klientów. Zarządzanie bazą klientów jest najważniejszym aspektem działań marketingowych Twojej kancelarii. Proponuję zacząć od oceny swoich klientów.

Rozwiązanie ABCD

Patrząc na bazę klientów w celach marketingowych firmy prawniczej, możesz użyć sprawdzonej metody analizy. To jest kluczowa koncepcja „klientów ABCD”. Specjaliści usługowi wielu typów używają tej metody do dokładnego oceniania i organizowania swojej bazy klientów. A dla skutecznego marketingu dla kancelarii prawnych ta metoda jest bezcenna. Nawiasem mówiąc, nie chodzi tylko o marketing. Chodzi także o to, aby służyć swoim klientom lepiej niż kiedykolwiek.

Jak z pewnością wiesz, w szkołach stosujemy system ocen listowych, aby uszeregować uczniów według ich wyników na artykułach, testach, quizach itp. Podobnie będziemy „oceniać” naszych klientów. Pomyśl więc o systemie ocen klientów w zakresie marketingu kancelarii prawnych jako o podsumowaniu wszystkich aspektów dobrego klienta.

Klientem, który uzyska ocenę „A”, będzie klient, który ma uzasadnione oczekiwania, postępuje zgodnie z Twoimi instrukcjami, jest wdzięczny za wykonaną pracę, a także jest uprzejmy i profesjonalny w stosunku do Ciebie, aw szczególności do Twojego personelu . W rzeczywistości, jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy ktoś jest klientem „A”, czy klientem „D”, po prostu zapytaj swoich pracowników. Klient „A” wysyła Ci polecenia, które również zamieniają się w klientów „A”. Klient „A” nigdy nie przejmuje się opłatami, które pobierasz, ponieważ wie, że Twoje usługi są warte swojej ceny. Cały czas płacą rachunki na czas. I wreszcie ich sprawy są interesujące i merytoryczne. Czy to nie jest właśnie ten rodzaj klienta, do którego dążysz w marketingu swojej firmy prawniczej? Dodatkowo, czy słyszałeś kiedyś stare powiedzenie „ptaki z piór stada razem”? Oznacza to, że Twoi klienci „A” znają wielu innych klientów „A”, do których mogą Cię skierować, jeśli dobrze rozegrasz swoje karty.

Oczywiście klient z oceną „B” miałby wiele takich samych cech jak klient „A”, ale nie wszystkie. Klient z oceną „C” byłby bliżej klienta „D”. Klient z oceną „D” jest całkowitym przeciwieństwem wszystkich cech klienta „A”. Nie mają rozsądnych oczekiwań, płacą rachunki z opóźnieniem (niektórzy wcale), próbują negocjować niższe opłaty lub zaliczki, nie postępują zgodnie z twoimi instrukcjami (mogą nawet myśleć, że wiedzą lepiej niż ty), są niegrzeczni lub nieprofesjonalni , nie wysyłają poleceń (a jeśli tak, są klientami „C lub D”), ich sprawy nie są merytoryczne i interesujące, często narzekają na normalne opłaty. Niezbyt ładny obraz tych klientów „D”. Pozwól swoim konkurentom je mieć!

Jeśli chodzi o marketing firmy prawniczej, klienci „C D” nie są klientami, których chcesz przyciągnąć. Większość firm uważa, że klienci „C D” zabierają od sześćdziesięciu do osiemdziesięciu procent swojego czasu i wysiłku, a przynoszą tylko dwadzieścia do czterdziestu procent przychodów firmy. Czy uprawianie tego typu działalności typu „C D” ma sens? Oczywiście nie. Musisz przestać zajmować się biznesem „C D” i „zwolnić” (oczywiście etycznie) każdą firmę „C D”, jaką możesz. Nawet jeśli zaczynasz tylko od „D”, jest to początek. Dość wyzwalające, jak również moi klienci zgłaszają, że zwalniają tych ludzi.

Skuteczny marketing dla kancelarii prawnych obejmuje realistyczne spojrzenie na to, co przyniesie najlepsze korzyści najlepszym klientom. Pozbywanie się klientów, którzy otrzymali ocenę „C lub D”, jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie można zrobić dla klientów „A i B”. Nie poświęcając całego czasu na problemy i obawy „C D”, możesz skierować swoją uwagę na swoich klientów „A B” (doprowadzając ich sprawy do końca szybciej, dzięki czemu możesz zrobić ich więcej). W ten sposób klienci „A B” będą jeszcze bardziej zadowoleni, co zaowocuje większą liczbą poleceń i większą liczbą transakcji od nich. Oczywiście „wygrana / wygrana” dla wszystkich.

Kolejną dużą, dużą zaletą spędzania mniej czasu na biznesie „C D” jest to, że możesz poświęcić więcej czasu na rozwijanie swojej sieci poleceń „A B”. Twój wydłużony czas marketingu i bardziej skoncentrowany marketing firmy prawniczej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *