Marketing IT – studium przypadku

Tytuł:
Marketing IT: studium przypadku

Liczba słów:
483

Podsumowanie:
Marketing IT może być kosztowny. Nie popełniaj błędu, będąc takim jak wszyscy inni w swoim marketingu IT.

Słowa kluczowe:
Marketing IT

Treść artykułu:
Przeglądałem jeden z tych okólników reklamowych, które trafiły do mojej skrzynki pocztowej kilka dni temu, a na drugiej stronie zauważyłem kolorową, całostronicową błyszczącą reklamę. Ta reklama musiała kosztować duże pieniądze. Wiedząc, co wiem o kosztach reklamy w mojej okolicy, musiało to być blisko 1000 USD (lub więcej).

Unikaj słabego pozycjonowania dzięki marketingowi IT

Ale była to jedna z najgorszych reklam pozycjonowania, jakie kiedykolwiek widziałem. Aby uchronić Cię przed popełnieniem tych samych błędów w marketingu IT, zwrócę uwagę na kilka największych problemów, jakie widziałem. Nagłówek brzmiał: „Naprawa komputerów, przychodzę do Ciebie”. „I Come to You” nie jest już wyjątkową korzyścią. Jeśli prowadzisz działalność stricte detaliczną, to oczywiście miła korzyść, że dzwonisz do domu. Jednak większość firm świadczących usługi komputerowe nie zajmuje się już tylko klientami detalicznymi. Dzięki B2B nikt nie będzie wnosił swojej 25-węzłowej sieci LAN do Twojego sklepu, abyś mógł nad nią pracować. Więc „Przychodzę do ciebie” to nic wyjątkowego… totalnie zmarnowany nagłówek. Właśnie straciłeś szansę na przyciągnięcie czyjejś uwagi.

Nie wspominaj o cenie w marketingu IT

Następnie w reklamie pojawiły się słowa: „Naprawa komputerów A + i certyfikowany specjalista Microsoft, naprawy, aktualizacje, indywidualne lekcje i korepetycje ”. Po raz kolejny nic wyjątkowego. Te rzeczy są takie same, jak wszyscy inni w branży. Ale to, co zwróciło moją uwagę, to połowa ogłoszenia, napisane dużymi literami z kolorowym ekranem: „Nie płać 40, 60 lub 80 dolarów za godzinę naprawy komputera! Zadzwoń do nas! ” A zaraz obok znajduje się duży kupon, przypominający detalicznie, z napisem wielkimi zielonymi literami: „20 dolarów za godzinę, usługa w domu”. Cóż, chciałbym pogratulować tej firmie. Zdobywają nagrodę Joshui za idiotę tygodnia za kiepski marketing IT.

Popełniają każdy klasyczny błąd!

Błąd 1: Nie mają celu. Próbują zająć się siedmiomilionowymi lokalnymi firmami i jest to zbyt trudne. Nie ograniczają się nawet do małych firm. Wyjdą i wyłapią czyjś zablokowany dysk AOL z ich napędu CD-ROM. Wyjdą i naprawią drukarkę atramentową za 79 dolarów.

Błąd nr 2: To cena reklamowa. Oczywiście nie jest to nawet cena, która mogłaby być zrównoważona. Zrobić matematykę. Nawet przy 75% wykorzystaniu (bardzo mało prawdopodobne przy tej strategii reklamowej) ta firma nigdy tego nie zrobi. Wykres 30 godzin tygodniowo po 20 USD za godzinę. To tylko 600 dolarów tygodniowo. Nie ma mowy, żeby ta firma działała na dłuższą metę.

Błąd nr 3: Nie mówią nic wyjątkowego. Ten jest bardzo ważny. Co możesz zrobić, aby być wyjątkowym? Musisz zawęzić swój cel i specjalizację.

Informacja o prawach autorskich:

Prawa autorskie MMI-MMVI, Blog dotyczący doradztwa komputerowego. Wszelkie prawa zastrzeżone na całym świecie. {Uwaga dla wydawców: aktywne hiperłącze w polu zasobów autora wymagane w celu zapewnienia zgodności z prawami autorskimi}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *