Marketing dla pokolenia X i Y

Tytuł:
Marketing dla pokolenia X i Y

Liczba słów:
778

Podsumowanie:
Odkryj najskuteczniejsze techniki marketingowe przy sprzedaży produktów lub usług pokoleniu X lub Generacja Y.

Słowa kluczowe:
Marketing, generacja X, generacja Y

Treść artykułu:
Jeśli próbujesz skierować reklamy do dorosłych, urodzony między 1965 a 1994 rokiem, to musisz zrozumieć najlepszą metodę dotarcia do pokolenia X i pokolenia Y.

Kim jest pokolenie X? Gen Xers urodził się w latach 1965-1976 i stanowi około 17% populacji USA. Jako całość grupa ta jest niezależna i sceptyczna, żyjąc w cieniu Baby Boomers. W miarę zbliżania się tej grupy do trzydziestki i czterdziestki osoby z pokolenia X stają się konsumentami, którzy zakładają rodziny i kupują domy.

Kim jest pokolenie Y? Osoby urodzone w latach 1977-1994 są uważane za pokolenie Yers i stanowią około 25% populacji USA. Ta grupa jest generalnie idealistyczna, optymistyczna i patriotyczna. Konsumują media w niezwykle fragmentaryczny sposób, co stanowi kolejną wielką falę w naszej strukturze demograficznej.

Gen Xers i Gen Yers mają wiele wspólnych cech. Obie grupy dorastały z recesją, samotnymi rodzicami, telewizją kablową, Internetem i innymi urządzeniami osobistymi. W konsekwencji grupy te konsumują media inaczej niż poprzednie pokolenia. Komunikowanie się z nimi za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingowych może być trudne. Jak więc możesz dotrzeć do tych grup, przekazać swój komunikat i skłonić je do podjęcia działań?

Odpowiedź jest bardziej tradycyjna niż myślisz. W połączeniu z marketingiem online przesyłka bezpośrednia jest jednym z najpotężniejszych sposobów wprowadzania na rynek zarówno do pokolenia X, jak i Y. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez InnoMedia, NuStats i Vertis 87% pokolenia Y i 86% pokolenia X przynosi pocztą w dniu dostarczenia. 73% przedstawicieli pokolenia Y i 68% czytelników bezpośredniej poczty detalicznej generacji X wykorzystało kupony otrzymane pocztą. Konsumenci z pokolenia X i Y oceniają 75% otrzymywanej poczty jako wartościową.

Aby dotrzeć do pokolenia X i Y za pomocą poczty bezpośredniej, należy pamiętać o kilku podstawowych praktykach marketingowych. Przed omówieniem tych wskazówek należy pamiętać, że bezpośrednie działania pocztowe można uzupełnić marketingiem internetowym w postaci ukierunkowanych reklam w witrynie, kupowania słów kluczowych lub być może dawania konsumentom powodów do odwiedzenia Cię online za pośrednictwem poczty elektronicznej (konkursy, loterie, rabaty, itp.).

Reklama bezpośrednia jest najbardziej skuteczna, gdy znasz swoich odbiorców, odpowiednio zaplanujesz kampanię, przedstawisz atrakcyjną ofertę i opracujesz odpowiedni przekaz.

· Odbiorcy. Znajomość odbiorców jest niezbędna dla powodzenia każdej kampanii marketingu bezpośredniego. Posiadanie ogólnych informacji o Gen Xers lub Yers to dobry początek, ale musisz sięgnąć głębiej i lepiej zrozumieć ten segment. Powinieneś wiedzieć, co ich motywuje, jakie są największe bóle, jakie mają ukryte potrzeby oraz z jakich produktów lub rozwiązań obecnie korzystają. Gdy już poznasz swoich odbiorców, możesz zastosować inne kryteria marketingowe.

· Wyczucie czasu. Przekazanie wiadomości we właściwym czasie może mieć ogromne znaczenie dla wyników marketingowych. Sprzedaż oprogramowania podatkowego natychmiast po 15 kwietnia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego musisz znać oś czasu swoich odbiorców i wiedzieć, kiedy są na rynku, aby kupić Twój produkt lub usługę. Upewnij się, że masz wystarczająco dużo czasu, aby odpowiedzieć na swoją ofertę, ale nie zostawiaj jej otwartej.

· Oferta. Wielu konsumentów potrzebuje powodu, aby kupić, zwłaszcza przedstawiciele pokolenia X, którzy zwykle są sceptyczni. Twoja oferta powinna przynosić korzyści kupującemu, a także zapewniać pewien poziom komfortu w robieniu zakupów. Może to mieć formę gwarancji satysfakcji lub czegoś podobnego. Świetną techniką jest umieszczenie oferty na zewnętrznej stronie koperty zawierającej materiały marketingowe. Może to pomóc w rozróżnieniu poczty i otworzeniu koperty przez potencjalnych klientów.

· Wiadomość. Twoja wiadomość musi przemawiać do potencjalnych nabywców. Czy rozumiesz ich potrzeby? Czy przekazałeś informacje o korzyściach i funkcjach? Czy rozwiązujesz za nich problem? Czy przekazałeś prostą, ale przekonującą wiadomość? Wielu marketerów bezpośrednich mówi o „długiej” liście zamiast o „krótkiej” liście. Istnieje wiele badań, które potwierdzają użycie zarówno długich, krótkich liter w materiałach marketingu bezpośredniego. Dopóki Twoja wiadomość trafia do kupujących, nie ma znaczenia, jak długo ona trwa. Pamiętaj, aby na bieżąco testować swoje wiadomości.

Jeśli kierujesz reklamy do pokolenia X, Y lub obu, użyj poczty bezpośredniej w swoim marketingu mix. Osoby w tych grupach odpowiadają na bezpośrednie wiadomości e-mail. Należy jednak pamiętać, że element marketingu bezpośredniego należy uzupełnić innymi formami marketingu – marketingiem internetowym, wyszukiwarką op

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *