Marketing dla liderów biznesu 3 kroki do zwiększenia skuteczności marketingu

Tytuł:
Marketing dla liderów biznesu: 3 kroki do zwiększenia skuteczności marketingu

Liczba słów:
777

Podsumowanie:
Aby zachować konkurencyjność firm i organizacji (zarówno dużych i małe) muszą poprawić swoją skuteczność i efektywność marketingową. Dążąc do zwiększenia wyników marketingu, firmy zwykle koncentrują się na taktyce, ale często zapominają o zawiązaniu lepszej broszury, ulepszeniu strony internetowej lub przeprowadzeniu razem nowej kampanii reklamowej.

Słowa kluczowe:
Marketing, potencjalni klienci, sprzedaż, liderzy biznesowi, rozwój sprzedaży, pozyskiwanie potencjalnych klientów, Susan Tatum, Grupa Tatum

Treść artykułu:
Dążąc do zwiększenia wyników marketingu, firmy zwykle koncentrują się na taktyce. Martwią się o stworzenie lepszej broszury, aktualizację witryny lub prowadzenie nowej kampanii reklamowej. Jednak często największe zmiany w skuteczności marketingu wynikają ze skupienia się na tym, jak to wszystko jest ze sobą powiązane. Oto trzy kroki, które liderzy biznesowi mogą wykonać, aby poprawić skuteczność marketingu poprzez dostosowanie procesów marketingowych.

lt;bgt; 1. Wiesz, czego potrzebujesz. lt;/bgt;

Głównym zadaniem marketingu jest dostarczanie sprzedawcom miłych, ciepłych potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem w kierunku lepszego marketingu jest zrozumienie, ile i jakiego rodzaju żywności potrzebują.

Na „ile” można łatwo odpowiedzieć za pomocą podstawowej matematyki. Zacznij od celów sprzedaży i pracuj wstecz. Musisz odpowiedzieć na następujące pytania:
lt;ulgt;
lt;ligt; Jaki jest nasz nowy cel rocznych przychodów biznesowych? lt;/ligt;
lt;ligt; Ilu nowych klientów to oznacza? lt; / ligt;
lt;ligt; Jaki procent kwalifikowanych szans sprzedaży faktycznie zamykamy? lt;/ligt;
lt;ligt; Jaki procent potencjalnych klientów faktycznie staje się kwalifikowanymi okazjami? lt;/ligt; lt;/ulgt;

Korzystając z tych informacji, możesz określić, ile nowych zapytań musi wygenerować dział marketingu, aby zespół sprzedaży mógł osiągnąć swoje cele. Załóżmy na przykład, że Twój nowy cel rocznych przychodów biznesowych wynosi 10 mln USD; Twoja średnia wielkość transakcji to 100 000 USD; Twoi handlowcy zazwyczaj zamykają 50% przedstawionych im kwalifikowanych możliwości; a 5% Twoich zapytań staje się kwalifikowanymi możliwościami. Szybkie obejrzenie kalkulatora mówi nam, że Twoje działania marketingowe muszą wygenerować 4000 potencjalnych klientów dla zespołu sprzedaży.

Mając te informacje w ręku, planowanie marketingowe staje się znacznie bardziej skoncentrowane. Każde działanie w planie powinno w jakiś sposób przyczyniać się do generowania zapytań i rozwijania potencjalnych klientów. Jeśli nie możesz prześledzić programu lub działania do tego wyniku, nie wydawaj pieniędzy.

lt;bgt; 2. Dopasuj swój proces marketingowy do procesu zakupu. lt;/bgt;

Jeśli nie sprzedajesz produktu pod wpływem impulsu, decyzja o zakupie produktu lub usługi jest podejmowana na podstawie serii niewielkich decyzji. Marketing pomaga ułatwić i, miejmy nadzieję, przyspieszyć proces decyzyjny, udostępniając potencjalnemu klientowi właściwe informacje we właściwym czasie iz właściwego źródła.

Bardzo ważne jest, aby zrozumieć cały proces, przez który przechodzą klienci, decydując się na zakup produktu lub usługi. Zwykle firmy dobrze rozumieją, co dzieje się po zidentyfikowaniu możliwości, ale niewiele z nich poświęca czas na zrozumienie początkowego etapu procesu.

Typowy proces kupowania może wyglądać mniej więcej tak. Perspektywa:
a) Uświadamia sobie, że ma potrzebę
b) Identyfikuje opcje – często jest to lista dostawców, którzy oferują rozwiązanie
c) Bada różne rozwiązania
d) Tworzy „długa lista” i wysyła zapytanie ofertowe
e) Tworzy „krótką listę”
f) Zaprasza dostawców na prezentacje
g) Sprawdza referencje
h) Negocjuje
i) Zakupy

Potrzeby informacyjne są różne na każdym etapie procesu. Skuteczny program marketingowy spełnia te potrzeby. Pozwala firmie budować świadomość wśród docelowych potencjalnych klientów, angażując ich w przepływ komunikacji, który pomaga im poruszać się w procesie zakupu. Program marketingowy, który nie spełnia potrzeb kupującego na każdym etapie procesu, nie zapewni tylu kwalifikowanych potencjalnych klientów.

lt;bgt; 3. Skieruj pracowników sprzedaży i marketingu na tę samą stronę lt;/bgt;

To naprawdę zdumiewające, jak wiele firm cierpi z powodu fundamentalnego rozdźwięku między sprzedażą a marketingiem. Oto pewny znak, że Twoja firma ma ten problem. Zadaj pytanie „które programy marketingowe przynoszą przychody?” Prawdopodobnie usłyszysz, jak ludzie od marketingu narzekają, że zespół sprzedaży nie śledzi potencjalnych klientów i nie śledzi ich. I usłyszysz, jak sprzedawcy mówią, że leady marketingowe są bezwartościowe. Nie możesz uzyskać odpowiedzi, ponieważ nikt nie wie.

Odłączone działania sprzedażowe i marketingowe skutkują spalonymi potencjalnymi klientami, zmarnowanymi wysiłkami, długimi cyklami sprzedaży i niskimi przychodami. Warto stworzyć zespół wielofunkcyjny.

Jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów na rozpoczęcie jest opracowanie wspólnej definicji słowa „prowadzenie”. Jeśli zbierzesz razem zespoły sprzedaży i marketingu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *