Marketing dla generacji X

Tytuł:
Marketing dla pokolenia X

Liczba słów:
693

Podsumowanie:
Jeśli chcesz kierować reklamy do dorosłych, którzy mają teraz trzydzieści lat, to musisz zrozumieć najlepszą metodę dotarcia do generacji X.

Słowa kluczowe:
marketing, generacja X

Treść artykułu:
Jeśli próbujesz aby oferować produkty dorosłym osobom po trzydziestce, musisz zrozumieć najlepszą metodę dotarcia do pokolenia X.

Kim jest pokolenie X? Gen Xers urodził się w latach 1965-1976 i stanowi około 17% populacji USA. Jako całość grupa ta jest niezależna i sceptyczna, żyjąc w cieniu Baby Boomers. W miarę jak ta grupa wkracza w wiek trzydziestki i czterdziestki, ludzie z pokolenia X stają się konsumentami, którzy zakładają rodziny i kupują domy.

Gen Xers dorastał w czasach recesji, samotnych rodziców, telewizji kablowej, Internetu i innych technologii osobistych. W efekcie ta grupa inaczej konsumuje media niż poprzednie pokolenia. Komunikowanie się z nimi za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingowych może być trudne. Jak więc możesz dotrzeć do tych grup, przekazać swój komunikat i skłonić je do podjęcia działań? Odpowiedź jest bardziej tradycyjna niż myślisz. W połączeniu z marketingiem internetowym przesyłka bezpośrednia jest jednym z najpotężniejszych sposobów wprowadzania na rynek pokolenia X. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmy InnoMedia, NuStats i Vertis 86% przedstawicieli generacji X dostarcza pocztę w dniu jej dostarczenia. Ponadto 68% czytelników bezpośredniej poczty detalicznej generacji X wykorzystało kupony otrzymane pocztą. Konsumenci Gen X oceniają 75% otrzymywanej poczty jako wartościową.

Aby dotrzeć do Gen X za pomocą poczty bezpośredniej, należy pamiętać o kilku podstawowych praktykach marketingowych. Przed omówieniem tych wskazówek należy pamiętać, że bezpośrednie działania pocztowe można uzupełnić marketingiem internetowym w postaci ukierunkowanych reklam w witrynie, kupowania słów kluczowych lub być może dawania konsumentom powodów do odwiedzenia Cię online za pośrednictwem poczty elektronicznej (konkursy, loterie, rabaty, itp.). Reklama bezpośrednia jest najbardziej skuteczna, gdy znasz swoich odbiorców, odpowiednio zaplanujesz kampanię, przedstawisz atrakcyjną ofertę i opracujesz odpowiedni przekaz.

Odbiorcy
Znajomość odbiorców ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu każdej kampanii marketingu bezpośredniego. Posiadanie ogólnych informacji o Gen Xers to dobry punkt wyjścia, ale musisz sięgnąć głębiej i lepiej zrozumieć ten segment. Powinieneś wiedzieć, co ich motywuje, jakie są ich największe bóle, ukryte potrzeby i jakich produktów lub rozwiązań obecnie używają. Gdy już poznasz swoich odbiorców, możesz zastosować inne kryteria marketingowe.

Czas
Przekazanie wiadomości we właściwym czasie może mieć ogromne znaczenie dla wyników marketingowych. Na przykład sprzedaż oprogramowania podatkowego natychmiast po 15 kwietnia nie przyniesie oczekiwanych wyników. Dlatego musisz mieć wiedzę na temat osi czasu swoich odbiorców oraz tego, kiedy są na rynku, aby kupić Twój produkt lub usługę. Pamiętaj, aby dotrzeć do nich w odpowiednim czasie, aby odpowiedzieć na swoją ofertę, ale nie zostawiaj jej otwartej.

Oferta
Wielu konsumentów potrzebuje powodu do zakupu, zwłaszcza przedstawiciele Gen X, którzy zwykle są sceptyczni. Twoja oferta powinna przynosić korzyści kupującemu, a także zapewniać pewien poziom komfortu w robieniu zakupów. Może to mieć formę gwarancji satysfakcji lub czegoś podobnego. Świetną techniką jest umieszczenie oferty na zewnętrznej stronie koperty zawierającej materiały marketingowe. Może to pomóc w rozróżnieniu poczty i otworzeniu koperty przez potencjalnych klientów.

Wiadomość
Twoja wiadomość musi przemawiać do potencjalnych nabywców. Czy rozumiesz ich potrzeby? Czy przekazałeś informacje o korzyściach i funkcjach? Czy rozwiązujesz za nich problem? Czy przekazałeś prostą, ale przekonującą wiadomość? Wielu sprzedawców bezpośrednich mówi o „długim” liście zamiast „krótkim”. Istnieje wiele badań, które potwierdzają użycie zarówno długich, krótkich liter w materiałach marketingu bezpośredniego. Dopóki Twoja wiadomość trafia do kupujących, nie ma znaczenia, jak długo ona trwa. Pamiętaj, aby na bieżąco testować swoje wiadomości.

Jeśli kierujesz marketing do Generacji X, użyj bezpośredniej poczty w swoim marketingu mix. Osoby w tych grupach odpowiadają na bezpośrednie wiadomości e-mail. Należy jednak pamiętać, że element marketingu bezpośredniego należy uzupełnić innymi formami marketingu – marketingiem internetowym, optymalizacją wyszukiwarek, reklamą itp. Direct mail jest kluczem do sukcesu z Pokoleniem X, gdy jest używany jako główny nośnik kampanii marketingowej .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *