Marketing bez ego

Tytuł:
Marketing bez ego

Liczba słów:
1667

Podsumowanie:
Nasze ego może przeszkadzać w marketingu naszej firmy. Z potrzeby posiadania racji, nieustannego mówienia o sobie; wychodząc od postawy arogancji po przywiązanie do wyników tego, co robimy, to tylko niektóre ze sposobów, w jakie nasze ego może stanąć nam na drodze. Naucz się używać swojego ego w zdrowy sposób, wykorzystując swoje mocne strony, a nie słabości.

Słowa kluczowe:
biznes, marketing, sprzedaż, klienci, ego, zachowania, mocne i słabe strony

Treść artykułu:
Nasze ego może wejść w sposób marketingu naszej firmy. Z potrzeby posiadania racji, nieustannego mówienia o sobie; wychodząc od postawy arogancji po przywiązanie do wyników tego, co robimy, to tylko niektóre ze sposobów, w jakie nasze ego może stanąć nam na drodze.

Jeśli chodzi o nas, to nie chodzi o naszych klientów. Konieczne jest, abyśmy byli świadomi tego, jak się zachowujemy i jaki może to mieć wpływ na nasz sukces.

Nasze ego również może nam służyć. Nasze ego może nam pomóc w wyznaczaniu granic i standardów działania. Daje nam pewność, że wiemy, że możemy pozytywnie wpłynąć na naszych klientów. Jeśli nie możemy uwierzyć w to, co robimy, nikt inny tego nie zrobi.

Ego, w zdrowy sposób, polega na wykorzystywaniu naszych mocnych stron, a nie słabości. Jak możemy odejść od naszego ego i skuteczniej promować naszą działalność?

1. Zachowaj otwarty umysł. Kiedy pochodzimy z miejsca ego, mamy tendencję do wąskiego zakresu. Zwykle mamy trudności z spojrzeniem poza to, co możemy zrozumieć. Uważamy, że znamy jedyny sposób, że mamy wszystkie odpowiedzi. Sukces biznesowy wymaga jednak spojrzenia na szerszą perspektywę. Musimy być otwarci na nowe pomysły, trendy, opinie, a co najważniejsze na różnorodność potencjalnych klientów lub klientów, z którymi niewątpliwie będziemy się kontaktować. Otwarta perspektywa może doprowadzić nas do opracowania nowych i innowacyjnych produktów lub programów. Może nam to pozwolić na wyszukanie innych, których w innym przypadku moglibyśmy zwolnić, być może stwarzając okazję do strategicznych sojuszy biznesowych lub partnerstw. Otwarty umysł otwiera nas na możliwości.

2. Słuchaj więcej niż mów. Mówi się, że dostaliśmy dwoje uszu i jedne usta, żebyśmy mogli słuchać dwa razy więcej niż mówimy. Chociaż to stwierdzenie jest zdecydowanie uzasadnione, to naprawdę idzie o krok dalej. Niemal za każdym razem, gdy mówimy, mówimy z miejsca ego. Mówimy o sobie, o czymś, co widzieliśmy, o czymś, co zrobiliśmy, o czym mamy opinię. Chociaż to wszystko jest dobre i w porządku, jeśli chodzi o biznes, musimy wprowadzić pewne poprawki. Biznes polega na zaspokajaniu potrzeb innych, w szczególności rynku docelowego. Chodzi o nich. Aby odnieść sukces, musisz słuchać tego, co mówią. Jakie są ich największe problemy, potrzeby i pragnienia? Czego od Ciebie oczekują, abyś dla nich zrobił? W jaki sposób Twoje produkty lub usługi mogą rozwiązać ich problemy? Jedynym sposobem, aby to ustalić, jest uważne i uważne słuchanie. Kiedy mówisz, przychodź z miejsca dociekania i ciekawości. I upewnij się, że wszystko, o czym mówisz, odnosi się w jakiś sposób do klienta.

3. Służ innym zamiast sobie. Większość z nas zajmuje się zarabianiem pieniędzy. Ten cel jest godny i konieczny, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zarabianie na życie. Ale aby stworzyć odnoszący sukcesy biznes, nasza orientacja musi być z punktu widzenia służenia innym. Służąc innym, służymy sobie. Ze wszystkich błędów biznesowych, to prawdopodobnie ten, który prowadzi do spowolnienia wzrostu lub ostatecznej porażki biznesowej. Każdego dnia musimy oceniać nasze działania. Z pewnością musimy zajmować się różnymi zadaniami administracyjnymi i operacyjnymi w naszej firmie. Ale poza tym wszystkie inne działania muszą być skoncentrowane na obsłudze naszych klientów. Zadaj sobie pytanie: czy to, co robię, służy lub ma służyć potrzebom i wymaganiom mojej klienteli? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, ponownie oceń, dlaczego to robisz. Możesz tracić czas, pieniądze i energię na działania, które nie będą miały wartości. Skoncentruj wszystko, co robisz, wokół służenia innym, a naturalnie skończysz także służąc sobie.

4. Praktykuj pokorę. Pokora lub stan pokory to absolutna konieczność w biznesie. Bez względu na to, co robimy w życiu, zawsze będą chwile, kiedy nie będziemy mogli kontrolować tego, co dzieje się wokół nas lub do nas. Rozwijając postawę wdzięczności i będąc wdzięcznym w danej chwili za wszystko, co idzie dobrze, będziemy w stanie znacznie lepiej przetrwać burzę, gdy sprawy pójdą nie tak. Praktykowanie pokory oznacza, że musimy stawić czoła własnym niepowodzeniom i niedoskonałościom. Oznacza to również, że musimy znać swoje miejsce w kontaktach z innymi – że musimy traktować innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Wymaga od nas odłożenia na bok naszego ego i uświadomienia sobie tego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *