Księgarnia 101

Tytuł:
Marketing książek 101

Liczba słów:
702

Podsumowanie:
Najczęstszym błędem, jaki ludzie popełniają podczas samodzielnego publikowania swoich książek, jest ignorowanie marketingu, dopóki się nie pojawi za późno.

Słowa kluczowe:
marketing książek

Treść artykułu:
Najczęstszym błędem, jaki ludzie popełniają podczas samodzielnego publikowania swoich książek, jest ignorowanie marketingu, dopóki nie jest zbyt późno. Jako autor chcesz, aby Twoja książka była najlepsza w swojej kategorii. Aby wyróżnić się na tle innych, musisz ostrożnie sprzedawać swoją książkę, a na początku trzeba podjąć wiele decyzji.

Komu planujesz sprzedać swoją książkę? To jest najważniejsze pytanie, na które musisz odpowiedzieć. Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki w celu promocji swojej książki, powinieneś wiedzieć, kim są Twoi docelowi odbiorcy. „Wszyscy” nie jest właściwą odpowiedzią na to pytanie, chociaż jest to powszechna odpowiedź. Im bardziej skupisz się na swojej grupie docelowej, tym łatwiej będzie Ci do niej dotrzeć. Po zidentyfikowaniu docelowych odbiorców powinieneś spróbować zebrać jak najwięcej danych na ich temat. Następnym krokiem powinno być nakreślenie celów i zadań, określenie budżetu i wdrożenie strategii. Następnie możesz określić, jaką formę powinna przybrać książka. Na przykład rozmiar i waga, liczba stron, rodzaj okładki itp.

Najlepiej sprzedające się książki niekoniecznie są najlepszymi, więc zależy to od tego, jak były promowane. Kiedyś powszechnie uważano, że jedynym sposobem na zostanie autorem bestsellerów jest przejście przez duże wydawnictwo. Jednak przez wiele lat wiele bestsellerów było publikowanych i promowanych przez samych siebie. Decydując się, czy samodzielnie opublikować swoją książkę, czy nie, powinieneś przeanalizować przewagę, jaką wydają się mieć odnoszące sukcesy autopublikowanie nad ich niezbyt szczęśliwymi odpowiednikami.

Czy Twoja książka została już opublikowana? Chcesz mieć pewność, że zamierzasz wprowadzić na rynek coś nowego. Dlatego przed włożeniem wszelkich starań w sprzedaż czegoś, co zostało już sprzedane, zbierz trochę informacji. Twój tytuł będzie miał kluczowe znaczenie dla pozyskania docelowych odbiorców, więc wybierz go ostrożnie. Podobnie, Twoja okładka powinna przyciągać uwagę docelowych odbiorców. Pomyśl, co podoba się tej konkretnej grupie demograficznej.

Ponieważ pisarze mają reputację wrażliwych istot, należy przede wszystkim zauważyć, że ci, którzy sami planują zająć się marketingowymi i reklamowymi aspektami swojej książki, powinni pozbyć się tego obrazu i posiadać grube skóry. Chociaż wrażliwość jest świetna podczas pisania książki, musisz zmienić swoje podejście i stać się praktycznym, jeśli chodzi o marketing. Nie powinieneś brać żadnych negatywnych sytuacji, które pojawiają się osobiście i powinieneś czuć, że wszystkie niepowodzenia zbliżają cię bliżej celu końcowego.

W dobie internetu książka promowana w sieci zyskuje dodatkową przewagę nad książkami, które nią nie są. Dlatego, aby promować swoją książkę online, powinieneś przede wszystkim mieć dla niej wyłączną stronę internetową. W tym miejscu powinieneś umieścić okładkę książki, fragmenty, recenzje i referencje na stronie głównej oraz podać linki do dystrybutorów, którzy noszą Twoją książkę. Innym sposobem, aby Twoja książka została zauważona, jest umieszczenie jej w drukowanej bazie danych książek. Z tej bazy danych korzysta kilka księgarni internetowych. Jeśli nie tworzysz witryny internetowej dla swojej książki, możesz skorzystać z e-mailowej kampanii promocyjnej, aby ją promować. Przede wszystkim powinieneś wysłać biuletyn do różnych kontaktów e-mail. Poinformuj ich o swojej książce, a następnie prześlij list sprzedaży.

Innym sposobem promowania swojej książki w Internecie jest utworzenie własnego bloga. Prowadzenie bloga stało się obecnie jedną z najbardziej dochodowych rzeczy w sieci. Na swoim blogu możesz dodać link do swojej witryny iw zależności od popularności Twojego bloga może on otrzymywać ponad sto tysięcy odsłon dziennie.

Cena jest głównym czynnikiem branym pod uwagę przy marketingu Twojej książki. Miej świadomość typowego poziomu dochodu rozporządzalnego swojej grupy docelowej. Może to spowodować lub zniweczyć udaną promocję Twojej książki.

Oto kilka podstawowych wskazówek, jak zacząć myśleć o marketingu swojej książki. Jest to proces ciągły i będzie wymagał ciągłej ponownej oceny. Uświadom sobie, co działa w przypadku innych autorów i włączaj pomysły, gdy mają one sens. Przede wszystkim baw się dobrze reklamując swoją książkę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *