Korzystaj z marketingu zintegrowanego, aby osiągać wyniki

Tytuł:
Użyj marketingu zintegrowanego, aby osiągnąć wyniki

Liczba słów:
663

Podsumowanie:
Jeśli chcesz zmaksymalizować zwrot z wydatków marketingowych, musisz opracować zintegrowaną kampanię marketingową. Zintegrowana kampania marketingowa wykorzystuje więcej niż jedno medium do przekazania wiadomości odbiorcom.

Słowa kluczowe:
marketing, marketing zintegrowany

Treść artykułu:
Jeśli chcesz zmaksymalizować zwrot z wydatków marketingowych, niż potrzebujesz opracowanie zintegrowanej kampanii marketingowej. Zintegrowana kampania marketingowa wykorzystuje więcej niż jedno medium do przekazania wiadomości odbiorcom. Marketing zintegrowany może również oznaczać kampanię marketingową, która wykorzystuje siłę różnych typów mediów, aby przeprowadzić podejrzanego przez proces stawania się klientem.

Najbardziej udane kampanie marketingowe rozpoczynają się od typu mediów, z którego regularnie korzystają poszczególni potencjalni klienci. Na przykład pokolenie Y jest bardzo zaangażowane w direct mail. Badania wykazały, że osoby należące do tego segmentu konsumentów spędzają dużo czasu na otwieraniu i czytaniu poczty. W związku z tym chcesz się upewnić, że Twój pierwszy kontakt z potencjalnymi klientami z pokolenia Y jest zgodny z ich preferencjami dotyczącymi wiadomości w marketingu bezpośrednim.

Gdy już zdecydujesz, od czego zacząć, musisz pomyśleć o innych mediach regularnie używanych przez segment docelowy. Zgodnie z powyższym przykładem załóżmy, że te same osoby, które czytają ich pocztę, również regularnie sprawdzają pocztę. Po zidentyfikowaniu co najmniej dwóch mediów marketingowych możesz rozpocząć planowanie następnej zintegrowanej kampanii marketingowej.

Zacznij od końca. Jeśli chcesz sprzedać produkt, musisz pomyśleć o odbiorcach, przesłaniu, ofercie i czasie trwania kampanii. Po zidentyfikowaniu odpowiednich narzędzi marketingowych / mediów, których będziesz używać, opracuj elementy marketingowe w spójny sposób. Chcesz, aby wygląd, styl i ton Twojej komunikacji były powiązane ze wszystkimi typami mediów, jeśli nie identyczne. Co najważniejsze, przekazuj swoją wyjątkową propozycję sprzedaży we wszystkich marketingowych punktach kontaktu.

Kontynuując powyższy przykład, załóżmy, że zamierzamy sprzedawać widżety podsegmentowi naszej generacji odbiorców Y. Zaczniemy od bezpośredniego listu opisującego potrzeby naszych odbiorców oraz tego, że nasze widżety są jedynymi, które są objęte gwarancją zwrotu pieniędzy. Odbiorcy artykułu proszeni są o odwiedzenie specjalnej strony internetowej, na której znajduje się demonstracja produktu. Ta sama wiadomość jest wysyłana pocztą elektroniczną do tych samych odbiorców – zapewniając maksymalną ekspozycję.

Kiedy odwiedzający logują się na naszej specjalnej stronie internetowej, wprowadzają kod dostępu do demo. Po zakończeniu demo przeglądarki otrzymują zniżkę, jeśli składają zamówienie online i formularz zapytania. Potencjalni klienci, którzy chcą opóźnić zakup, mogą poprosić o dodatkowe informacje za pośrednictwem udostępnionego formularza zapytania.

Dla osób, które wprowadziły kod dostępu do wersji demonstracyjnej, ale nie dokonały zakupu, generowany jest e-mail z jeszcze bardziej agresywną ofertą – próba ich konwersji. Można to osiągnąć za pomocą unikalnych linków monitorujących lub kodów, które potencjalni klienci muszą wprowadzić przed obejrzeniem wersji demonstracyjnej. Jest to bardzo podobne do tych kampanii marketingowych, które wykorzystują porzucone koszyki! W przypadku osób, które chcą uzyskać więcej informacji, skontaktuje się z nimi przedstawiciel ds. Sprzedaży, ponownie podkreślając nasze kluczowe punkty informacyjne, takie jak gwarancja zwrotu pieniędzy.

Ta zintegrowana kampania wykorzystuje pocztę, e-mail, stronę internetową i telefon. Jednak podobne kampanie mogą wykorzystywać dowolne dodatkowe typy mediów, które są odpowiednie (reklama, public relations, reklama zewnętrzna itp.). Kluczem jest stworzenie zintegrowanej kampanii marketingowej o spójnym przesłaniu.

Po zakończeniu kampanii nadszedł czas na ilościowe określenie wyników i określenie, co przyniosło największą odpowiedź. Czy Twój element marketingu bezpośredniego generował wizyty na Twojej stronie internetowej? Czy ci użytkownicy dokonali konwersji? A co z Twoim e-mailem? Informacje te będą pomocne podczas przeprowadzania podobnych kampanii marketingowych w przyszłości, dostarczając wskazówek, jak dostosować używane media, komunikaty i / lub ofertę.

Należy ponownie podkreślić, że marketing zintegrowany powinien być napędzany preferencjami komunikacyjnymi odbiorców. Lepiej zrozum, w jaki sposób Twoi odbiorcy podejmują decyzje i jakie rodzaje mediów używają do zbierania i analizowania informacji o produktach. Następnie pamiętaj, aby umieścić te typy mediów w centrum swojej kampanii marketingowej. Nigdy nie zapominaj: „Media są przesłaniem”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *