Korzyści z brandingu

Tytuł:
Korzyści z brandingu

Liczba słów:
782

Podsumowanie:
Branding to proces tworzenia wyróżniających się i trwałych wrażeń w umysłach konsumentów. Marka to trwała, niepowtarzalna tożsamość biznesowa przeplatana skojarzeniami osobowości, jakości, pochodzenia, sympatii i nie tylko. Oto dlaczego wysiłek związany z budowaniem marki Twojej firmy lub siebie się opłaca.

1. Zapamiętywanie. Marka jest wygodnym pojemnikiem na reputację i dobrą wolę. Klientom trudno jest wrócić do „tego sklepu nazwiskiem” lub skierować firmę do „th …

Słowa kluczowe:
nazewnictwo, sprzedaż, marketing, branding, oszczędzanie, marki, tożsamość , logo, slogan, lojalność, klienci, klienci

Treść artykułu:
Branding to proces tworzenia wyróżniających się i trwałych wyobrażeń konsumentów. Marka to trwała, niepowtarzalna tożsamość biznesowa przeplatana skojarzeniami osobowości, jakości, pochodzenia, sympatii i nie tylko. Oto dlaczego wysiłek związany z budowaniem marki Twojej firmy lub siebie się opłaca.

1. Zapamiętywanie. Marka jest wygodnym pojemnikiem na reputację i dobrą wolę. Klientom trudno jest wrócić do „sklepu z nazwiskami” lub skierować firmę do „hydraulika z Yellow Pages”. Oprócz skutecznej nazwy firmy, pomaga to, gdy ludzie mają materialne przypomnienia wzmacniające tożsamość firm, z którymi będą chcieli powtórzyć interesy: magnesy na lodówkę, torby na zakupy, notesy, podstawki, breloczki, apteczki itp.* # ( Białe garnitury autora Toma Wolfe’a). Opracuj własne identyfikatory i przypisz je do nazwy swojej firmy w świadomości odbiorców.

2. Lojalność. Kiedy ludzie mają pozytywne doświadczenia z zapadającą w pamięć marką, są bardziej skłonni do ponownego zakupu tego produktu lub usługi niż konkurencyjne marki. Osoby, które są blisko związane z tożsamością marki, nie tylko częściej odkupują kupione produkty, ale także kupują powiązane produkty tej samej marki, polecają ją innym i opierają się pokusie obniżki cen konkurencji. Tożsamość marki pomaga stworzyć i zakotwiczyć taką lojalność.

Weźmy pod uwagę legiony właścicieli samochodów, którzy podróżują na własny koszt do 2000 mil, aby wziąć udział w obchodach Saturna w fabryce firmy w Spring Hill w stanie Tennessee. To jest lojalność. I podobno więcej ludzi ma wytatuowaną na ciele markę motocykla „Harley-Davidson” niż jakakolwiek inna marka. To lojalność nie z tego świata.

3. Znajomość. Branding ma również duży wpływ na osoby niebędące klientami. Psychologowie pokazali, że zażyłość wywołuje lubienie. W rezultacie ludzie, którzy nigdy nie robili z Tobą interesów, ale napotkali tożsamość Twojej firmy wystarczająco dużo razy, mogą chcieć Cię polecić, nawet jeśli nie mają osobistej wiedzy na temat Twoich produktów lub usług. Widząc Twoje reklamy w lokalnych autobusach, mając pióro na biurku, czytając o Tobie w Hometown News, rozpowszechniają o Tobie wiadomość, gdy znajomy lub kolega pyta, czy zna ____ i tak właśnie robisz.

4. Obraz premium, cena premium. Branding może podnieść to, co sprzedajesz, z królestwa towarów, dzięki czemu zamiast zajmować się kupującymi cenami, kupujący będą chętni zapłacić więcej za twoje towary niż za towary konkurencji. Pomyśl o chęci niektórych ludzi do kupowania obecnie „dostępnej” marki wody butelkowanej, w porównaniu z nieopisaną butelką tego samego produktu napełnioną z biurowego dystrybutora wody.

Wyróżniająca się wartość marki może nawet skłonić ludzi do odrzucenia dowodów, których normalnie używaliby przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Widziałem kiedyś pewnego intelektualistę w średnim wieku z Cambridge w stanie Massachusetts, który przekonywał kilku kolegów, że kawa Dunkin ‘Donuts’ smakuje lepiej niż Starbucks ‘. To twierdzenie było tak sprzeczne z reputacją obu firm w tej grupie demograficznej, że koledzy odmówili poddania tej sprawie próbie smaku.

5. Rozszerzenia. Dzięki dobrze ugruntowanej marce możesz szerzyć szacunek, jaki zdobyłeś, dla pokrewnego nowego produktu, usługi lub lokalizacji i łatwiej zdobyć akceptację nowicjusza. Na przykład, gdy winiarnia ciesząca się dobrą reputacją rozpoczyna regionalne wycieczki po winnicach, a następnie dodaje wycieczki zagraniczne, każde wprowadzenie firmy korzysta z już istniejących pozytywnych opinii.

6. Większy kapitał firmy. Przekształcenie firmy w markę zwykle oznacza, że decydując się na jej sprzedaż, możesz uzyskać więcej pieniędzy dla firmy. Pewien dyrektor Coca-Coli powiedział kiedyś, że gdyby wszystkie obiekty i zapasy firmy zniknęły na całym świecie, mógłby wejść do dowolnego banku i zaciągnąć pożyczkę opartą wyłącznie na prawie do nazwy i formuły Coca-Coli.

7. Niższe wydatki marketingowe. Chociaż musisz inve

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *