Komponenty marki

Tytuł:
Komponenty marki

Liczba słów:
1091

Podsumowanie:
Twoja marka jest zwieńczeniem wszystkiego, co dotyczy Ciebie i Twojej firmy. W ten sposób ludzie cię poznają. Jest to nazwa Twojej firmy, projekt logo lub inny symbol identyfikujący Twoje towary i usługi. To właśnie sprawia, że jesteś inny niż wszyscy inni w biznesie. Z jakich elementów składa się Twoja marka?

Słowa kluczowe:
biznes, marketing, klienci, marka, logo, design, symbole, komponenty

Treść artykułu:
Twoja marka jest zwieńczeniem wszystko o Tobie i Twojej firmie. W ten sposób ludzie cię poznają. Jest to nazwa Twojej firmy, projekt logo lub inny symbol identyfikujący Twoje towary i usługi. To właśnie sprawia, że jesteś inny niż wszyscy inni w biznesie. Z jakich elementów składa się Twoja marka?

1. Kim jestem. Twoja marka odzwierciedla to, kim jesteś, w tym twoje talenty, prezenty, potrzeby, wartości i uczciwość. Twoje talenty i dary pozwalają Ci rozwijać oferowane produkty i usługi. Potrzeby są tym, czego potrzebujesz, aby być jak najlepszym. Jako właściciel firmy możesz mieć potrzebę spełnienia. Wartości to zachowania lub czynności, do których w naturalny sposób cię pociągają – być może tworzysz lub przyczyniasz się do dobrobytu innych. Uczciwość polega na tym, że twoje myśli i działania są ściśle dopasowane. To, co myślisz, co mówisz i co robisz, jest spójne. Kim jesteś? Jakie są Twoje najważniejsze wartości i potrzeby? Jakimi talentami dzielisz się z innymi w swojej firmie?

2. Jak się zachowuję. To, jak działasz, jest również podstawowym elementem Twojej marki. Obejmuje wszystko, czego ludzie doświadczają, gdy mają do czynienia z tobą. Twoja osobowość, mocne i słabe strony są częścią tego, jak się pokazujesz, czy to twarzą w twarz, przez telefon, czy nawet przez e-mail. To, jak działasz, jest jednym z najbardziej podstawowych i bezpośrednich sposobów, dzięki którym inni mogą zrozumieć, co kryje się za Twoją marką. Co przekazujesz innym swoim codziennym działaniom?

3. Co robię. Rodzaj działalności, w którą się angażujesz, wiele mówi o tożsamości Twojej marki. Czy oferujesz produkt lub usługę? Jakie branże obsługujesz? Czy służysz ludziom bezpośrednio, czy innym firmom? Jak prowadzisz swój biznes? Czy jesteś maniakiem kontroli, delegujesz, czy jesteś przedsiębiorcą lub pracodawcą? Jak prowadzisz projekty? Unikasz ich, czy chętnie ich angażujesz. Podobnie jak twoje działania, wszystkie te elementy dają innym poczucie tego, kim jesteś. To, co robisz, mówi ludziom, co jest dla Ciebie ważne. Co mówi o Tobie Twoja firma?

4. Kogo znam. Twoja sieć kontaktów biznesowych, rodzaje klientów (profil demograficzny / psychograficzny) oraz organizacje i stowarzyszenia biznesowe, do których należysz, dają innym poczucie, że Twój biznes „pochodzi z miejsca”. To, kogo znasz, natychmiast przekazuje innym, z kim lubisz przebywać i komu sprzedajesz i sprzedajesz swoje towary i usługi. Kto jest dla Ciebie ważny? Z kim spędzasz czas i dlaczego? Jak to wpływa na markę Twojej firmy?

5. Gdzie jestem. Twoje środowisko fizyczne również przekazuje innym informacje o Twojej firmie. Czy pracujesz w domu? Znajdujesz się w parku biznesowym lub biurowcu? A co z wnętrzem Twojej firmy? Czy wewnątrz i na zewnątrz jest schludnie i czysto? Jaka jest kolorystyka Twojego wnętrza i styl mebli? Wszystkie te rzeczy tworzą wrażenie Twojej firmy, tego, kim jesteś i jakie masz nastawienie. Kiedy ludzie usłyszą Twoje imię, wszystkie te rzeczy przyjdą na myśl. Co Twoje środowisko komunikuje o Tobie i Twojej firmie?

6. Gdzie ja byłem. Do pewnego stopnia jesteście wytworem swojego środowiska. To, gdzie byłeś, jest odbiciem tego, kim jesteś. Dokąd podróżowałeś? Gdzie mieszkasz? Twoje podróże naraziły cię na różne myśli, przekonania, idee i ideały. Rzeczy, które rezonują z tobą, stają się częścią tego, kim jesteś i są wyrażane we wszystkim, co robisz. To, gdzie byłeś, wiele mówi o tym, gdzie jesteś dzisiaj i dokąd pójdziesz w przyszłości. Jak Twoja przeszłość jest wyrażana w Twojej firmie?

7. To, w co wierzę. Twoje przekonania religijne lub duchowe często tworzą ramy działania. To, w co wierzysz i jak postrzegasz swoje miejsce w świecie, odgrywa znaczącą rolę w rodzaju biznesu, który wybierasz, w tym, jak się w nim prezentujesz, jak traktujesz siebie i innych. Twój system wierzeń będzie albo oddawał w twoje ręce moc wyboru, albo będzie taki, w którym jesteś wyznawcą. W każdym razie to, w co wierzysz, będzie widoczne we wszystkim, co robisz. Jaką rolę odgrywają Twoje przekonania w Twojej firmie?

8. Czego się uczę. Gdzie zdecydujesz się umieścić swoją energię życiową, jeśli chodzi o twoje osobiste lub wyznanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *