Klient jako cesarz

Tytuł:
Klient jako cesarz

Liczba słów:
499

Podsumowanie:
Tradycja oshibori pochodzi z Japonii. Oshibori to japońskie słowo oznaczające zwinięty gorący ręcznik, który otrzymujesz po jedzeniu w autentycznej japońskiej restauracji lub po zakończeniu międzynarodowego lotu. Jeśli nigdy nie doświadczyłeś gorącego ręcznika po długim locie, możesz dostać się do orzeźwiającego prysznica w wygodnym fotelu, w ubraniu. Co to ma wspólnego z rozwojem firmy? To niezwykłe.

Słowa kluczowe:
satysfakcja klienta, poczta pantoflowa, marketing wirusowy, biznes, rozwój biznesu

Treść artykułu:
Tradycja oshibori pochodzi z Japonii . Oshibori to japońskie słowo oznaczające zwinięty gorący ręcznik, który otrzymujesz po jedzeniu w autentycznej japońskiej restauracji lub po zakończeniu międzynarodowego lotu. Jeśli nigdy nie doświadczyłeś gorącego ręcznika po długim locie, możesz dostać się do orzeźwiającego prysznica w wygodnym fotelu, w ubraniu. Co to ma wspólnego z rozwojem firmy? To niezwykłe.

Jak wspomniano, możesz spodziewać się gorącego ręcznika w japońskiej restauracji lub na samolocie, ale co powiesz na fotel dentystyczny zaraz po tym, jak higienistka rozciągnie usta do nienaturalnych kształtów, aby wyciąć ostatni kawałek płytki zęby? Przyjemnie i ciepło, ze światłem cytryny – to byłoby niezwykłe, prawda? Jak to może zmienić to, co mówisz znajomym o wizycie u dentysty? Prosta rzecz. Kosztuje tylko kilka centów. Ale może to prowadzić do wielu skierowań. Co Twoi klienci powiedzieliby swoim znajomym, gdybyś dał im gorący ręcznik?

Według Jasona Starka z White Towel Services, większość jego klientów to dentyści. Dentyści, którzy rozumieją, że wypełnienie ubytku jest towarem – mógłby to zrobić każdy z tysięcy dentystów. Ale posiadanie niezwykłego doświadczenia w ich biurze – to coś, z czym nikt nie może konkurować.

Co więc klienci pamiętają o Twojej firmie? Czy doświadczają czegoś wystarczająco niezwykłego, o czym mogą opowiedzieć znajomym? W przypadku niektórych firm może to być ich koncepcja. Na przykład Entrees Made Easy dostarcza swoim klientom składniki i przepisy na kilka posiłków, dzięki czemu mogą oni łatwo i szybko przygotować smaczne domowe posiłki. Koncepcja jest nowa, innowacyjna i potrzebna w dzisiejszym gorączkowym świecie. Ci, którzy próbują, nie mogą się doczekać, aby powiedzieć o tym swoim znajomym.

Na szczęście nowatorska koncepcja to nie jedyny sposób na wyróżnienie się. Smutnym faktem jest to, że dobra obsługa jest tak rzadka, że każda firma, która ją zapewnia, jest niezwykła. Przeczytałem wczoraj w felietonie Johna DiJuliusa o restauracjach Cameron Mitchell (27 restauracji w 7 stanach). To, co przeczytałem, nie dotyczyło ich jedzenia ani ich koncepcji (chociaż po dalszych badaniach dowiedziałem się, że oba są niesamowite). Czytałem o ich obsłudze klienta. Wydaje się, że zdają sobie sprawę, że rzeczywiście klientem jest cesarz, a cesarz nie lubi, gdy mu się mówi „nie”. Ich obietnica: „Odpowiedź brzmi: tak… teraz jakie jest pytanie?” Biorąc pod uwagę ich rozwój, myślę, że ich klienci pamiętają tego rodzaju usługi i uważają za wystarczająco niezwykłe, aby powiedzieć o tym swoim znajomym.

Nadal zastanawiasz się, co jest niezwykłego w Twojej firmie? Oto sugestia: zapytaj swoich klientów. Zapytaj ich, czy poleciliby Cię znajomemu, a jeśli tak, dlaczego? Następnie posłuchaj uważnie.

Jak kiedykolwiek zrozumiesz, zrób to szybko. Bycie wyjątkowym to nie tylko dobry pomysł – jest to absolutnie konieczne, aby każda firma mogła przetrwać i rozwijać się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *