Jeden mały sekret, który sprawia, że ludzie Cię słuchają

Tytuł:
Jeden mały sekret, który sprawia, że ludzie Cię słuchają

Liczba słów:
608

Podsumowanie:
Trudno jest uzyskać opinie od ludzi, ale nie ma to jak aktywnie słuchając, budując relację, która buduje zaufanie, które następnie buduje komunikację, a ostatecznie sprzedaż.

Słowa kluczowe:
marketing, marketer, aktywne słuchanie, Kathryn Beach

Treść artykułu:
Jako marketer powinieneś skupić się na jednym i jedynym jedna sprawa. Nie twoja firma, nie twój produkt, ale zaspokojenie potrzeb klienta. Musisz zacząć od jasnego wyobrażenia sobie, kim jest Twój docelowy klient (im więcej szczegółów znasz, tym lepiej); jakie są jego potrzeby i jak Twój produkt lub usługa spełnia te potrzeby lepiej niż jakikolwiek inny.

99% z nas wciąż czuje się jak głosy płaczące na pustyni. Dlaczego nikt cię nie słucha? Ponieważ najpierw musisz nauczyć się słuchać innych.

Jest to proces słuchania / uczenia się, przez który przechodzisz; kiedy to zrozumiesz, drzwi zaczną się otwierać, a uszy zaczną nasłuchiwać.

Oto, czego się nauczyłem o wzorcach słuchania. Wszyscy jesteśmy uczniami przez całe życie, guru i nowicjuszami. To równe szanse, lub, jak lubię sobie wyobrażać, stojąc przed zatłoczonym pokojem pełnym marketingowców stowarzyszonych, gotowych do wygłoszenia przemówienia, wszyscy jesteśmy nago pod ubraniami. Słuchamy ludzi, których podziwiamy, a następnie staramy się, aby ich mądrość była naszą własną. Jak zdobywają nasz podziw? Pytają o nasze pytania, opinie, własne historie i wykorzystują informacje, aby określić, jak się czujemy. Rozumieją nas. Przekazują nam to zrozumienie.

Są wtedy w stanie wkroczyć w nasze perspektywy i lepiej nam służyć. Tak rodzi się wspaniały tekst reklamowy. Ale jest inne zastosowanie tego okna dialogowego.

Niedawno próbowałem tego na seminarium marketingowym na konferencji online. Na sali było około 50 osób, niektórzy z nich byli znanymi „ekspertami” od marketingu, inni, sądząc po ich pytaniach, byli oczywiście początkujący. Niedawno rozpocząłem nową kampanię marketingową i do tej pory nie miałem sprzedaży / opinii i niewielu odwiedzających. Zacząłem rozmowę od dwóch pytań otwartych, które – jak miałem nadzieję – zaowocują pomysłami, oklaskami, medalami honoru i tak dalej. 🙂

Pytania, które zadałem brzmiały: „Niedawno rozpocząłem kampanię reklamową napisanego przeze mnie ebooka, wykorzystując darmowy raport jako promocję. Ogłosiłem sprzedaż na forach i w bezpiecznych listach i zacząłem zamieszczać reklamy w e-zinach. Nie otrzymałem jeszcze wiele odpowiedzi, czy jest inny sposób, w jaki ktoś z was próbował promować tego typu rzeczy? Jak myślisz, co by się stało, gdybym zmienił nagłówek mojej sprzedaży na „xxxx”?

Pierwszą rzeczą, która się wydarzyła, było to, że moderator poprosił mnie o pokazanie wszystkim adresu URL sprzedaży. Więc od razu mam około 50 osób odwiedzających moją sprzedaż. Potem otrzymałem różne komentarze, począwszy od „doskonała strona!”, „Świetna strategia!” do całej listy możliwych zmian. Otrzymałem wtedy listę innych sposobów promocji mojego ebooka i darmowego raportu.

Muszę przyznać, że większość tych pomysłów nie była dla mnie nowa, ale nawet jeden nowy pomysł jest bardzo mile widziany. Dowiedziałem się wiele o tym, jak cenny jest mój produkt i jak mogę dodać do niego jeszcze więcej wartości. Poza tym wszystkie te osoby odwiedziły moją stronę, niektórzy dodali ją do zakładek (ponieważ moje statystyki pokazują, że wrócili) i tej samej nocy uzyskałem trzy transakcje sprzedaży.

Co najważniejsze, zyskałem szacunek od wszystkich osób w tym pokoju, ponieważ ich słuchałem.

Skorzystałem z tej lekcji i teraz stosuję ją do wszystkiego, co robię. Trudno jest uzyskać informację zwrotną od ludzi, ale nie ma to jak aktywne słuchanie w celu budowania relacji, która buduje zaufanie, które następnie buduje komunikację, a ostatecznie sprzedaż. Aktywne słuchanie używane na forach, w salach konferencyjnych, podczas rozmów telefonicznych i komunikacji twarzą w twarz wykracza o krok dalej niż zwykłe słyszenie i angażuje uwagę drugiej osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *