Jak zarządzać swoim marketingowym składem

Tytuł:
Jak zarządzać mixem marketingowym

Liczba słów:
697

Podsumowanie:
Oto oferta: reklama nie jest marketingiem. To tak, jakby powiedzieć, że chcesz mieć ogród, ale chcesz tylko sadzić kwiaty. Zapomnij o podlewaniu, nawozach, dobrej glebie, pieleniu i słońcu. Nie potrzebujesz ich, prawda?

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa marketing wdrożenie marketing marketing sukces marketing Twojej firmy marketing zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Treść artykułu:
Źle . To samo dotyczy generowania przychodów. Wykonane w próżni, żadna z tych taktyk nie zapewni Ci tego, czego chcesz. W przypadku usług profesjonalnych – gdzie relacje z odbiorcami docelowymi rozwijają się w oparciu o zaufanie, jakim ci ufają – chodzi o to, by Twoje „elementy rynkowe” były rozłożone w sposób, który stopniowo buduje zaufanie. Za dużo, za blisko, za wcześnie i odstraszasz ludzi.

Zamiast tego musisz wiedzieć, jaką strategię zastosować i kiedy, w oparciu o jasne cele. Każda strategia ma inny cel. Oto krótkie spojrzenie, jak dokonać właściwego wyboru.

Reklama to rozpowszechnianie informacji o Twojej firmie poprzez płatne reklamy lub reklamy w mediach, w tym w prasie, radiu, telewizji i internecie. Reklamujesz się, aby …

* budować świadomość

* budować zainteresowanie rynkiem

* edukować

* przerywać

* zmień podejście do swojej marki lub marki innej osoby

* wpływaj na postrzeganie

* spełnij długoterminowy cel (np. podnoszenie świadomości)

Reklama jest zazwyczaj bardzo droga. Zrobione dobrze – z dobrym przekazem, dobrym projektem i wystarczająco dużym budżetem, aby zachować spójność w czasie – może być skuteczne. Ale wydalenie dużej części całkowitego budżetu marketingowego na reklamę lub dwie to OGROMNA strata pieniędzy.

Public Relations to rozpowszechnianie informacji o Twojej firmie w prasie, w tym artykuły o Tobie (nie przez Ciebie) i wywiady z Tobą. Mogą one pojawić się w druku, jako artykuł w mediach i online. Używasz Public Relations, aby …

* budować wiarygodność (a czasem zaufanie) poprzez stronę trzecią (prasę)

* awansować na wyższy poziom w oczach docelowych odbiorców i klienci

* wyrównaj publicznie (tj. z przyczyną)

* wygeneruj buzz (tj. przed uruchomieniem)

* uzyskaj „bezpłatną” uwagę

Uzyskanie dobrego rozgłosu wymaga umiejętności przesyłania wiadomości zorientowanych na WIIFM (What In It For Me?). Musisz przejść przez “kogo to obchodzi?” testuj za każdym razem. Jeśli zaczynasz komunikat prasowy, na przykład „ABC Company ma przyjemność ogłosić…”, jesteś MARTWY w wodzie. Niezbędne są również dobre umiejętności budowania relacji z prasą. PR często jest czymś do podkręcenia, gdy masz już narzędzia na miejscu, aby „przyciągnąć” uwagę, którą zdobędziesz, w tym stronę internetową wypełnioną wartościami i przyzwoity system utrzymywania kontaktu.

Promocja polega na rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem artykułów / kolumn / biuletynów, które piszesz, przemówień, które prowadzisz, nawiązywania kontaktów, sponsoringu, wydarzeń, pracy komisji, poleceń, które dajesz i otrzymujesz, spotkań uzupełniających, podziękowań i dzwoni. Promujesz, aby …

* zachęcić docelowych odbiorców do wypróbowania (tj. Odwiedzenia Twojej witryny internetowej w celu pobrania cennego pliku, subskrypcji bezpłatnego biuletynu elektronicznego)

* zaproś grupę docelową publiczność na wydarzenie (rzeczywiste lub wirtualne)

* rozdawaj rzeczy (próby)

* wprowadź nową ofertę

* zrealizuj cel krótkoterminowy (np. wypełnij warsztat)

* przetestuj nowe pomysły (np. przeprowadź ankietę)

* zaproś interakcję (np. na forum dyskusyjne online)

Promocja wydaje się być najbardziej efektywna sposób dla profesjonalnych firm usługowych na budowanie zaufania na rynku. Arsenał opcji w Twoim zestawie narzędzi promocyjnych jest zarówno obszerny, jak i niedrogi. Zdobądź podstawowy system taktyk promocyjnych online i offline – zakotwiczony w wartościowej witrynie internetowej, która będzie działać jako „centrum przychodów” – i jesteś w dobrej formie.

Masz również wybór taktyczny do każdej strategii: online vs offline, druk / grafika vs audio / wideo, na żywo (osobiście) vs wirtualnie i tak dalej. Oto kilka zasad (zielonego) kciuka, które Cię poprowadzą:

* wdrażaj czynnik WIIFM przez cały czas

*, chyba że masz wsparcie dużego korporacyjnego budżetu marketingowego, promocji i tendencji PR bycie najmądrzejszą inwestycją

* online jest generalnie bardziej opłacalne niż drukowanie

* podejście oparte na pozwoleniach jest konieczne w przypadku profesjonalnych usług

* nie próbuj losowo taktyka. Miej plan, który przeniesie twoją grupę docelową od obcego do znajomego, przyjaciela do kochanka do lojalnego partnera (zobacz mój artykuł „Jak zdobyć prawo”, aby dowiedzieć się więcej o tym kluczowym czynniku sukcesu)

Jeśli chcesz mieć świadomość, zainteresowanie, status zaufanego doradcy i wiarygodność, potrzebujesz wszystkich trzech strategii – reklamy, public relations i

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *