Jak wycenić optymalny zysk – 5 kroków

Tytuł:
Jak wycenić optymalny zysk – 5 kroków

Liczba słów:
538

Podsumowanie:
Jednym z największych problemów, z jakimi borykają się firmy, jest ustalenie cen dobra strategia. W tym artykule omówiono trzy kluczowe czynniki; wszystkie firmy muszą wziąć pod uwagę, osiągając cel w tym istotnym elemencie. Brak tylko jednego z trzech może mieć katastrofalne skutki.

Słowa kluczowe:
marketing, ceny, zysk, sprzedaż, marketing sprzedaży, wzrost sprzedaży, rozwój biznesu

Treść artykułu:
Jeden z największych problemów firmy, z którymi borykają się firmy, to właściwa strategia cenowa. W tym artykule omówiono trzy kluczowe czynniki; wszystkie firmy muszą wziąć pod uwagę, osiągając cel w tym istotnym elemencie. Brak tylko jednego z trzech może mieć katastrofalne skutki.

Jak w przypadku wszystkiego, nie potrzeba nauki o rakietach, aby to naprawić, jednak jedno poślizgnięcie może poważnie zaszkodzić Twojemu zyskowi. Trzy równo ważone czynniki są następujące:

Wartość, jaką klienci przypisują Twojemu produktowi i usłudze
Czy osiągniesz zysk?
Ile płacą twoi konkurenci za to samo lub równoważne

Jak więc definiujemy wartość klienta?
Wartość to to, co kupujący otrzymuje, gdy korzysta z Twojego produktu lub usługi. To postać, którą na siebie wkładają, ich nowe możliwości. Tych, które dostarczyłeś mu poprzez własność tego, co sprzedajesz.

Wartość nie zawsze jest określana ilościowo w kategoriach pieniężnych. Golfista może udać się do profesjonalisty, dostać trzy lekcje i zrzucić 10 z handicapu – więc co to jest dla niego warte? Gdyby wcześniej wydali 5000 euro na lekcje i nadal byli okropni, mogłoby to być bardzo wiele warte.

Najważniejszą kwestią jest to, że kupujący musi mieć poczucie „dobrej wartości” zakupu.

Jednak ta dobra wartość nie może zostać sprzedana ze stratą!
Biorąc pod uwagę, że jesteś w biznesie, aby osiągnąć zysk, ważne jest, aby nie sprzedawać wszystkiego ze stratą. Dobrze jest mieć liderów strat i rzeczywiście oferować gratisy, aby zachęcić nowych klientów lub nagrodzić lojalnych klientów. Jednak Twój biznes musi być opłacalny, inaczej go nie będziesz mieć.

Aby zrozumieć, czy osiągasz zyski z produktu czy grupy produktów, należy uwzględnić wszystkie koszty stałe i zmienne. Następnie spójrz, ile sprzedasz, i upewnij się, że jest to warte Twojej ceny, sprzedając w tej cenie.

Ale co, jeśli jest to dobre dla Ciebie i Twojego klienta, ale Twój konkurent jest tańszy!
Przede wszystkim sprawdź, czy to, co sprzedają, jest identyczne z tym, co sprzedajesz. Jeśli tak, wystarczy, że stworzysz rynek, na którym twój konkurent oczyści.

Dobra wiadomość jest taka, że w 99,99% przypadków Twoje produkty lub usługi nie są identyczne. W tym miejscu kluczowe znaczenie ma stworzenie unikalnej propozycji wartości. To musi wyróżnić Cię jako najlepsze rozwiązanie na wybranym rynku docelowym lub w niszy.

Należy również zdać sobie sprawę, że najlepsze rozwiązanie może również nie być najtańsze. Wróćmy do golfisty. Za swoje usługi pobiera 60 euro za lekcję; jego konkurent pobiera 30 euro za lekcję. Ale jeśli chcesz szybkiej poprawy, a ten facet ma referencje, aby udowodnić, co zrobił, wydając z nim 180 euro, aby uzyskać 10 uderzeń z twojej rundy golfa, może zaoszczędzić tysiące, które mógłbyś wydać z Facet za 30 €.

Najważniejsze jest to, że cena musi uwzględniać trzy kluczowe czynniki; oferując lepszą wartość niż konkurenci, po korzystnej cenie.

Jeśli potrzebujesz pomocy w ustaleniu strategii cenowej, zadzwoń do nas, z przyjemnością pomożemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *