Jak szukać konkurentów

Tytuł:
Jak znaleźć konkurentów

Liczba słów:
717

Podsumowanie:
Najlepszym sposobem na znalezienie konkurencji jest wypróbowanie i zakup dowolnego produktu lub usługę, którą planujesz sprzedać. Wejdź na rynek jako klient i dowiedz się, jakie masz opcje.

Gdzie patrzeć.

Może być kuszące, aby po prostu skorzystać z wyszukiwarki i przejrzeć wyniki, które się pojawiają, ale musisz pamiętać, że wiele interesów nadal odbywa się poza Internetem. Powinieneś również zwrócić uwagę na bardziej tradycyjne metody reklamy …

Słowa kluczowe:

Treść artykułu:
Najlepszy sposób szukanie konkurencji to próba kupienia dowolnego produktu lub usługi, którą zamierzasz sprzedać. Wejdź na rynek jako klient i dowiedz się, jakie masz opcje.

Gdzie patrzeć.

Może być kuszące, aby po prostu skorzystać z wyszukiwarki i przejrzeć wyniki, które się pojawiają, ale musisz pamiętać, że wiele interesów nadal odbywa się poza Internetem. Powinieneś również zwrócić uwagę na bardziej tradycyjne metody reklamy, takie jak żółte strony lub lokalna gazeta. Warto wyciąć i zachować wszystkie znalezione reklamy, ponieważ warto się do nich odwołać, gdy nadejdzie pora rozpoczęcia własnego marketingu.

Robią to, co robią, ale inaczej.

Zauważ, że powiedziałem „inaczej”, niekoniecznie „lepiej”. Nie zakładaj, że będziesz w stanie ulepszyć firmy o ugruntowanej pozycji, jeśli robisz dokładnie to samo co oni – w końcu mają one wieloletnie doświadczenie. To, co próbujesz zrobić, to wyróżnić się na rynku, aby ludzie, którzy szukają czegoś konkretnego w wybranej przez Ciebie branży, przyszli do Ciebie.

Istnieje wiele wypróbowanych i rzeczywistych sposobów modyfikowania istniejących produktów, aby odniosły sukces na rynku.

Linia ceny do jakości. Możesz znaleźć inne firmy, które oferują tylko usługi bardzo wysokiej jakości i stosownie do tego naliczają wyższą cenę – lub możesz znaleźć takie, które oferują tylko śmieci po bardzo obniżonych cenach. Rozważ przeniesienie ich produktów na drugi koniec rynku. Jeśli możesz zaoferować produkt o tylko nieco gorszej jakości za połowę ceny, ludzie na to rzucą się – i podobnie zawsze są ludzie, którzy są skłonni zapłacić najwięcej, aby uzyskać to, co najlepsze.

Zapewnij usługę. Sprzedaż produktów o dokładnie tej samej jakości fizycznej, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszej obsługi, jest całkowicie możliwa – dla klienta jakość i obsługa to prawie to samo. Istnieją firmy, które mogą sprzedawać oprogramowanie komputerowe, które ich klienci mogą otrzymać prawie za darmo, po prostu dlatego, że klienci lubią korzystać z usług wsparcia, które otrzymują przy zakupie.

Podobnie, jeśli obsługa to wszystko, co robisz, to powinno być całkiem proste zapewnienie bardziej uważnej i osobistej obsługi niż konkurencja. „Biznes jeden na jeden” to świetna okazja, by zaprzyjaźnić się z klientami, a to często jest dla nich na wagę złota.

Uprość to. Wiele firm oferuje świetne produkty, ale kierują je do bardzo technicznych klientów. Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, bardzo często odkryjesz, że możesz zbudować świetny biznes po prostu sprzedając to samo, co konkurenci, ale zadając sobie trud, aby wyjaśnić i wypromować to szerszej publiczności. Za każdym razem, gdy zaczniesz korzystać z nowej technologii, istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś po drodze musiał wymyślić, jak to uprościć. Niewiele nowych technologii lub wynalazków jest wstępnie zapakowanych do użytku przez konsumentów.

Zmień projekt. Zmniejsz ją, zmień kolor lub ułatw otwieranie i naprawianie. Istnieje wiele sposobów na subtelne przeprojektowanie produktu i nadanie mu różnego rodzaju dzwonków i gwizdków, które klienci naprawdę docenią. Możesz nawet kupować produkty, modyfikować je, a następnie sprzedawać.

Buduj sojusze.

Pomimo tego, co może cię skłonić do myślenia, nie zawsze musisz konkurować z konkurencją. Czasami może się okazać, że mają dodatkową pracę, której nie mieliby nic przeciwko wysłaniu do Ciebie, lub może się okazać, że są gotowi udzielić Ci porady dotyczącej uruchomienia (jeśli nie za darmo, to może za nic więcej niż koszty kilku drinków!). Oczywiście nie powinieneś zdradzać wszystkich swoich tajemnic ani dawać im żadnej innej korzyści, ale to nie znaczy, że powinieneś trzymać się z daleka. Zwróć szczególną uwagę na wszelkie problemy, o których mówią, że mieli, lub cokolwiek, co robią, co wydaje się szczególnie dobrze sprzedawać.

Wierz lub nie, ale Twoi konkurenci mogą być Twoimi najlepszymi sprzymierzeńcami w tej domowej grze biznesowej, zwłaszcza jeśli sami są domowymi firmami – z czasem Twoi konkurenci mogą nawet zostać Twoimi przyjaciółmi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *