Jak opracować plan marketingowy

Tytuł:
Jak opracować plan marketingowy

Liczba słów:
606

Podsumowanie:
Jeśli planujesz prowadzić dowolny rodzaj marketingu, musisz zacznij od podstawowego planu marketingowego. Wykonaj poniższe kroki, aby stworzyć prosty, ale bardzo skuteczny plan marketingowy, który może przynieść wyniki Twojej firmie.

Słowa kluczowe:
marketing, plan marketingowy

Treść artykułu:
Jeśli myślisz o stworzeniu programu marketingowego, musisz zacząć od Plan marketingowy. Będąc w marketingu od ponad dziesięciu lat, widziałem swój udział w planach marketingowych. Niektóre są krótkie i na temat, inne mają setki stron i kosztują tysiące dolarów.

Ironia polega na tym, że wiele drogich planów marketingowych trafia na półkę i rzadko są wdrażane. Proste plany, jeśli zostaną zbadane i skutecznie wdrożone, mają największy wpływ.

Niezależnie od zakresu planu marketingowego, musisz pamiętać, że jest to dokument płynny. Każda firma musi zacząć od dobrze zorganizowanego planu, który jest oparty na dokładnych badaniach, pozycjonowaniu konkurencyjnym i osiągalnych wynikach. Twój plan powinien być podstawą Twoich działań na nadchodzące miesiące, jednak zawsze powinieneś chcieć ulepszyć lub przekierować swój plan w oparciu o to, co okaże się skuteczne.

Podstawy planu marketingowego

1. Badania rynku
Zbieraj, organizuj i zapisuj dane na temat rynku, na którym obecnie kupowane są produkty lub usługi, które będziesz sprzedawać. Niektóre obszary do rozważenia:
• Dynamika rynku, wzorce, w tym sezonowość
• Klienci – dane demograficzne, segment rynku, rynki docelowe, potrzeby, decyzje zakupowe
• Produkt – co jest aktualnie dostępne, co oferuje konkurencja
• Aktualna sprzedaż w branży
• Punkty odniesienia w branży
• Dostawcy – dostawcy, na których będziesz musiał polegać

2. Rynek docelowy
Znajdź rynki niszowe lub docelowe dla swojego produktu i opisz je.

3. Produkt
Opisz swój produkt. Jak Twój produkt odnosi się do rynku? Czego potrzebuje Twój rynek, czego obecnie używają, czego potrzebują poza obecnym użytkiem?

4. Konkurencja
Opisz swoją konkurencję. Opracuj swoją „wyjątkową propozycję sprzedaży”. Co wyróżnia Cię na tle konkurencji? Co twoja konkurencja robi w kwestii brandingu?

5. Misja
Napisz kilka zdań, które określają:
• „Kluczowy rynek” – komu sprzedajesz
• „Wkład” – co sprzedajesz
• „Wyróżnienie” – Twój wyjątkowy propozycja sprzedaży

6. Strategie rynkowe
Zapisz strategie marketingowe i promocyjne, które chcesz wykorzystać lub przynajmniej rozważyć zastosowanie. Strategie do rozważenia:
• Tworzenie sieci – idź tam, gdzie jest Twój rynek
• Marketing bezpośredni – listy sprzedażowe, broszury, ulotki
• Reklama – media drukowane, katalogi
• Programy szkoleniowe – zwiększanie świadomości
• Pisz artykuły, udzielaj porad, stań się znany jako ekspert
• Sprzedaż bezpośrednia / osobista
• Reklama / komunikaty prasowe
• Targi
• Witryna internetowa

7. Wycena, pozycjonowanie i branding
Na podstawie zebranych informacji ustal strategie określania ceny produktu, miejsca, w którym będzie on pozycjonowany na rynku i sposobu, w jaki osiągniesz świadomość marki.

8. Budżet
Budżet swoich dolarów. Na jakie strategie możesz sobie pozwolić? Co możesz zrobić w domu, co musisz zlecić na zewnątrz.

9. Cele marketingowe
Ustal wymierne cele marketingowe. Oznacza to cele, które możesz zamienić na liczby. Na przykład, Twoim celem może być zdobycie co najmniej 30 nowych klientów, sprzedaż 10 produktów tygodniowo lub zwiększenie dochodów o 30% w tym roku. Twoje cele mogą obejmować sprzedaż, zyski lub satysfakcję klienta.

10. Monitoruj swoje wyniki
Testuj i analizuj. Zidentyfikuj skuteczne strategie.
• Badanie klientów
• Śledzenie sprzedaży, potencjalnych klientów, odwiedzających Twoją witrynę internetową, procent sprzedaży na wyświetlenia

Badając rynki, konkurencję i określając swoją wyjątkową pozycję, jesteś w o wiele lepsza pozycja do promowania i sprzedaży produktu lub usługi. Ustalając cele kampanii marketingowej, możesz lepiej zrozumieć, czy Twoje wysiłki przynoszą rezultaty dzięki ciągłemu przeglądowi i ocenie wyników.

Jak wspomniano wcześniej w tym artykule, pamiętaj, aby używać swojego planu jako aktualnego dokumentu. Odnoszący sukcesy marketerzy stale sprawdzają stan swoich kampanii pod kątem wyznaczonych celów. Zapewnia to ciągłe ulepszanie inicjatyw marketingowych i pomaga w przyszłości planowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *