Jak napisać to arcydzieło prasowe

Tytuł:
Jak napisać arcydzieło informacji prasowej?

Liczba słów:
637

Podsumowanie:
Jeśli nie jesteś doświadczonym pisarzem, napisanie komunikatu prasowego może być najtrudniejszym zadaniem. O ile Twoja firma nie ma wielkiego znaczenia lub nie masz jedynej w swoim rodzaju witryny internetowej, o której wszyscy chcieliby wiedzieć, uruchomienie nowej witryny nie jest przełomową wiadomością dla reszty świata.

Słowa kluczowe:
jak napisać informację prasową, zarabiać pieniądze w Internecie, notatka prasowa

Treść artykułu:
Jeśli nie jesteś doświadczonym pisarzem, wtedy napisanie komunikatu prasowego może być najtrudniejszym zadaniem. Jeśli Twój budżet na to pozwala, zawsze możesz zapłacić ekspertowi, aby napisał to za Ciebie. W zależności od zawartości witryny, produktu lub usługi, będzie określać, jak trudno będzie znaleźć coś wartego opublikowania. Im wyższa wartość wiadomości, tym większa szansa, że Twój komunikat prasowy zostanie opublikowany.

Jeśli Twoja firma nie ma wielkiego znaczenia lub nie masz jedynej w swoim rodzaju witryny internetowej, o której wszyscy chcą wiedzieć, uruchomienie nowej witryny nie jest przełomową wiadomością dla reszty świata. Sam fakt, że strona internetowa jest otwarta dla biznesu, dzieje się co minutę podczas czytania.
Musisz opowiedzieć właściwą historię. Historia ze świetnym „kątem”. Twoja docelowa publikacja musi być interesująca i warta opublikowania.

Twój komunikat prasowy nie może stać się materiałem handlowym. Służy do informowania całego świata o przełomowych wiadomościach. Aby opowiedzieć czytelnikom o wydarzeniu, które miało lub będzie miało miejsce. Posiadanie świetnych wiadomości do opowiedzenia to jedna część, napisanie jej poprawnie iw określony sposób lub w formacie, to druga.

Wskazówki dla informacji prasowych:

Twoja informacja prasowa nie powinna brzmieć jak promocja sprzedaży lub reklama. To musi brzmieć jak wiadomości;
Powinienem być przedstawiany tylko mediom, które są podobne do tematu twojego komunikatu prasowego;
Jeśli to możliwe, postaraj się owinąć komunikat prasowy wokół aktualnych wydarzeń;
Postaraj się, aby treść informacji prasowej nie przekraczała jednej strony;
Używaj krótkich akapitów i podwójnej spacji między nimi;
Nagłówek, dane kontaktowe i data publikacji powinny znajdować się u góry komunikatu prasowego;
Nagłówek i pierwszy akapit powinny przyciągnąć uwagę czytelnika. Powinien zachęcić ich do dalszego czytania;
Sprawdź i potrójnie sprawdź swoją informację prasową pod kątem błędów przed wysłaniem;
Komunikat prasowy powinien być przedstawiony z perspektywy trzeciej osoby, a nie z osobistego głosu;
Podaj odniesienia do statystyk i faktów, a nie ogólną opinię.

Ciekawe pomysły na publikacje prasowe:

Rewolucyjne wprowadzenie nowego produktu na Twoją stronę internetową;
Seminarium lub kurs online, które prowadzisz;
Dziwna lub zabawna historia o tym, jak zaczął się Twój biznes;
Ogłoś swój główny sponsoring lub gratisowy konkurs;
Wyniki ankiet i statystyki online przedstawione w formie komunikatu prasowego;
Ogłoś rekrutację swojego nowego CIO;
Duża spółka joint venture z inną firmą;
Nowa książka została opublikowana w Twojej witrynie;
Wydarzenie zbierania funduszy w Twojej witrynie.

Ucz się, czytając komunikaty prasowe innych firm, zwłaszcza z komunikatów prasowych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zobacz, jak to robią i co robią najlepiej.

Nagłówek i akapit otwierający powinny zawierać niektóre z najlepszych prac. Musi szybko przyciągnąć uwagę czytelnika. Zwykle od tego zależy sukces Twojej informacji prasowej, czy zostanie ona odkryta, czy nie.

Pisząc komunikat prasowy, upewnij się, że zaczynasz od daty i miasta w treści, a następnie kontynuuj, opisując fakty. Zawsze dobrze jest udzielić odpowiedzi na typowe pytania, takie jak kto, gdzie, dlaczego, co, kiedy i jak. Jeśli nie znasz odpowiedzi, postaraj się je znaleźć. Na te pytania należy odpowiedzieć w pierwszym akapicie.

Dobrą praktyką jest umieszczanie cytatów w komunikacie prasowym. Zwiększa to szansę wykorzystania i odebrania informacji prasowej przez dziennikarza. Dodaje wiarygodności i zainteresowaniu ludzi do informacji medialnej. Najlepszym miejscem na to jest drugi akapit.

Ułatw sobie sprawę, na wypadek gdybyś chciał się z Tobą skontaktować w celu uzyskania dalszych informacji lub wyjaśnień. Nie zapomnij podać swoich danych kontaktowych, w przeciwnym razie Twoje dzieło sztuki może nigdy nie zobaczyć świateł multimedialnych.

Twoja informacja prasowa powinna kończyć się wezwaniem do działania. Czego dokładnie oczekujesz od swoich czytelników po przeczytaniu Twojego dzieła?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *