Jak najlepiej wykorzystać udział w targach

Tytuł:
Maksymalne wykorzystanie możliwości udziału w targach

Liczba słów:
739

Podsumowanie:
Targi mogą być doskonałą okazją dla Ciebie i Twojej firmy, czy jesteś przedsiębiorcą, czy reprezentujesz firmę, dla której pracujesz. Tysiące ludzi ustawia stoiska targowe i ekspozycje targowe w całym kraju na różnorodnych imprezach branżowych. Jednak wiele osób nie wie, jak wykorzystać możliwości oferowane przez targi. Niektórzy planują po prostu uczestniczyć, rozstawić swoje stoisko na targach, a następnie zostać tam przez cały dzień z nadzieją, że …

Słowa kluczowe:
targi, pokazy, marketing, porady, ekspozycje

Treść artykułu:
Targi mogą być doskonałą okazją dla Ciebie i Twojej firmy, niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, czy reprezentujesz firmę, dla której pracujesz. Tysiące ludzi ustawia stoiska targowe i ekspozycje targowe w całym kraju na różnorodnych imprezach branżowych. Jednak wiele osób nie wie, jak wykorzystać możliwości oferowane przez targi. Niektórzy planują po prostu uczestniczyć w targach, rozstawić stoisko na targach, a następnie zostać tam przez cały dzień, mając nadzieję na przyciągnięcie nowych klientów. Obsługa ekspozycji na targach to tylko jeden z powodów, dla których powinieneś być obecny na targach. Inni dostawcy na targach mogą dostarczyć Ci wielu nowych informacji i kontaktów w Twojej branży; wszystkie dostępne w tym samym pomieszczeniu tego samego dnia – to niezrównana atrakcja targów dla Twojej firmy.

Jeśli planujesz wziąć udział w targach, upewnij się, że nie jesteś jedyną osobą reprezentującą Twoją firmę, nawet jeśli jesteś właścicielem małej firmy z kilkoma pracownikami lub prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą. Będziesz potrzebował co najmniej jednej osoby do obsługi stoiska targowego, a drugiej do chodzenia po podłodze, oglądając inne ekspozycje targowe. Jeśli to konieczne, poproś współmałżonka lub dobrego przyjaciela, aby przyszedł z tobą i daj im szybki kurs na temat obsługi stoiska targowego podczas sprawdzania innych dostawców – i rób to tylko wtedy, gdy jest wolny, aby nie przegapić ważne możliwości biznesowe. Dokonując rezerwacji w hotelu, w którym będziesz mieszkać podczas pokazu, postaraj się znaleźć pokój jak najbliżej rzeczywistego miejsca – najlepiej w odległości spaceru. W ten sposób nie będziesz musiał zabierać ze sobą niczego poza materiałami do ekspozycji na targach.

Zanim weźmiesz udział w targach, przejrzyj listę dostawców, którzy planują postawić stoiska targowe. Sporządź listę dostawców, których musisz zobaczyć, dostawców, których chciałbyś zobaczyć, oraz tych, których możesz nie widzieć. Możesz nawet zaplanować spotkania z dostawcami o najwyższym priorytecie. Zbadaj firmy i ustal z wyprzedzeniem, czego chciałbyś się dowiedzieć z każdej wystawy targowej i jakie są Twoje cele w odniesieniu do każdego dostawcy: czy jest to konkurencja, czy potencjalny kontakt? Jeśli są potencjalnym kontaktem, jakie korzyści przyniosłyby Twojej firmie? Przygotuj pytania, które pozwolą sprzedawcom zaoszczędzić czas na chodzeniu po podłodze. Inną dobrą strategią oszczędzającą czas jest uzyskanie mapy i katalogu targów po przybyciu na miejsce, przed ich rozpoczęciem. Skorzystaj z mapy, aby zaplanować trasę i sprawdź listę priorytetowych dostawców w katalogu, aby dowiedzieć się, czy jacyś dostawcy zostali dodani lub usunięci.

Podczas targów bądź aktywny w poszukiwaniu informacji. Nie martw się, mijając stoiska targowe, które Cię nie interesują. Podobnie jak Ty, biorą udział w targach, aby wygenerować nowy biznes, i nie chcą tracić czasu na rozmowę z kimś, kto nie jest potencjalnym klientem. Odwiedź wybrane ekspozycje na targach, nawiąż dialog z dostawcami i zadawaj pytania. Jeśli stoisko targowe oferuje ulotki, próbki lub inne materiały, weź tylko te, o których chcesz dowiedzieć się więcej. Może być trudno trzymać luźny stos błyszczących broszur, katalogów i nieporęcznych próbek produktów na ruchliwej podłodze targowej. Jeśli to możliwe, uzbrój się w pustą aktówkę lub worek marynarski do przechowywania materiałów. Mądrze wykorzystaj swój czas, aby zebrać informacje na temat konkurencji i nawiązać nowe kontakty branżowe, które przyniosą korzyści Twojej firmie.

Po zakończeniu targów, zwłaszcza jeśli jest to wydarzenie kilkudniowe, poświęć trochę czasu na robienie notatek i uporządkowanie materiałów, które zgromadziłeś przed opuszczeniem wydarzenia. Jeśli chcesz wysyłać raporty, broszury lub inne materiały swoim współpracownikom, przygotuj wysyłki od razu, póki jeszcze nie zapominasz o tym, kto co dostaje. Upewnij się, że Twoja ekspozycja wystawowa jest bezpiecznie przechowywana, aby nic nie uległo uszkodzeniu i możesz znaleźć wszystko, czego potrzebujesz następnego dnia. Po powrocie z targów pamiętaj, aby nawiązać kontakt z nawiązanymi kontaktami – i zacznij przygotowywać się do przyszłorocznych targów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *