Jak kreatywni profesjonaliści mogą zdobyć bardziej doskonałych klientów

Tytuł:
Jak kreatywni profesjonaliści mogą zdobyć więcej doskonałych klientów

Liczba słów:
508

Podsumowanie:
Dowiedz się, jak znaleźć i przyciągnąć więcej „doskonałych” klientów do swojego usługi kreatywne.

Słowa kluczowe:
klient, biznes, przychody, kreatywny, profesjonalny,

Treść artykułu:
Kiedy pracujesz z „idealnym” klientem, życie jest cudowny, a biznes jest prosty. Idealny klient płaci na czas, jest podekscytowany Twoją pracą, opowiada o Tobie swoim znajomym i ułatwia robienie tego, co robisz. Gdybyś mógł odtworzyć idealnego klienta, biznes nie byłby trudny, prawda?

Porozmawiajmy o tym, jak zlokalizować bardziej doskonałych klientów, abyś mógł zwiększyć swoje dochody i zmniejszyć dramat niezbyt doskonałego klienta.

Najpierw zdefiniuj swojego „idealnego” klienta. Napisz listę konkretnych rzeczy, które sprawiają, że (lub myślisz, że uczyniłoby) klienta wspaniałym. Czy klient jest mężczyzną czy kobietą? Czy on ma dzieci? Czy ona jest mężatką? W jakim obszarze mieszka klient? Ile zarabia klient? Jakim samochodem jeździ? Jaki typ osobowości ma klient? W jakim przedziale wiekowym znajduje się klient? Czym ona się zajmuje?

Gdy masz już listę kryteriów, które składają się na Twojego idealnego klienta, dowiedz się, co klient robi w wolnym czasie. Jakie ma hobby? Czy zajmuje się działalnością charytatywną? Czy zajmuje się coachingiem sportowym swoich dzieci? Czy jest członkiem jakiejś organizacji zawodowej lub izby handlowej? Twoja klientka lubi przyjmować gości w swoim domu? Gdzie twój klient robi zakupy?

Wiedza o tym, co Twój klient robi ze swoim czasem, pomoże Ci zorientować się, gdzie sprzedać i gdzie znaleźć lepszych klientów. Na przykład, jeśli twój idealny klient jest zaangażowany w lokalną organizację charytatywną, możesz również chcieć stać się częścią tej organizacji, aby spotkać innych potencjalnych klientów. Jeśli Twój idealny klient jest członkiem organizacji zawodowej, możesz napisać artykuł lub zabrać głos w jej imieniu. Jeśli Twój idealny klient robi zakupy w konkretnym sklepie, możesz uzgodnić z właścicielem lub kierownikiem sklepu ulotki o Twojej firmie przy kasie lub możesz wspólnie zorganizować wysyłkę promocyjną. Możliwości są nieograniczone – jeśli rozumiesz specyfikę swojego idealnego klienta docelowego.

Poproś również klientów, którzy należą już do kategorii „idealne”, o polecenia. Moim ulubionym sposobem proszenia o polecenia jest mówienie: „Jesteś moim idealnym typem klienta do pracy i chciałbym pracować z większą liczbą osób takich jak Ty. Jeśli masz znajomych i rodzinę, którzy potrzebują podobnych projektów, poproś ich o telefon. Praca z tobą była ogromna. Następnie daj im wizytówkę, ulotkę lub inny materiał marketingowy, który mogliby przekazać swoim doskonałym znajomym. Możesz również zawrzeć te informacje w podziękowaniu lub liście uzupełniającym.

Im doskonalszych klientów pracujesz, tym więcej okazji znajdziesz i będziesz musiał pracować z innymi doskonałymi klientami. Pamiętaj, że jeśli masz klientów, którzy byli mniej niż idealni, z większym prawdopodobieństwem skierują Cię do innych mniej niż doskonałych osób. Zrób więc wszystko, co w Twojej mocy, aby otaczać się doskonałymi, a Twój biznes będzie wspaniały!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *