Jak eksportować do Chin

Tytuł:
Jak eksportować do Chin

Liczba słów:
470

Podsumowanie:
Inwestorzy zagraniczni mogą głównie na 3 sposoby eksportować swoje towary do Chin 1) bezpośrednia dystrybucja towarów do Chin, 2) założenie wspólnego przedsiębiorstwa i wreszcie 3) pozyskanie wykwalifikowanego agenta lub dystrybutora z rozległą siecią sprzedaży.

Słowa kluczowe:
Badania rynku w Chinach, wejście na rynek w Chinach, badania rynku Chiny, wejście na rynek Chiny, strategia wejścia na rynek Chin, chińscy dostawcy pochodzenia, dopasowanie partnerów biznesowych

Treść artykułu:
Głównie istnieją 3 sposoby, za pomocą których można eksportować swoje towary do Chin:

1. Dystrybucja towarów bezpośrednio
2. Załóż spółkę joint venture
3. Znajdź wykwalifikowanego agenta lub dystrybutora z rozległą siecią sprzedaży

Przed wyeksportowaniem towarów do Chin lub wyborem chińskiego partnera, zalecamy przeprowadzenie dokładnych badań rynkowych i należytej staranności. Firmy powinny mieć na uwadze możliwe problemy związane z prawami eksportowymi, przepisami i ochroną praw własności intelektualnej. Jeśli firma zdecyduje się na bezpośrednią dystrybucję towarów, będzie musiała znać prawa do dystrybucji i rozumieć proces licencjonowania w Chinach.

Bezpośrednia dystrybucja towarów może być skomplikowanym i czasochłonnym procesem, ponieważ można nie znać chińskich praktyk biznesowych i przepisów rządowych. Wnioskowanie o prawa do dystrybucji i tworzenie własnych kanałów dystrybucji będzie trudne. W rezultacie szanse niepowodzenia będą większe. Utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa będzie zatem lepszym rozwiązaniem. Nawiązanie współpracy z lokalnym partnerem może umożliwić szybszy dostęp do rynku chińskiego, a dzięki wiedzy i doświadczeniu lokalnego partnera na rynku chińskim wskaźnik sukcesu będzie wyższy, a towary będą lepiej dystrybuowane. Uzyskanie pomocy od lokalnego partnera daje wiele korzyści w penetrowaniu rynku chińskiego. Kwestią poboczną, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że wspólne przedsięwzięcie zwykle wymaga dużej ilości kapitału, a rząd Chin może mieć kontrolę nad odpływem funduszy, jeśli ktoś przeleje jego / jej fundusze z powrotem do swojego kraju. Rząd będzie musiał też ocenić potencjalne korzyści gospodarcze, jakie może przynieść Chinom, np. czy przed zatwierdzeniem stwarza możliwości pracy dla lokalnej ludności.

W przypadku małych i średnich firm najlepszym sposobem wejścia na rynek chiński jest skorzystanie z renomowanego lub znanego agenta lub dystrybutora. Firmy te są zlokalizowane w regionie i zazwyczaj mają dużą sieć sprzedaży. Dzięki temu będą mogli lepiej zrozumieć rynek chiński i mogą zapewnić pomoc w opracowywaniu strategii dystrybucji w Chinach i regionie. W ten sposób nowe produkty mogą być łatwiej wprowadzane na rynek, a sieć dystrybucji może zostać szybko utworzona bez żadnych problemów związanych z prawami do dystrybucji i licencjami.

Poza tym najważniejszym krokiem, który należy wykonać przed eksportem swoich produktów do Chin, będzie dokładne zrozumienie chińskich zwyczajów, przepisów i kontroli dotyczących towarów importowanych. Aby skutecznie wejść na rynek chiński, konieczna jest również rozsądna strategia wejścia na rynek. Ocena mocnych i słabych stron Twoich towarów, szans i zagrożeń może pozwolić na lepszą promocję i dystrybucję Twoich produktów. Zrozumienie rentowności i zbywalności produktów na rynku chińskim jest zatem niezbędne przed ich eksportem do Chin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *