Istotny składnik sukcesu marketingowego Budowanie wiarygodności

Tytuł:
Istotny składnik sukcesu marketingowego: Budowanie wiarygodności

Liczba słów:
533

Podsumowanie:
Czy jako sprzedawca lub właściciel małej firmy uważasz się za wykwalifikowanego, doświadczonego i niezawodnego? Co ważniejsze, czy 95% Twoich klientów miało satysfakcjonujące doświadczenie w prowadzeniu interesów z Tobą lub Twoją firmą? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „tak” na wszystkie te pytania, oznacza to, że Twoje usługi lub produkty mogą być bardzo poszukiwane. Sztuczka polega na skutecznym przekazywaniu tych informacji rynkowi docelowemu.

Słowa kluczowe:
satysfakcja klienta, komunikacja biznesowa, rynek docelowy, standardy jakości, reklama z Yellow Pages, ustalenie wiarygodności, branding, pomysły marketingowe, sprzedaż i marketing, strategia marketingowa, strategia reklamowa

Treść artykułu:
Copyright 2006 Joel Sussman

Czy jako sprzedawca lub właściciel małej firmy uważasz się za osobę wykwalifikowaną, doświadczoną i godną zaufania? Co ważniejsze, czy 95% klientów miało satysfakcjonujące doświadczenie w prowadzeniu interesów z Tobą lub Twoją firmą? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „tak” na wszystkie te pytania, oznacza to, że Twoje usługi lub produkty mogą być bardzo poszukiwane. Sztuczka polega na skutecznym przekazywaniu tych informacji rynkowi docelowemu.

Załóżmy, że masz to, czego szukają Twoi potencjalni klienci: doskonałą obsługę, wysokie standardy etyczne i jakościowe, niemal doskonałe doświadczenie w spełnianiu obietnic i osiąganiu pożądanych wyników oraz umiejętności pomóż swoim klientom osiągnąć ich cele lub rozwiązać ich problemy. Pomyśl o tym. Jesteś dokładnie tym, co ludzie przeszukują Internet lub Yellow Pages i spędzają niezliczone godziny na badaniu. Jeśli nie masz teraz popytu, to powinieneś!

Co stoi na przeszkodzie?

Najprawdopodobniej Twój telefon nie odzywa się, ponieważ nie przekonałeś potencjalnych klientów, że możesz zaoferować im wszystkie te pożądane cechy i korzyści. Tu właśnie pojawia się strategia marketingowa!

Niezależnie od tego, czy ludzie zadają Ci te pytania, możesz być pewien, że prawie zawsze o tym myślą: „Jak długo jesteś w biznesie? Jakie masz referencje? Czy są ludzie, którzy mogą ręczyć za Twoją niezawodność (podaj referencje)? Dlaczego miałbym czuć się bezpiecznie, wybierając Cię w konkurencji na ten ważny projekt / potrzebę / rozwiązanie?

Strategie budowania wiarygodności i zaufania

Postaw się na chwilę w sytuacji klienta i spróbuj myśleć jak ktoś, kto poszukuje Twoich usług. Na pewnym poziomie myślą: „Dlaczego powinienem wierzyć w tę osobę lub firmę?”

Dobrym sposobem na zaprezentowanie wizerunku wiarygodności jest dołączenie do Better Business Bureau i umieszczenie jego logo w reklamach, materiałach biurowych, broszurach i witrynie internetowej. Według ich strony internetowej „członkowie lokalnych BBB to firmy i firmy, które spełniają surowe standardy członkostwa w BBB, zgadzają się przestrzegać najwyższych zasad etyki biznesowej i dobrowolnej samoregulacji oraz mają udokumentowaną historię uczciwości i uczciwości rynkowej”.

Innym sposobem na zrobienie dobrego wrażenia jest dołączenie do profesjonalnych organizacji i pokazanie tej przynależności wszędzie tam, gdzie pozwala na to miejsce, w reklamach, listach i literaturze marketingowej. Ktoś, kto jest członkiem organizacji zawodowej lub branżowej, zwykle dba o standardy etyczne, współpracuje z innymi i aktualizuje szkolenia. Stwarza również wrażenie, że traktują swój zawód poważnie i nie są operacją typu „latanie nocą”. Członkostwo w izbach handlowych może być również inwestycją poprawiającą wizerunek.

Inne sposoby budowania wiarygodności i zaufania obejmują aktywność w społeczności, zdobywanie referencji zawodowych, występowanie w mediach jako rzecznik organizacji lub branży, prowadzenie seminariów, nauczanie zajęć, pisanie felietonów i przemawianie w wydarzenia i spotkania publiczne. Dobrze zaprojektowana, aktualna strona internetowa (która nie jest „w budowie”), profesjonalnie wyglądające wizytówki i nienaganna reputacja to również ważne aspekty budowania marki Tobie i Twojej firmie jako niezawodnego i świadomego jakości źródła produkty i usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *