Filantropia strategiczna

Tytuł:
Filantropia strategiczna

Liczba słów:
847

Podsumowanie:
Filantropia strategiczna to wyjątkowy i skuteczny sposób łączenia celów marketingowych firmy z chęcią zwiększyć dobrobyt ludzkości.

Nazywamy to filantropią strategiczną. Dwie z bardziej popularnych nazw to marketing społeczny lub partnerstwo społeczne. Bez względu na to, jak to nazwiesz, filantropia strategiczna to pozycjonowanie, które łączy Twoją firmę z organizacją lub celem non-profit. W ten sposób, będąc pomocnym i pracując dla społeczności …

Słowa kluczowe:
Filantropia strategiczna, marketing celowy, filantropia, marketing, biznes, przedsiębiorcy

Treść artykułu:
Filantropia strategiczna to wyjątkowy i skuteczny sposób łączenia celów marketingowych firmy z pragnieniem zwiększenia dobrobytu ludzkości.

Nazywamy to filantropią strategiczną. Dwie z bardziej popularnych nazw to marketing społeczny lub partnerstwo społeczne. Bez względu na to, jak to nazwiesz, filantropia strategiczna to pozycjonowanie, które łączy Twoją firmę z organizacją lub celem non-profit. W ten sposób, gdy jesteś pomocny i pracujesz dla dobra wspólnego swojej społeczności, Twoja firma odnosi równoległe korzyści. Korzyści te obejmują ekspozycję, generowanie potencjalnych klientów, utrzymanie pracowników oraz wzrost wydajności i produktywności. Mogą nawet obejmować korzyści dla Twojego wyniku finansowego.

Podstawowa filantropia

Wiele firm angażuje się już w podstawowe formy filantropii, takie jak:

* Przekazywanie bonów upominkowych na cichą aukcję kościoła

* Pozwalanie klub licealny, aby ustawić myjnię samochodową na parkingu firmowym

* Dostarczanie kawy na wydarzenie społecznościowe

* Kupowanie reklamy do rocznika szkolnego

* Sponsorowanie lokalnych dziecięcy zespół sportowy

Żadna firma nie może sobie pozwolić na odrzucenie wszystkich próśb o darowizny, które otrzymują. W ten sposób stwierdzają, że mówią „tak” nielicznym i „nie” wielu. Kreatywna filantropia strategiczna może pozwolić ci powiedzieć tak, w takiej czy innej formie, prawie każdej grupie, która cię zwróci. (Oczywiście możesz zobaczyć, że jest to wyraźna zaleta marketingowa.)

Siedem kreatywnych pomysłów na strategiczną filantropię

Oto kilka kreatywnych pomysłów na strategiczną filantropię, które zostały wdrożone przez naszych klientów:

* Przedstaw specjalny, gotowy produkt, w ramach którego grupy społeczności mogą sprzedawać te produkty swoim interesariuszom, a otrzymają zdrowy procent marży

* Utwórz program, w którym każda grupa społeczna, szkoła, organizacje non-profit itp. mogą rozprowadzać kupony (np. zajmują się marketingiem!), aby gdy ich zwolennicy kupowali w Twoim sklepie (lub na stronie internetowej), grupa ta otrzymywała procent ze sprzedaży.

* Pomóż grupom zorganizować zbiórki pieniędzy, które będą organizowane w Twoim sklepie lub placówce

* Zaproponuj partnerstwo z młodzieżową grupą edukacyjną lub szkołą, proponując namalowanie przenośnego muralu społecznościowego w Twojej lokalizacji, który później krąży po społeczności w ramach działań edukacyjnych

* Zaproś grupy, które mają w toku ważne wydarzenia, do zorganizowania przyjęcia w Twojej lokalizacji, z pewnym zwrotem wartości (zakupy po obniżonej cenie, procent sprzedaży , niektóre bony upominkowe itp.)

* Daj grupom zaangażowanym w zaspokajanie ważnych lokalnych potrzeb bezpłatne lub zniżkowe bony upominkowe, aby przekazać je ciężko pracującym wolontariuszom (możesz nimi częściowo kierować do grup związanych z rynki docelowe)

* Współpracuj z szanowanymi grupami działań społecznych, aby poprowadzić serię warsztatów lunchowych lub sesje dialogowe społeczności na temat lokalnych potrzeb i problemów

Oto jeszcze jeden pomysł od firmy franczyzowej zajmującej się coachingiem biznesowym, Quantum Growth Coaching. Quantum jest głównym sponsorem i darczyńcą Fundacji Cras Tibi (http://www.crastibifoundation.com) założonej w celu udzielania dotacji organizacjom zaangażowanym w mikro-pożyczki w krajach rozwijających się. Mój partner, Tom Matzen i ja napisaliśmy książkę zatytułowaną Zarabiaj dwa razy więcej przy połowie stresu. Quantum przekaż 1 dolar z każdej sprzedaży książki na rzecz Cras Tibi. Jest to korzystne dla wszystkich. Quantum zyskuje na popularności dzięki powiązaniu z Cras Tibi i mikropożyczkami, Cras Tibi otrzymuje darowiznę, a mikro-pożyczkobiorcy mogą korzystać z pieniędzy.

Zróżnicowanie rynku

Filantropia strategiczna może być przydatna w odróżnieniu Twojej firmy od konkurencji, z których większość prawdopodobnie utknęła w starych paradygmatach „biznes jak zwykle”. Prawdopodobnie myślą, że celem biznesu jest jedynie sprzedaż rzeczy i zarabianie pieniędzy. Takie wąskie przekonanie stwarza różnego rodzaju smutne konsekwencje, takie jak:

* Sceptycyzm opinii publicznej lub nieufność opinii publicznej wobec fiksacji interesu biznesu

* Pracownicy często czują się mniej niż w pełni zaangażowani lub nawet wykorzystywani, mało interesuje się lojalnością wobec firmy

* Pracownicy, a nawet właściciele firm, czują się jak ich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *