Edukacja jest kluczem do skutecznego marketingu rekomendacji

Tytuł:
Edukacja jest kluczem do skutecznego marketingu rekomendacji

Liczba słów:
709

Podsumowanie:
Informowanie o źródłach poleceń jest najlepszym sposobem, aby upewnić się, że otrzymujesz potencjalnych klientów, którzy pasują do Twojego idealnego rynku docelowego.

Słowa kluczowe:
marketing polecający, pomysły marketingowe, system marketingowy, strategie marketingowe, marketing małych firm

Treść artykułu:
Copyright 2006 John Jantsch

Jedną z niewielu skarg, jakie słyszę od właścicieli małych firm, jeśli chodzi o generowanie klientów lub potencjalnych klientów w drodze poleceń, jest to, że zbyt wiele poleconych im poleconych nie pasuje do firmy. Polecenia są albo niekwalifikowane, nie potrzebują oferty firmy, nie stać ich na produkt lub po prostu nie pasują do typowego profilu idealnego klienta dla firmy przyjmującej.

Jeśli taka jest rzeczywistość rekomendacji, wiesz, że pogoń za potencjalnymi klientami, które nie pasują do Twojego docelowego klienta, może być wielką stratą czasu i energii wszystkich. Jednak głównym powodem tej dolegliwości jest to, że większość właścicieli małych firm i niezależnych specjalistów nie poświęca czasu na edukację swoich źródeł poleceń.

Typowa prośba o polecenie może brzmieć mniej więcej tak: „znasz kogoś, kto potrzebuje tego, co robimy?” Okej, znam wielu ludzi, proszę bardzo. Mają na to!

Rozwiązanie tego problemu jest naprawdę proste. Stworzyłem narzędzie, które nazywam Doskonałym Wprowadzeniem, w ramach mojego programu Powodzi Poleceń. Idealne wprowadzenie to dokument (chociaż może przybierać różne formy, w tym stronę internetową), który zawiera odpowiedzi na następujące pytania.

Skąd mam wiedzieć, czy znalazłem Twojego idealnego klienta?

Opisz szczegółowo typ klientów, z którymi najlepiej współpracujesz. Ten krok pomoże Ci upewnić się, że pozyskujesz wysoko wykwalifikowanych potencjalnych klientów i ułatwi Twojemu źródłu potencjalnych klientów wymyślenie potencjalnych klientów, które pasują do wąskiego opisu.

Co powiedziałbym, aby najlepiej pozycjonować Twoją firmę?

Podaj swojemu źródłu poleceń dokładne słowa, których chciałbyś, aby używały przy przedstawianiu Twoich produktów i usług potencjalnym poleceniom. Daj im prosty, zapadający w pamięć sposób na wyjaśnienie korzyści, jakie masz do zaoferowania. Pamiętaj, że wiele z Twoich najlepszych źródeł poleceń może nie być rzeczywistymi klientami, którzy potrafią wymownie porozmawiać o Twoim geniuszu, przekazać im swój podstawowy przekaz marketingowy, aby oczekiwania, które stawiają, pozostały spójne.

W jaki sposób możesz dodać wartość do moich relacji z poleconym leadem?

To jest pytanie składające się z wielu odpowiedzi. Pokaż potencjalnemu źródłu poleceń, co robisz, aby wyglądały dobrze i przedstaw każdą przygotowaną przez siebie ofertę, aby nagrodzić i zmotywować źródła poleceń. Nawiasem mówiąc, pieniądze nie zawsze są najlepszą motywacją do polecenia. Okazywanie wdzięczności, pomaganie źródłom poleceń w osiągnięciu ich celów i sprawianie, że źródła poleceń wyglądają dobrze, to wszystkie potężne czynniki motywujące.

Co robisz z leadami, które otrzymujesz za polecenie?

Podaj dokładne kroki, jakie podejmujesz, gdy otrzymasz nazwisko lub wprowadzenie. Ten krok pozwala źródłu skierowań na wygodne prowadzenie procesu marketingowego. Każdy obawia się, że osoba polecona może nadużywać relacji, ciężko sprzedając lub dzwoniąc co wieczór w porze kolacji. Odrzuć te obawy, przedstawiając swoje bardzo edukacyjne podejście. (To jest twoje podejście, prawda?)

Teraz, gdy masz już w ręku dokument Idealnego Wprowadzenia, możesz tam iść i śmiało dać światu do zrozumienia, że jesteś kimś, kogo wspominając o nim.

Kolejnym bardzo potężnym aspektem tego narzędzia jest to, że często, nawet jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy, konkurujesz z innymi, którzy szukają poleceń. Na przykład CPA są w dużym stopniu kierowane przez specjalistów usługowych poszukujących skierowań. Dzięki bardzo profesjonalnemu opisowi procesu polecania wyróżnisz się w konkursie poleceń o jedne z najlepszych potencjalnych źródeł poleceń.

A teraz potężny zwrot akcji

Po utworzeniu idealnego wprowadzenia powinieneś również rozważyć użycie tego narzędzia do otwierania drzwi z potencjalnymi źródłami poleceń. Wyślij list do 100 docelowych źródeł polecających z kopią idealnego wprowadzenia i pustym formularzem idealnego wprowadzenia. Poinformuj odbiorcę, że masz klientów i potencjalnych klientów, którzy Twoim zdaniem mogą skorzystać z ich produktów i usług. Poproś ich o wypełnienie załączonego formularza Idealnego Wprowadzenia (na przykładzie Twojego) i odesłanie go do Ciebie tak szybko, jak to możliwe. Zrób to, a zobaczysz, że nowe drzwi marketingu skierowań otwierają się szeroko. Ponadto będziesz lepiej przygotowany do udzielania poleceń swoim klientom i potencjalnym klientom, wprawiając cykl poleceń na jeszcze wyższy bieg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *