Dostosuj się do tego, czego naprawdę chcą klienci

Tytuł:
Dostosuj się do tego, czego naprawdę chcą klienci

Liczba słów:
512

Podsumowanie:
Marketing relacji z klientami jest potężny w teorii, ale w praktyce ma problemy. Musimy poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się, jak i dlaczego podkopujemy nasze najlepsze wysiłki.

Być może pomijamy podstawowe elementy dobrego programu relacji z klientami. Mając środki do łatwego łączenia się z klientami, być może spieszymy się, aby zarobić na potencjalne nagrody, zapominając o podstawach wszystkich relacji: bliskości i zaufaniu.

Dokładne badanie ujawnia, że re …

Słowa kluczowe:
marketing, komunikacja, biznes, blogi, buzz, poczta pantoflowa

Treść artykułu:
Marketing relacji z klientami jest potężny w teorii, ale w praktyce ma problemy. Musimy poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się, jak i dlaczego podkopujemy nasze najlepsze wysiłki.

Być może pomijamy podstawowe elementy dobrego programu relacji z klientami. Mając środki do łatwego łączenia się z klientami, być może spieszymy się, aby zarobić na potencjalne nagrody, zapominając o podstawach wszystkich relacji: bliskości i zaufaniu.

Dokładne badanie ujawnia, że relacje między firmami a konsumentami cierpią. Wskaźniki satysfakcji w USA są na najniższym w historii poziomie. Skargi, bojkoty i rosnące niezadowolenie z wielkich korporacji są mocnymi wskazówkami, że większość CRM nie działa.

Jak na ironię, same kroki, które marketerzy podejmują w celu budowania relacji z klientami, są często odpowiedzialne za zniszczenie tych połączeń. Firmy mogą z przyjemnością dowiedzieć się więcej o swoich klientach i świadczyć usługi, które ich zadowolą, ale klienci mają dość. Mają dość nieistotnych pytań ankietowych, przytłaczających wyborów produktów, funkcji, których nigdy nie będą używać w planach telefonicznych i samochodach oraz programach wynagradzania kupujących opartych na rabatach.

The New Frontier: Mining the Internet

Wraz z rozprzestrzenianiem się sklepów internetowych, które stanowią uzupełnienie tradycyjnych punktów sprzedaży, firmy mają teraz ogromne źródło informacji o preferencjach konsumentów. Ponieważ tradycyjny sklep nie zawsze ma produkt na półkach, wyniki zakupów nie zawsze są dobrą miarą pragnień. Sklepy internetowe mogą dokładniej śledzić wzorce popytu konsumentów, ponieważ oferują szeroką gamę produktów klientom krajowym i globalnym.

Internet to więcej niż kanał sprzedaży; to potężny sposób gromadzenia danych w czasie rzeczywistym. Internet jest naprawdę nową granicą w łączeniu się z klientem, oferując firmom ogromne możliwości poprawy relacji z klientami.

Nowy marketing społecznościowy: szum i poczta pantoflowa

W którym miejscu marketing jest mieszany? Niektórzy eksperci twierdzą, że minęły już dawne czasy marketingu typu „push”, kiedy to firma przekazywała klientom jednostronną wiadomość za pośrednictwem prasy lub telewizji. Korporacje zadają sobie pytanie, jaki naprawdę zwrot z inwestycji daje 30-sekundowa reklama Super Bowl.

Konsumenci odwracają się od mediów i zamiast tego dostrajają się do siebie nawzajem. Zaangażowanie i marketing szeptany to modne hasła tej nowej ery. Klienci badają rynek online i słuchają się nawzajem. Niestety, wielu marketerów nadal patrzy na zaangażowanie w sposób jednostronny.

Blogi firmowe stały się doskonałym źródłem informacji dla dyrektorów generalnych i innych osób do osobistego kontaktu z klientami. Pomimo możliwych pułapek w otwieraniu dwustronnej komunikacji między opinią publiczną a pracownikami, wiele można zyskać, będąc przystojnym, dostępnym, autentycznym i przejrzystym.

Klienci już komunikują się ze sobą online o produktach i doświadczeniach z Twoją firmą. Jeśli możesz dołączyć do rozmowy w realny sposób, w czasie rzeczywistym, będziesz mieć przewagę nad tymi, którzy pozostają cicho i niedostępni za drzwiami korporacji.

Teraz jest wreszcie sposób, aby dowiedzieć się, czego chcą klienci, i sposób, aby autentycznie się z nimi połączyć. Ale z uczciwością i przejrzystością wiąże się ryzyko. Czy Ty i Twoja firma podejmiecie ryzyko?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *