Doładuj swoje wdrożenie dzięki ERM

Tytuł:
Doładuj swoje wdrożenie za pomocą ERM

Liczba słów:
1073

Podsumowanie:
Pracownicy są często zaniedbywanymi interesariuszami sukcesu lub porażki Inicjatywa CRM (Customer Relationship Management). Jednak pracownicy nie zawsze opierają się nowym sposobom prowadzenia działalności. Jeśli weźmiesz pod uwagę praktyki zarządzania relacjami, które angażują ludzi w proces zmiany, możesz ominąć znaczący opór i faktycznie przyspieszyć wdrożenie.

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa marketing wdrożenie marketing marketing sukces marketing Twojej firmy zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Treść artykułu:
Znajdź Sweet Spot

Podejmowanie jakiejkolwiek inicjatywy zmian, takiej jak wdrożenie CRM, wymaga równoległej strategii ERM – Zarządzanie relacjami z pracownikami. Pomagając firmom w zarządzaniu zmianami, nasze doświadczenie niejednokrotnie podpowiada nam, że pracownicy wiedzą, jakie są problemy do wdrożenia, zazwyczaj mają o nich mocne opinie i szczerze chcą, aby ich środowisko pracy było skuteczne. Nikt nie chce pracować w ciągłym chaosie. Dlatego liderzy i menedżerowie muszą wykorzystać istniejącą wiedzę i motywację pracowników – to słodkie miejsce – aby przyspieszyć wdrażanie. Znalezienie najlepszego miejsca pomoże Ci opracować strategię, aby:

Przenieść menedżerów i pracowników, aby szybko kupili wdrożenie CRM;

Produktywnie zastanów się, jakie działania lub nowe zachowania należy przyjąć (praca zespołowa, lepsza komunikacja, lepsze rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji itp.).

Konfrontacja z oporem

Element ERM w układance wdrożeniowej CRM może zmylić i frustrować najbardziej doświadczonych menedżerów i liderów. To dlatego, że musisz radzić sobie z łagodniejszą stroną CRM. Kluczem jest myślenie i działanie w mniej liniowy sposób. Oto kilka sytuacji, w których radzenie sobie z łagodniejszą stroną wdrożenia CRM jest koniecznością:

Pracownicy nie mogą się doczekać kolejnej zmiany. W dążeniu do wdrożenia przeważnie koncentruje się na zadaniu (wykonaniu pracy) w porównaniu z procesem (sposób wykonywania pracy). To sprawia, że pracownicy czują się częściowo poinformowani, nie należą do grupy „wiedzą” i nie są pewni tego, co naprawdę się dzieje. Rezultat: niektórzy ludzie kopią sobie po piętach i odmawiają zmiany, inni będą cię rozbawić udając, że wsiadają, a niektórzy po prostu całkowicie cię zignorują.

Dużo straconego czasu na plotki i dezinformacje. Wiele organizacji jest utrudnionych przez wzorce komunikacji, które działają w „silosach” zamiast płynnie we wszystkich działach w całej organizacji. Uszkodzone przez te silosy komunikacja, funkcje i działy są w schemacie wzajemnej komunikacji. Rezultat: ludzie zwykle polegają na winorośli i kogo znają, aby dowiedzieć się, co się dzieje.

Zapytaj 10 pracowników (lub menedżerów!), Czym jest CRM, a otrzymasz 10 różnych odpowiedzi. Istnieje minimalna formalna wiedza lub zrozumienie CRM, być może na wszystkich poziomach organizacji. A czego ludzie nie wiedzą, wymyślają. Rezultat: zarządzanie oczekiwaniami staje się koszmarem.

Zła krew istnieje między krytycznymi działami. Kiedy historia nadaje koloryt relacji między kluczowymi ludźmi i / lub działami, interakcje są zwykle postrzegane przez pryzmat przeszłości, a nie teraźniejszości czy przyszłości. Wynik: jeśli nie nastąpi poważna naprawa relacji, gracze muszą się zmienić.

Coś brzmi znajomo? Jeśli przeszedłeś zmianę organizacyjną, prawdopodobnie masz kilka historii wojennych. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli opracujesz strategię ERM w połączeniu z planami wdrożenia CRM, możesz uniknąć wielu z tych problemów.

Spójrz na siebie

Skieruj filozofię CRM do wewnątrz i to, co masz, to ERM. Każdy guru marki powie Ci, że aby stworzyć świetną markę, musisz również wewnętrznie dostosować swoją kulturę i ludzi, aby spełnić obietnicę marki. To samo dotyczy CRM-ERM. Twoje zasady ERM muszą odzwierciedlać Twoją wizję i zasady CRM. Ale łatwiej to powiedzieć niż zrobić, zwłaszcza podczas wdrażania. Kiedy robi się gorąco, aby zademonstrować zwrot z inwestycji w CRM, kuszące jest, aby zaskoczyć częścią „odważnej” udanej implementacji zaawansowanych technologii.

Jedyną rzeczą, którą musisz zrobić, jest powstrzymanie się od przyciągania high-tech / low-touch. Jeśli zaniedbasz dobre praktyki w zakresie relacji z pracownikami w pośpiechu, aby wykonać pracę, Twój zwrot z inwestycji zostanie znacznie zmniejszony przez większą liczbę błędów, niską produktywność, niskie morale, wyższe obroty, utracone szanse i czas nie poświęcony na zarządzanie relacjami z klientami.

Ale zwykłe powiedzenie ludziom wejścia na pokład nie sprawi, że tak się stanie. Jeśli myślisz, że ludzie z łatwością staną na wysokości zadania i zaakceptują CRM tylko dlatego, że powiesz im, że teraz to ich praca, czeka cię niegrzeczne przebudzenie. Zmiana organizacyjna nie jest tak schludna, czysta ani liniowa. Istnieją jednak pewne praktyki ERM, które mogą działać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *