Dlaczego Twoje białe księgi nie działają

Title:
Dlaczego Twoje białe księgi nie działają?

Liczba słów:
734

Podsumowanie:
Nie jest łatwo napisać białą księgę. Czytanie ich też może być nie lada wyzwaniem!

Niestety, wiele białych ksiąg jest trudnych do strawienia i można je znaleźć tak, jakby były nieco „nerdowate”, zamknięte w laboratoriach badawczych, przygotowywały je z niewielkim uwzględnieniem czytelników.

Jeśli masz zamiar napisać swoją pierwszą białą księgę, oto kilka złotych zasad, których należy przestrzegać …

Słowa kluczowe:
propozycje, blogi, cyfrowe produkty, pisanie, propozycje, białe księgi

Treść artykułu:
Nie jest łatwo napisać białą księgę. Czytanie ich też może być nie lada wyzwaniem!

Niestety, wiele białych ksiąg jest trudnych do strawienia i można je spotkać tak, jakby były nieco „kujonami” zamkniętymi w laboratoriach badawczych, przygotowując je z niewielkim uwzględnieniem czytelników.

Jeśli więc masz zamiar napisać swoją pierwszą białą księgę, oto kilka złotych zasad, których należy przestrzegać …

1. Zdobądź najlepszego pisarza na pokładzie

Osoby z niewielkim doświadczeniem w pisaniu są często delegowane do napisania białej księgi. W branży IT panuje przekonanie, że do pisania o rozwiązaniu najlepiej nadaje się programista. Bądźmy szczerzy: pisarze piszą, a programiści programują. Są osoby, które mają obie umiejętności, ale trudno je znaleźć.

Ogólnie rzecz biorąc, programiści nie są idealni do pisania oficjalnych dokumentów – podobnie jak kierownik sprzedaży. Programiści skoncentrują się na technicznych wnętrzach, podczas gdy typy sprzedaży będą zachwycać się jego „wyjątkowymi” cechami. W ten sposób obaj nie trafiają w sedno.
Możesz zaoszczędzić sobie wiele stresu, zatrudniając doświadczonego pisarza, który przyjrzy się Twojemu produktowi lub usłudze i zaprezentuje je w łatwy do zrozumienia sposób. Ci pisarze wiedzą, jak „sprzedać” koncepcję zarówno odbiorcom technicznym, jak i biznesowym – nie każdy ma taką umiejętność.

2. Wyrazista prezentacja
Atrakcyjna grafika wzmocni Twój przekaz. Użyj diagramów i wykresów, aby powstrzymać „syndrom oszklonych oczu”. Dokumenty z dużą ilością tekstu bardzo szybko wyczerpują czytelnika! Łącząc wykresy, diagramy i tabele, splatasz razem główne punkty sprzedaży i podtrzymujesz zainteresowanie czytelnika.

3. Unikaj terminologii
Geekspeak i trzyliterowe akronimy – np. B2B, B2G – są endemiczne w branży IT. Doświadczeni pisarze unikają TLA, ponieważ wiedzą, że czytelnicy nie zrozumieją terminologii, będą sfrustrowani i pójdą dalej. Jeśli musisz korzystać z tych terminów, na początku umieść sekcję odniesienia.

Nikt nie lubi być protekcjonalny.

Terminy techniczne bez jasnej definicji utracą zaufanie czytelnika do Ciebie i Twoich produktów. Przestaną czytać i pójdą gdzie indziej. Dlaczego nie? W końcu Twoja ukochana Biała Księga to nie jedyny program w mieście!

4. Organizacja tematu

Zanim przejdziesz do sedna artykułu, nakreśl odpowiednie materiały pomocnicze, takie jak dane z badań branżowych, które potwierdzają Twoje argumenty. W sekcji otwierającej zaznacz, dlaczego istnieje Twoje rozwiązanie; innymi słowy, jaki konkretny problem rozwiązuje?

Nie wędruj od tematu do tematu, bo stracisz czytelnika. Każdy akapit powinien omawiać tylko jeden pomysł. Nie mieszaj pomysłów w tym samym zdaniu lub akapicie.

Na przykład, zanim zaczniesz, załóż, że czytelnik jest zupełnie nowy w temacie. Następnie nakreśl najistotniejsze problemy i stopniowo przejdź przez rozwiązanie; Zacznij od większych problemów, a następnie przechodź przez kolejne punkty.

5. Streszczenie a rzeczywistość

Wiele białych ksiąg omawia teoretyczne zastosowanie rozwiązania, np. Produkt X zrobi Y w sytuacji Z. To jest w porządku do pewnego momentu, ponieważ pomaga namalować obraz dla czytelnika. Musisz jednak podkreślić swoją „teorię” przykładami z prawdziwego świata.

Studia przypadków i cytaty klientów to bardzo skuteczny sposób pokazania, jak rozwiązanie sprawdza się w środowisku pracy. Studia przypadków wzmacniają koncepcje teoretyczne. Pomagają czytelnikowi zobaczyć, jak rozwiązanie może działać dla niego.

Jeśli czytelnik nie może odnieść się do twojego rozwiązania w sensie praktycznym, poszuka gdzie indziej innego produktu.

Podsumowanie
Co dziwne, wielu z nas najpierw czyta podsumowanie. W związku z tym powinien uchwycić istotę białej księgi i wskazać najciekawsze punkty.

Jeśli ta sekcja nie jest zainteresowana, możesz stracić czytelnika – zanim przeczytają nawet pierwszą stronę!

Zbieraj punkty. Wyjaśnij je. Niech się przykleją.

Białe księgi to niedrogi sposób promowania produktów i potencjalnego uzyskania przewagi nad konkurencją. Mają również długi okres trwałości.

Żyją w Internecie, intranecie i na twardych dyskach długo po zmianie marki produktu, zmianie strategii biznesowej lub przeniesieniu się na pole golfowe.*

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *