Dlaczego odwrócona segmentacja jest tak seksowna?

Tytuł:
Dlaczego odwrócona segmentacja jest tak seksowna?

Liczba słów:
299

Podsumowanie:
Seksapil wspaniałych danych z badań rynkowych często zanika po ich prezentacji, ponieważ firmy nie wiedzą, co z nimi zrobić. Odwrotna segmentacja zapewnia firmom lepszą pozycję marketingową.

Słowa kluczowe:
marketing, segmentacja, badania, analiza, plan zdrowotny, Medicare, lek, psychografia, lojalność, rentowność, komunikaty

Treść artykułu:
Seksapil wielkich danych z badań rynku często zanika po ich prezentacji, ponieważ firmy nie wiedzą, co z nimi zrobić.

Głównym problemem jest powiązanie nowych i bardzo interesujących badań z własnymi danymi klientów i potencjalnych klientów. Na szczęście istnieją proste sposoby na osiągnięcie segmentacji rynku i przełamanie schematu masowego marketingu, który prowadzi wiele firm do statusu „również prowadzonego”. Nazywamy to odwróconą segmentacją i może tworzyć legendy w świecie biznesu.

Oto jak działa segmentacja odwrotna. Prawie każdy ma bazę danych klientów i znajomość dostawców, którzy mogą dostarczyć listy potencjalnych klientów. Możemy wykorzystać dane powszechnie występujące w tych bazach do rozwijania segmentów rynku. Na przykład, korzystając z danych z listy klientów klienta, jako podstawę segmentów przyjęliśmy dochód, wykształcenie i stan cywilny.

Po utworzeniu tych segmentów przeprowadziliśmy psychograficzny profil każdego segmentu przy użyciu nowych badań rynku. Kluczowe było to, że projekt badania rynku uchwycił trzy kluczowe dane demograficzne, a także wielkie potrzeby klientów i informacje o ich nastawieniu. To pozwoliło nam i naszemu klientowi zestawić wspólne dane klientów z tym, co naprawdę ma znaczenie – potrzebami, obawami i motywacjami klientów. Pozwoliło nam również przypisać prawdopodobne postawy i zachowania rynkowe każdemu klientowi w bazie danych klientów.

Badania rynkowe, które obejmowały psychografię i grafikę kupujących, dostarczają szczególnie cennych informacji, ponieważ można je wykorzystać do pokazania różnic w lojalności segmentów, rentowności i najlepszych komunikatów umożliwiających osiągnięcie celów. Dzięki tym informacjom zespoły mogą kierować reklamy do segmentów istniejących klientów i nowych potencjalnych klientów z priorytetem i intensywnością potrzebną do osiągnięcia większego sukcesu. W rzeczywistości odwrotna segmentacja, taka jak ta, jest często potrzebna do uzasadnienia zakupów poza listami docelowymi.

Może być konieczna dokładna analiza oraz pewna metoda prób i błędów, ale jestem przekonany, że to zapewni firmom lepszą pozycję marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *