Dlaczego nie używasz gratisów, aby zdobyć więcej klientów

Tytuł:
Dlaczego nie używasz gratisów, aby zdobyć więcej klientów?

Liczba słów:
400

Podsumowanie:
Czy chcesz, aby klienci powiedzieli innym pozytywne rzeczy o
firmie?
Ten artykuł ujawnia jeden sposób na utrzymanie i powiększanie
bazy klientów.

Słowa kluczowe:
Sprzedaż, obsługa klienta, biznes

Treść artykułu:
Czy nie kochasz po prostu gratisów? Wiem, że tak.

Byłem ostatnio w dwóch sytuacjach jako klient, kiedy otrzymałem nieoczekiwaną gratkę. Po zamówieniu mojego zwykłego bajgla i kawy w Bagel Bar
dziewczyna za ladą zaproponowała mi bezpłatną butelkę wody mineralnej. I tak chciałem poprosić o szklankę wody, więc to była miła niespodzianka.

Kilka dni później okazało się, że kupuję stek w sklepie mięsnym w moim lokalnym supermarkecie. Rozmawiałem z facetem za ladą o tym, że za tak dużo pieniędzy nie było za dużo mięsa.

Najwyraźniej zlitował się nad moją żałosną miną, kiedy powiedział – „Powiem panu, co panu, dlaczego nie ma pan tego drugiego steku za tę samą cenę” i klepnął kolejny na wierzch!

Więc jaka jest tutaj lekcja obsługi klienta? Lekcja jest taka, że większość klientów uwielbia darmowy produkt, a jeśli otrzymają go od dostawcy, buduje to pozytywną relację
.

Jako klienci częściej wracamy i robimy interesy z osobami, które dają nam gratisy, i częściej opowiadamy innym o naszych pozytywnych doświadczeniach.

Czytałem kiedyś artykuł o właścicielu restauracji, który od czasu do czasu dawał ludziom darmowy posiłek. Gdy grupa gości lub rodzina prosiła o rachunek, spontanicznie ogłaszał, że tym razem są jego gośćmi i nie muszą płacić za posiłek.

Czy możesz sobie wyobrazić, jak czuli się ci ludzie – co powiedzieli przyjaciołom i współpracownikom następnego dnia? Ten darmowy posiłek prawdopodobnie kosztował właściciela restauracji o wiele mniej niż reklama w lokalnej gazecie, a także przyciągnął znacznie więcej nowych klientów.

Prawo wzajemności stanowi, że – „Jeśli dasz komuś coś lub zrobisz coś dla niego – będą chcieli ci się odwdzięczyć – dać ci coś”.

Dlaczego nie pomyślisz o jakimś małym nieoczekiwanym gratisie, który możesz zaoferować swoim klientom, który zachęci ich do powrotu, a także opowie innym o ich pozytywnych doświadczeniach. A skoro już o tym mowa – dlaczego nie spróbować tego samego z
członkami personelu. Nawet twoje osobiste relacje – mały nieoczekiwany prezent lub akt dobroci mogą zdziałać cuda w każdym związku.

Uwierz mi, kiedy zaczniesz to robić, będziesz mieć o wiele więcej zadowolonych klientów, szczęśliwego personelu i wdzięcznych przyjaciół.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *