Czy oferujesz prowizje za polecenia klientów

Tytuł:
Czy powinieneś oferować prowizje za polecenia klientów?

Liczba słów:
407

Podsumowanie:
Jako właściciel małej firmy możesz znaleźć się w sytuacji, w której chcesz nawiązać współpracę z inną firmą, ale proszą o komisja. Będziesz chciał być przygotowany na to, zanim to się stanie.

Słowa kluczowe:
marketing, marketing polecający, partnerstwa, podmioty stowarzyszone

Treść artykułu:
Jako właściciel małej firmy możesz znaleźć się w sytuacji, w której chcesz współpracować z inną firmą, ale prosi ona o prowizję za Twoje usługi. Będziesz chciał być przygotowany do obsługi takiej prośby ZANIM znajdziesz się w takiej sytuacji.

Ilekroć ktoś prosi Cię o prowizję w zamian za marketing Twojego produktu lub usługi, jest to w zasadzie program partnerski lub program polecający. Może to być jedna z najpotężniejszych form marketingu, ponieważ promuje marketing szeptany. Kto lepiej poleca Ci klientów lub klientów, niż ktoś, kto w pełni rozumie wartość oferowanych przez Ciebie usług?

Często osoby te są Twoimi obecnymi zadowolonymi klientami lub, jak w przypadku tego pytania, mogą być partnerami strategicznymi. Partnerzy strategiczni to osoby lub firmy, które zgadzają się polecić Ci biznes, czasami w zamian za to, że robisz to samo dla nich lub może za prowizję. Tak czy inaczej, ważne jest, aby upewnić się, że jest to sytuacja korzystna dla obu stron.

Jeśli uważasz, że te osoby lub firmy faktycznie prowadzą marketing za Ciebie, zdajesz sobie sprawę, że opłacenie zachęty lub prowizji za polecenie jest jedynie wydatkiem marketingowym.

Jeśli weźmiesz pod uwagę, że poleceni klienci są „ciepłymi leadami” i są bardziej skłonni do zakupu od Ciebie niż „zimna” perspektywa, ponieważ pochodzą z rekomendacją od kogoś, komu ufają, wtedy widzisz jeszcze więcej cenny może być ten marketing polecający.

Proponuję potraktować to jako potencjalne partnerstwo biznesowe. Upewnij się, że w pełni rozumieją korzyści, jakie możesz zapewnić swoim klientom, i daj im znać, że chcesz zaprojektować partnerstwo korzystne dla obu stron. Zanim zaoferujesz im zapłatę prowizji, dowiedz się, co jest dla nich ważne.

Czego oni szukają, w czym możesz im pomóc? W takim przypadku potencjalny partner JEST twoją grupą docelową, więc poznaj ich i przedstaw im odpowiednią propozycję. Bądź gotów zapłacić opłatę za polecenie lub prowizję, jeśli tylko to ich interesuje, ale bądź otwarty na inne pomysły.

Wynegocjowałem niesamowite partnerstwa, spędzając trochę czasu na rozmowie i burzy mózgów z potencjalnymi partnerami. W innych przypadkach mam bezpośrednie partnerstwa / prowizje. Wszystko zależy od partnera i od tego, jak ustalimy, że możemy NAJLEPSZE POMÓC SOBIE SIEBIE, aby odnieść sukces.

(C) 2005 Debbie LaChusa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *