Czy odważysz się odrzucić skrypt i rozpocząć rozmowę

Tytuł:
Czy odważysz się odrzucić skrypt i rozpocząć rozmowę!

Liczba słów:
532

Podsumowanie:
Zatrzymaj promocję i zacznij rozmawiać i słuchać swojego klienta. „To niesamowite uczucie, mówi Helen Robinson, kiedy czujesz więź, wzajemne zaufanie, które budujesz z klientem”.

Moje pierwsze doświadczenie w sprzedaży dotyczyło telemarketingu. Byłem tak przerażony, że do dziś nie pamiętam, co sprzedawałem. Trener sprzedaży powiedział mi, żebym przeczytał scenariusz i wszystko będzie dobrze. Znalazłem ładne, ustronne biurko narożne, gdzie nikt mnie nie usłyszał, i wybrałem pierwszy numer. …

Słowa kluczowe:

Treść artykułu:
Zatrzymaj promocję i zacznij mówić i słuchać swojego klienta. „To niesamowite uczucie, mówi Helen Robinson, kiedy czujesz więź, wzajemne zaufanie, które budujesz z klientem”.

Moje pierwsze doświadczenie w sprzedaży dotyczyło telemarketingu. Byłem tak przerażony, że do dziś nie pamiętam, co sprzedawałem. Trener sprzedaży powiedział mi, żebym przeczytał scenariusz i wszystko będzie dobrze. Znalazłem ładne, ustronne biurko narożne, gdzie nikt mnie nie usłyszał, i wybrałem pierwszy numer. Przedstawiłem się i zacząłem czytać otrzymany scenariusz. Myślałem, że dobrze sobie radzę, dopóki dżentelmen nie zadał mi pytania. „Nie możesz mi tego zrobić; mój trener nic nie mówił o pytaniach; w scenariuszu nie ma pytań! ” Oczywiście nie powiedziałem tego głośno; Po prostu spociłem się, straciłem miejsce w scenariuszu i poczułem, jak zamyka mi gardło ”. Ponieważ nie miał pojęcia, kim jestem, dzięki Bogu, po prostu odłożyłem słuchawkę. Głupi, prawda?

W tym momencie zdecydowałem, że potrzebuję nowego sposobu myślenia. Osoba po drugiej stronie mnie nie zna. Przemówią do mnie tylko dlatego, że brzmię ciepło, przyjaźnie i grzecznie i jeśli zadam pytanie, nawet proste, poczekam na odpowiedź. Czy spotkałeś osobę dzwoniącą, która pyta, jak się dzisiaj czujesz i nie czeka na odpowiedź, po prostu zaczyna czytać kilka słów na kartce papieru?

Czy nie byłoby miło zbudować to zaufanie i stworzyć klienta dla siebie i firmy, dla której pracujesz? Nie potrzebujesz skryptu. Zanim odbierzesz telefon, powinieneś dowiedzieć się wszystkiego o swojej firmie, produkcie lub usłudze, którą sprzedajesz. Postaraj się być zrelaksowany i wpraw w ten sam nastrój klienta.

Oto jeden z moich najlepszych przykładów słuchania i jeden z moich ulubionych momentów podczas rozmowy telefonicznej. Właściciel firmy zadzwonił z prośbą o przesłanie mu pewnych informacji. Próbowałem uzyskać informacje na temat jego operacji, aby rozpocząć rozmowę, ale to wszystko, co mogłem uzyskać, to odpowiedź tak lub nie. Z nazwy jego firmy zdałem sobie sprawę, że jest właścicielem wielu sklepów z precelami, które znajdowały się w kinach itp. Słuchałem jego tonu i wydawało mi się, że nie jest nieprzyjazny, może po prostu nieśmiały lub miał naprawdę zły dzień. Zaczął podawać mi swoje imię i nazwisko, adres iw środku tej informacji zapytałem: „Czy przychodzą z musztardą?” Długa cisza była ogłuszająca. Powiedziałem: “Precle, czy są z musztardą?” Zaczął się śmiać, a ja odetchnąłem z ulgą. Wiedziałem, że zostanie klientem i tak się stało. Nie mogłem się doczekać, aż zadzwonię do niego w celu zmiany kolejności i naprawdę myślę, że podobał mu się kontakt ze mną. Morał z tej historii, wierz w to, co sprzedajesz, poznaj swój produkt i ciesz się rozmową z potencjalnymi klientami. Zrelaksuj się, a zamówienia przyjdą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *