Czy możesz skutecznie sprzedawać bez celu i wizji

Tytuł:
Czy możesz skutecznie sprzedawać bez celu i wizji?

Liczba słów:
510

Podsumowanie:
Wyjaśnienie celu i wizji firmy może pomóc w osiągnięciu ogromnego przełomu marketingowego.

Słowa kluczowe:
marketing dla małych firm, porady marketingowe, pomysły marketingowe, strategia marketingowa

Treść artykułu:
Poszedłem na lunch z przyjacielem dzień, aby zapytać go o drogę marketingową jego firmy.

Widzisz, wiedziałem, że on i jego partner kilka lat temu zatrudnili trenera marketingu. Chciałem się dowiedzieć, jakie było ich doświadczenie i gdzie po drodze napotkali wyzwania i sukcesy.

Ta konkretna firma jest bardzo typowa dla małych firm usługowych, na których koncentruję się w mojej własnej praktyce marketingowej. Powiedzieliby ci, że są parą księgowych, którzy są naprawdę dobrzy w tym, co robią i lubią klientów, z którymi pracują. Powiedzieliby również, że nie są marketingowcami, którzy wiedzieli, jak przyciągać stały strumień nowych klientów.

Zapytałem znajomego, czy nastąpił konkretny moment lub wydarzenie, które ostatecznie doprowadziło do ich przełomu marketingowego. Chciałem zrozumieć, czego się nauczyli poprzez własne metody prób i błędów. Chciałem sprawdzić, czy jest coś konkretnego, co pomogło im w końcu złamać kod marketingowy.

Początkowo myślał, że odpowiedź brzmi, gdy w końcu zawęzili rynek docelowy. W końcu zdefiniowali niszę, która była dla nich bardzo dobra, miała dla nich sens i pomogła im skupić się na wiązce lasera. Zgodziliśmy się, że był to ogromny przełom. Często łatwo jest to powiedzieć, ale małym firmom zazwyczaj bardzo trudno jest zawęzić rynek docelowy. To był krok, który wyraźnie opłacał się dla małej firmy mojego przyjaciela.

Ale to nie była odpowiedź na pytanie, co pomogło im dokonać przełomu marketingowego. Po krótkiej dyskusji odkryliśmy, że ta praktyka nigdy nie przyniosła żadnych postępów w marketingu, dopóki nie zdefiniowali i nie wyjaśnili swojego celu i wizji.

Bez jasno określonego celu i wizji właściciele firm nigdy nie byliby w stanie naprawdę wyrazić, kim są i co próbują osiągnąć. Trochę więcej dyskusji z jego partnerem potwierdziło to dla nas. Nie wyjaśniając celu i wizji, firma bardzo zareagowała.

Żadna ze strategii marketingowych ani taktyk, które ich trener marketingowy pomagał im wdrożyć, nie okazała się produktywna. Prawda była taka, że reaktywnie podejmowali wszelkie sprawy, jakie mogli dostać przez drzwi.

Wyjaśnienie ich celu i wizji było przełomem marketingowym. Cel i wizja mówią Tobie i wszystkim innym, co zamierzasz wywołać, dokąd chcesz się udać i jaki wpływ chcesz wywrzeć na biznes. Dzięki temu mojemu przyjacielowi i jego partnerowi udało się skupić i skierować, które wcześniej nie istniały. To sprawiło, że zawężenie rynku docelowego i wszystkie te inne strategie i taktyki marketingowe miały sens.

Zacząłem myśleć o wszystkich moich relacjach z klientami. Jakiś czas temu zdecydowałem się wbudować wyraźny cel i wizję w mój model marketingowy wzrostu ABCD. Wydawało się, że tego fragmentu brakuje w udanych relacjach marketingowych, a teraz wydaje się, że moja dyskusja przy lunchu potwierdziła to.

Co myślisz? Czy możesz skutecznie promować swoją firmę bez celu i wizji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *