Czego każdy marketer może się nauczyć od Jerry’ego Seinfelda

Tytuł:
Czego każdy marketer może się nauczyć od Jerry’ego Seinfelda

Liczba słów:
752

Podsumowanie:
Jerry Seinfeld, twórca jednego z najpopularniejszych telewizorów seriali komediowych, kiedy nazywał to rezygnacją, zademonstrował kluczową zasadę marketingu.

Słowa kluczowe:
marketer, Jerry Seinfeld, Seinfeld, odbiorcy, relacje, przekaz, komunikacja marketingowa

Treść artykułu:
Jerry Seinfeld nie zadzwonił kończy się, ponieważ jego publiczność chciała, żeby zakończył swój serial. Nie, komik, który stał się gwiazdą telewizyjną, zdecydował, że czas iść.

W wywiadzie przed ostatnim odcinkiem „Seinfeld” Katie Couric zadała następujące pytanie: „Jesteś numerem jeden sitcomu, wiodącym programem w sieci i najczęściej oglądanym programem telewizyjnym. Po co to rozłączać?

„Publiczność to dziecko, a Ty jesteś za nie odpowiedzialny” – powiedział Seinfeld. „Czasami oznacza to nie dawanie dziecku tego, czego chce. Dziecko nie jest wtedy szczęśliwe, ale może później to zrozumie ”.

Innymi słowy, Seinfeld mówił swoim oddanym fanom „dość”, podobnie jak dziecku odmawia się cukierków, mimo że każdy kawałek dobrze smakuje.

Niezależnie od tego, co myślisz o “ Seinfeld ” – serialu o niczym, narcystycznym, najzabawniejszym serialu komediowym wszechczasów – producenci, pisarze i aktorzy znali swoją publiczność i dostarczali tej widowni kompletną komedię przez prawie dekadę.

Ale Jerry, którego korzenie tkwią w komedii stand-up, nie chciał utrzymać serialu przy życiu, dopóki nie „zbombardował”. Nie chciał, żeby to „dziecko” się odwróciło od niego. Zamiast tego opuścił serial w ten sam sposób, w jaki zrezygnował z rutyny stojącej: publiczność chciała więcej.

lt;bgt; Przejmij odpowiedzialność lt;/bgt;

Podoba mi się ta metafora dziecka. Jeśli jesteś rodzicem, dostosowujesz się do potrzeb swoich dzieci. Podobnie, jeśli jesteś marketerem, czy nie powinieneś być w zgodzie z potrzebami swoich odbiorców? Poniżej znajduje się osiem wskazówek dotyczących zarządzania relacjami z publicznością.

lt;igt; Jesteś „rodzicem”. lt;/igt;
Przejmij kontrolę. Jesteś rodzicem w związku. Czego chce i potrzebuje publiczność? Dobrzy rodzice poświęcają czas na poznanie swoich dzieci. Aby być skutecznym marketerem, musisz poświęcić trochę czasu na poznanie swoich odbiorców.

lt;igt; Mów w terminach, które mogą zrozumieć. lt;/igt;
Kiedy już znasz swoich odbiorców, mów w kategoriach, które rozumieją, określając język, styl i ton, który jest najbardziej efektywny. Czasami musisz edukować swoich odbiorców. Zrób to z pokorą. Cokolwiek robisz, nie myśl, że jesteś samolubny. Widzowie zawsze będą szukać tych, którzy traktują ich z szacunkiem.

lt;igt; Dzieci nie pracują. Twoja publiczność też nie powinna. lt;/igt;
Dzieci uczą się i rozwijają poprzez zabawę. To nie działa; to jest fajne! Nie zmuszaj też swoich odbiorców do pracy. Daj im to, czego chcą i potrzebują, aby było to tak przyjemne i zabawne, jak to tylko możliwe. Uwaga: nie przesadzaj z humorem. To trudna sprawa. Używaj go odpowiednio.

lt;igt; Dbaj o świeżość. lt;/igt;
Chcesz, aby Twoje dziecko myło zęby – tylko to, co działało wczoraj, nie działa dzisiaj. Potrzebujesz świeżego podejścia. To samo dotyczy Twoich odbiorców. Mogą się nudzić. Podobnie jak dziecko, Twoja publiczność może zmęczyć się słuchaniem Ciebie. Dlatego warto okresowo przyjmować nowe podejście.

lt;igt; Bądź niezawodny i godny zaufania. lt;/igt;
Niezawodność i zaufanie to fundamenty relacji rodzic-dziecko. Twoja publiczność, świadomie lub nieświadomie, również chce wiedzieć, czego się od Ciebie spodziewać. Nazywa się to często brandingiem – budowaniem tożsamości i wiarygodności w umysłach klientów. Bądź godny zaufania i zdobądź zaufanie odbiorców.

lt;igt; Bądź entuzjastyczny. lt;/igt;
Dzieci są z natury entuzjastyczne, a jeśli nie zauważyłeś, entuzjazm jest zaraźliwy. Dlatego jest tak skuteczny w sprzedaży i marketingu. Nic tak nie sprzedaje produktu, usługi ani wiadomości jak entuzjazm. Wciśnij trochę do swojej komunikacji marketingowej. Jeśli nie podoba Ci się Twoja wiadomość, kto będzie?

lt;igt; Wybierz odpowiednie media. lt;/igt;
Moja córka może teraz rozmawiać przez telefon. Możemy przeprowadzić rozsądną rozmowę. Wcześniej nie była zainteresowana ani zdolna. Jakie media są najlepsze dla Twojej publiczności? Czy są gotowi, chętni i zdolni? Aby skutecznie komunikować się z odbiorcami, wybierz odpowiednie media.

lt;igt; Skoncentruj się. lt;/igt;
„Seinfeld” sprowadził się do śmiechu. Jak Jason Alexander, aktor, który grał George’a, wyjaśnił w PBS, śmiech królował. Mniejsza o wypowiedzi na temat życia, kultury, społeczeństwa i tym podobnych. Pisarze skupiali się jak promień lasera na śmiechu. W rezultacie „Seinfeld” wywoływał śmiech wiernym w następnym tygodniu w tygodniu, rok po roku.

Na czym koncentruje się Twoja komunikacja marketingowa? Kogo chcesz przyciągnąć? Jak zmusisz ich do naśladowania? Czas przejąć kontrolę. W końcu to ty jesteś rodzicem.

Copyright (c) 2006 Neil Sagebiel

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *