Co to jest tożsamość marki

Tytuł:
Co to jest tożsamość marki?

Liczba słów:
419

Podsumowanie:
Silna tożsamość marki może sama z siebie pozycjonować firmę ponad konkurencję. Ale stworzenie tak silnej marki wymaga czasu, pieniędzy i wysiłku. To nie jest tak proste, jak przeprojektowanie logo lub przepisanie sloganu. Tożsamość marki to powód, dla którego oferujesz klientowi wybór Ciebie zamiast konkurencji.

Słowa kluczowe:
branding, branding korporacyjny, branding internetowy, tożsamość marki, wizerunek marki, wartość marki, rozwój marki, branding firmy, agencja brandingowa, korporacyjny branding internetowy, boston seo

Treść artykułu:
Tożsamość marki to obietnica. Jeden przekazany klientowi przez firmę, aby oczekiwał pewnych rzeczy. To, czy obietnica dotyczy jakości produktu, obsługi, ceny czy miliona innych rzeczy, różni się w zależności od marki. Ale jedną wspólną cechą wszystkich marek jest potrzeba bycia silną marką.

Dlaczego tożsamość marki jest tak ważna?

Silna tożsamość marki może sama postawić firmę ponad konkurencję. Ale stworzenie tak silnej marki wymaga czasu, pieniędzy i wysiłku. To nie jest tak proste, jak przeprojektowanie logo lub przepisanie sloganu. Tożsamość marki to powód, dla którego oferujesz klientowi wybór Ciebie zamiast konkurencji.

Jak zmienić tożsamość marki

Udany rebranding wymaga „ewolucji”, a nie „rewolucji”. Musisz przekonać swoich dotychczasowych klientów, że Twoja nowa marka to tylko nowa i ulepszona wersja tego samego Ciebie. Ważne jest, aby nie zwariować zbytnio przy zmianie marki, ponieważ może to doprowadzić do zniszczenia delikatnych więzi emocjonalnych i lojalności klientów.

Tożsamość marki to znacznie więcej niż marketing

Tożsamość marki, która współgra z rynkiem, jest ważna, ale nie kosztem ludzi w Twojej firmie. Muszą nie tylko je zdobyć, ale także być najbardziej żarliwymi ambasadorami Twojej marki. Czy Twoi pracownicy wierzą w Twoją firmę? Czy czują, że mają udział w jej sukcesie? Firmy o solidnej tożsamości marki mogą odpowiedzieć twierdząco na te pytania. Czy twoje? Jeśli nie, oto kilka rzeczy, które możesz zrobić:

1. Umieść każdy aspekt swojej firmy na tej samej stronie: łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Cóż, to nie znaczy, że nie jest to konieczne. Niech wszystkie działy rozmawiają ze sobą i rozumieją się nawzajem.
2. Awansuj wszystkich na stanowisko ambasadora marki: Daj wszystkim wspólne zrozumienie firmy, jej misji i udziału w niej. Powinni czuć się właścicielami – nawet jeśli ich nie mają.
3. Wzmocnij wartości i zachowania marki: aby to zrobić, użyj narzędzi, które posiadasz, takich jak komunikacja wewnętrzna… i jak dobry trener koszykówki, konsekwentnie promuj te podstawy, aż staną się drugą naturą.

Twoi pracownicy ostatecznie zadecydują o Twoim sukcesie lub porażce. Dlatego tak ważne jest, aby kupili tożsamość marki Twojej firmy. Jednak nie można tego narzucić. Ty, jako przywódca, musisz na to zapracować. Ale kiedy już to zrobisz, będziesz mieć firmę pełną szczęśliwych, zmotywowanych ambasadorów marki odnoszących sukcesy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *