Co to jest marketing

Tytuł:
Co to jest marketing?

Liczba słów:
379

Podsumowanie:
Dla zbyt wielu ludzi marketing oznacza jedną z dwóch rzeczy:

– Sprzedaż: ze wszystkim, co się z tym wiąże jako przerażający sprzedawca podwójnych szyb lub finansista.
– Reklama: ze wszystkim, co pociąga za sobą, na przykład zręczną, młodą, kreatywną i mądrą osobą na koncie.

Oczywiście marketing obejmuje również te funkcje – chociaż miejmy nadzieję, że nie tak jak w stereotypach, które są w tak wielu umysłach – ale marketing to znacznie więcej niż tylko sprzedaż lub reklama.

Marketing to szeroki …

Słowa kluczowe:
marketing, branding, ceny, reklama, sprzedaż

Treść artykułu:
Dla zbyt wielu ludzi marketing oznacza jedną z dwóch rzeczy:

– Sprzedawanie: ze wszystkim, co się z tym wiąże, na przykład z przerażającą podwójną szybą lub sprzedawcą finansowym.
– Reklama: ze wszystkim, co pociąga za sobą, na przykład zręczną, młodą, kreatywną i mądrą osobą na koncie.

Oczywiście marketing obejmuje również te funkcje – chociaż miejmy nadzieję, że nie tak jak w stereotypach, które są w tak wielu umysłach – ale marketing to znacznie więcej niż tylko sprzedaż czy reklama.

Marketing to szeroki zakres działań mających na celu zapewnienie ciągłego spełniania potrzeb klientów i otrzymywania w zamian wartości.

Obejmuje:

– Ustalenie, jakie grupy potencjalnych klientów lub rynki istnieją
– Jakie grupy klientów wolisz obsługiwać – Twoje rynki docelowe
– Jakie są ich potrzeby jakie produkty lub usługi możesz opracować, aby zaspokoić ich potrzeby
– Jak klienci wolą korzystać z produktów i usług
– Kim są konkurenci i co robią
– Jaki mechanizm cenowy i podejście należy zastosować
– Jak każdy z rynków docelowych może wybrać dostęp do produktu itp.
– Ile klienci / klienci mogą chcieć zapłacić i w jaki sposób.
– Jak zaprojektować i opisać produkt tak, aby klienci / klienci kupowali od organizacji, a nie od konkurencji – unikalna propozycja wartości
– Jak należy identyfikować firmę lub produkty – osobowość – być najbardziej identyfikowalne, tj. nazewnictwo i branding
– Trwające kampanie, które mogą obejmować reklamę, public relations, sprzedaż i obsługę klienta

Wszystko to zostało scharakteryzowane wiele lat temu przez dr Philipa Kotlera jako 4P:

– Produkt – robienie tego, czego chcą klienci
– Miejsce – dostarczanie za pośrednictwem kanałów, z których chcą korzystać
– Promocja – uświadamianie o jego istnieniu
– Cena – udostępnianie za cenę, którą zapłaci

Ostatecznie w marketingu chodzi o to, by nie tracić z oczu podstaw. Musisz skupić się na tym, czego klienci wymagają jako wyniku, a następnie dowiedzieć się, jak się tam dostać,
spełniając potrzeby klientów w określonym czasie, w społecznie odpowiedzialny sposób, jednocześnie osiągając rozsądny zysk.

Marketing to tak naprawdę filozofia i podejście do klienta, które musi dotyczyć całej organizacji. Jeśli to zrozumiesz, zaczniesz marketing.

Łatwo, oczywiście.

Często nie jest to łatwe do osiągnięcia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *