Co to jest marketing wielopoziomowy

Tytuł:
Co to jest marketing wielopoziomowy?

Liczba słów:
363

Podsumowanie:
Marketing wielopoziomowy jest znany jako marketing sieciowy. Jest to rodzaj biznesu, w którym łączy się franchising i sprzedaż bezpośrednią.

Słowa kluczowe:
Marketing, sieci, biznes, franczyza, piramida, Ponzi, nielegalne, stowarzyszone, magazynowanie

Treść artykułu:
Wielopoziomowy marketing jest znany jako marketing sieciowy. Jest to rodzaj biznesu, w którym łączy się franchising i sprzedaż bezpośrednią. Ten biznes sprawia, że osoba jest związana z firmą w niezależnym podejściu transakcyjnym. Jest to podejście, w którym firma tworzy relację kontaktową z osobą, która chce rozszerzyć swoją działalność.

Członkowie zarabiają na podstawie sprzedaży, jaką osiągnęli w tym konkretnym produkcie lub usłudze. Obejmuje to również sprzedaż osoby, którą zwerbowali do pracy. W większości przypadków osoba, która zwerbowała więcej członków i zapewniła dobrą sprzedaż produktu, rekompensuje wyższą rekompensatę z powodu wysiłku związanego z transakcjami w dwóch różnych dziedzinach.

Istnieją „piramidy” lub schematy Ponzi, które są uważane za nielegalne. Większość ludzi kojarzy marketing wielopoziomowy z tego rodzaju schematami, ponieważ uważają się również za legalną firmę sieciową. Z powodu złego wizerunku, jaki wywołują te programy, wielu woli używać swoich nazw dla swoich firm jako „franczyza biznesowa w domu” lub „marketing afiliacyjny”.

Prowizje są uzyskiwane w procesie sprzedaży określonego produktu lub usługi w ramach legalnego marketingu sieciowego. Nie może być żadnych zarobków w tak zwanej „opłacie rejestracyjnej” lub po prostu za samodzielną rekrutację. Ten rodzaj marketingu jest zawsze krytykowany z powodu wątpliwego procesu rekrutacyjnego, w którym uzyskują dochody i zyski. Otrzymują sprzedaż od członków i nowych członków, którzy są uważani za końcowych użytkowników produktu i za dystrybutorów.

Krytyka ta doprowadziła do poważnych zmian w marketingu wielopoziomowym na początku lat 80-tych, kiedy wiele firm zaczęło zezwalać swoim członkom na koncentrowanie się wyłącznie na marketingu, a nie na dystrybucji lub magazynowaniu produktu. Większość firm zajmujących się marketingiem wielopoziomowym działa obecnie jako firmy realizujące zamówienia, przyjmując zadania związane z wysyłką produktu, opłacaniem prowizji i przyjmowaniem zamówień od swoich klientów.

Wiele osób, które padły ofiarą nielegalnych schematów marketingu wielopoziomowego, musi kupować drogie produkty, ale większość z tych programów nie trwa długo, ponieważ większość sprzedaży nie jest łatwo odsprzedana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *