Co robić i czego nie wolno wysyłać e-mailami wiadomości prasowych od weterana mediów

Tytuł:
Co robić i czego nie robić w e-mailach z wiadomościami prasowymi od weterana mediów

Liczba słów:
676

Podsumowanie:
Jestem wielkim zwolennikiem wysyłania e-maili komunikaty prasowe. E-maile są nie tylko tanie, ale często mogą dotrzeć do redaktorów znacznie szybciej niż zwykła poczta lub faks.

Dlatego. Media, takie jak stacje radiowe, stacje telewizyjne i gazety, otrzymują TONĘ komunikatów prasowych. Podczas mojej 20-letniej pracy w radiu i telewizji codziennie otrzymywaliśmy mnóstwo wiadomości prasowych.

Prawdopodobnie 90 procent z nich pochodziło od polityków i lokalnych programów sportowych uczelni. Ich ludzie od reklamy to …

Słowa kluczowe:
informacja prasowa, PR, reklama, media, marketing, reklama

Treść artykułu:
I ‘ Jestem wielkim zwolennikiem komunikatów prasowych wysyłanych pocztą elektroniczną. E-maile są nie tylko tanie, ale często mogą dotrzeć do redaktorów znacznie szybciej niż zwykła poczta lub faks.

Dlatego. Media, takie jak stacje radiowe, stacje telewizyjne i gazety, otrzymują TONĘ komunikatów prasowych. Podczas mojej 20-letniej pracy w radiu i telewizji codziennie otrzymywaliśmy mnóstwo wiadomości prasowych.

Prawdopodobnie 90 procent z nich pochodziło od polityków i lokalnych programów sportowych uczelni. Ludziom zajmującym się reklamą mówi się, aby wysyłali informacje kilka razy w tygodniu – niezależnie od tego, czy mają do przekazania jakieś prawdziwe wiadomości, czy nie. W związku z tym media otrzymują informację za każdym razem, gdy osoba kongresowa pomaga komuś lub domowi sportowemu w zdobyciu nowego składanego krzesła.

Czy te wysyłane pocztą komunikaty prasowe są ignorowane? Pewnie, że tak. Większość trafia prosto z worka pocztowego do kosza. Kto zdąży otworzyć 150 kopert, skoro większość z nich forsuje jakąś historię, której nigdy nie będziesz w stanie wykorzystać? Wiem, że dostanę notatki od pracowników mediów, którzy powiedzą: „U nas nie robimy tego w ten sposób”. I możesz być pewien, że kilka pokojów prasowych jest bardzo zorganizowanych pod względem otwierania, czytania, archiwizowania i używania komunikatów.

Wydania faksem działają lepiej, ale nie aż tak dużo lepiej, biorąc pod uwagę koszt. Pracowałem na jednym stanowisku, gdzie kierownik miał dość tego, że faks spalał wkłady drukujące wydania. Faksowane komunikaty trafiały do komputera recepcjonistki, gdzie je usuwała.

W innym sklepie z mediami faksy, reklamy i wszystkie inne rzeczy, które zostały wysłane faksem, rozsypały się na podłogę. Niektóre z nich zostały odczytane, inne zostały użyte jako zeszyt, a większość była deptana, dopóki ktoś nie wyrzucił ich do kosza.

Ale chwileczkę! Jeśli nikt nie czyta komunikatów prasowych, dlaczego badania podają, że 75% artykułów, które czytasz w gazetach, pochodzi z komunikatów prasowych?

Odpowiedź znajduje się w e-mailu. Poczta e-mail ułatwia otrzymanie zwolnienia, przesłanie go do pracownika zajmującego się tym konkretnym tematem, a następnie przechowywanie zwolnienia w pliku „futures” e-mail, gdzie można go pobrać w razie potrzeby.

Dla dziennikarzy niezwykle łatwo jest zaimportować wiadomość e-mail do programu do pisania, zmienić nagłówek, poprawić kilka rzeczy i uruchomić ją jako artykuł. Redaktorzy nie lubią przyznawać się, że to robią, ale widzieliśmy, jak gazety w dużych miastach publikują nasze wydania jako artykuły z bardzo niewielkimi zmianami.

Nie możesz winić za to dziennikarzy. W ciągu ostatnich 15 lat media wielokrotnie ograniczały liczbę pracowników. Jedna osoba wykonuje teraz pracę trzech pracowników.

Oto kilka wskazówek, jak uczynić publikację przesłaną e-mailem jako punkt wyjścia dla raportu medialnego:

1. Rozpocznij temat od RELEASE. Następnie przejdź do najbardziej wartej opublikowania / podniecającej części swojej historii.

2. Niech nagłówek będzie pierwszą rzeczą w treści e-maila. Lubię używać dwóch nagłówków, drugi dodaje więcej informacji, o którym pierwszy nie ma miejsca. Osoba medialna powinna być w stanie powiedzieć, o czym jest twoja publikacja, po prostu czytając nagłówki.

3. Dołącz swoje dane kontaktowe po treści wydania. To staje się standardowym sposobem robienia rzeczy w sieci. Dziennikarze są teraz przyzwyczajeni do patrzenia na dół w poszukiwaniu informacji kontaktowych.

4. Nie przekraczaj 400 słów. Upewnij się, że masz dobre informacje, których chce publiczność w mediach, w przeciwnym razie nie masz szans na uzyskanie relacji.

5. Poświęć trochę czasu na przesłanie wydania do lokalnych mediów. Bardziej prawdopodobne jest, że wykorzystają Twoją historię niż media spoza miasta. Możesz znaleźć ich adresy e-mail, wyszukując ich witryny w wyszukiwarkach.

6. Wyślij swoją zgodę, aby handlować publikacjami z Twojej dziedziny. Nawet małe zmiany mogą być bardzo interesujące dla innych osób w Twojej branży. Jedna klientka fotografka wysłała swoją publikację do magazynów fotograficznych i prawie w każdym z nich została opisana.

7. Przejdź na rynek krajowy. Pobierz przewodnik Gebbie Media na Gebbie.com. Jest niedrogi i niezawodny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *