Co robić, gdy nic nie jest nowymi pięcioma strategiami sukcesu

Tytuł:
Co robić, gdy nic nie jest nowe: pięć strategii sukcesu

Liczba słów:
773

Podsumowanie:
Są lata, kiedy firmy walczą o przetrwanie. W innych latach utrzymanie pozycji rynkowej wymaga wysiłku. Czy w ogóle warto się w tych czasach wystawiać? Sprawdź wyniki udziału w targach, gdy Twoja firma znajduje się w fazie zastoju, uzasadniaj koszty

Słowa kluczowe:
marketing targowy, planowanie targów, szkolenie targowe, szkolenie personelu targów, szkolenie pracowników wystawców, książki targowe

Treść artykułu:
Spójrz na ten tłum ludzi tłoczący się na parkiecie. Ludzie przyjeżdżają z całego kraju, aby chodzić po tych przejściach, z niecierpliwością przemykając wzrokiem od budki do budki, skanując eksponaty w poszukiwaniu… czego dokładnie?

Badania pokazują, że zdecydowana większość – 76% – przychodzi na targi, aby odkryć, co nowego i ekscytującego. Może to nowy produkt, innowacyjna technologia, oszałamiająca nowa aplikacja, a nawet cała firma, o której nigdy wcześniej nie mieli pojęcia. W idealnym świecie każda firma nieustannie wprowadzałaby innowacje, tworząc najnowocześniejsze produkty przy fenomenalnych oszczędnościach, gwarantujących spełnienie potrzeb klientów.

Ale jak ty i ja wiemy, biznes nie działa w ten sposób. Są lata, kiedy firmy walczą o przetrwanie. W innych latach utrzymanie pozycji rynkowej wymaga wysiłku. A jeszcze innym razem może być dobrze, ale najnowsza innowacja ma na horyzoncie sześć, dwanaście, a nawet osiemnaście miesięcy.

Czy w takich czasach warto się w ogóle wystawiać? Czy wyniki udziału w targach, gdy Twoja firma znajduje się w fazie zastoju, uzasadniają koszty?

Absolutnie! W rzeczywistości właśnie w takich momentach brak udziału może zaszkodzić Twoim wynikom finansowym. Firmy powstają i upadają w oparciu o siłę osobistych relacji. Nie ma lepszego miejsca do tworzenia nowych relacji oraz utrzymywania i wzmacniania istniejących relacji niż na targach.

Aby to zrobić, musisz wywrzeć pozytywne wrażenie na swojej wystawie. Zademonstruj coś nowego i ekscytującego. Daj ludziom to, czego chcą. Pytasz, jak możesz to zrobić, skoro nie masz żadnych nowych i ekscytujących produktów?

Oto pięć strategii skupienia, których używają profesjonaliści, gdy znajdują się w podobnej sytuacji:

lt;bgt; 1. Skoncentruj się na funkcjach: lt;/bgt; dostawcy zaawansowanych technologicznie lub skomplikowanych produktów często nie zdają sobie sprawy, jak mało konsumenci wiedzą o kupowanych produktach. Weźmy na przykład przeciętny edytor tekstu. Ma niezliczone funkcje – ale ile zna zwykły użytkownik, a tym bardziej używa? Zdaj sobie sprawę, że Twoi kupujący mogą nawet nie wiedzieć, czego nie wiedzą. Oto okazja do zaoferowania seminariów, samouczków lub innych interaktywnych opcji dotyczących mniej znanych funkcji. W ten sposób demonstrujesz, że cenisz swoich klientów i chcesz, aby w pełni wykorzystali Twoje produkty / usługi. Możesz zdobyć ich lojalność na całe życie.

lt;bgt; 2. Skoncentruj się na przyszłości: lt;/bgt; jeśli zbliża się kolejna wielka innowacja, ale nie jesteś jeszcze gotowy, aby się rozlać, masz idealną okazję, by wzbudzić zainteresowanie. Niektóre z najskuteczniejszych kampanii generujących emocje mówią niewiele, jeśli w ogóle coś o nowym produkcie, a mimo to stwarzają wrażenie, że wkrótce wydarzy się coś godnego uwagi. Oznakowanie, grafika i literatura głoszą: „Nadchodzi!” poinformuj opinię publiczną, że podoba Ci się nowy produkt – i że oni też powinni.

lt;bgt; 3. Skoncentruj się na finezji: lt;/bgt; czy istnieje sposób, aby Twój produkt był nowy i ulepszony? Czasami można spotkać tę technikę, którą nazwałem strategią Proctor Gamble. Co jakiś czas zobaczysz nową i ulepszoną wersję produktu – mydło do prania, szampon, dezodorant itd. – ale musiałbyś być inżynierem chemii, aby zauważyć jakąkolwiek zauważalną różnicę między starym produktem a nowy. Mimo to konsumenci chętnie sięgają po nowe, nawet jeśli różni się tylko nieznacznie od produktu, z którego byli wcześniej zadowoleni. Jeśli nie możesz zmienić produktu, co z opakowaniem? Glidden zmienił swoją puszkę z farbą, zachowując jednocześnie swój rzeczywisty produkt, farbę, taką samą jak zawsze, w wyniku czego wzrosła sprzedaż.

lt;bgt; 4. Skoncentruj się na ludziach: lt;/bgt; świetne produkty nie istniałyby bez wspaniałych ludzi. Rozważ nadanie swojej działalności ludzkiej twarzy, skupiając swój najnowszy eksponat wokół ludzi, którzy wytwarzają, testują lub używają Twojego produktu. Post Cereal, Reynold’s Wrap i części samochodowe NAPA z powodzeniem stosowały tę strategię w okresach, gdy ich linia produktów była dość statyczna – a następnie kontynuowała pomysł, zmieniając go w razie potrzeby, aby wprowadzić nowe produkty!

lt;bgt; 5. Skoncentruj się na usługach: lt;/bgt; wiele razy prosimy kupujących o dokonanie ogromnych inwestycji w celu zakupu naszych produktów. Jeśli coś pójdzie nie tak, kupujący martwi się, że pozostanie z torbą na bardzo kosztownym błędzie. Reas

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *