Co marketing może dla Ciebie zrobić

Tytuł:
Co marketing może dla Ciebie zrobić

Liczba słów:
738

Podsumowanie:
Na przestrzeni lat miałem do czynienia z właścicielami firm, raczej wypaczone postrzeganie marketingu. Myślą, że wyrzucasz tam kilka reklam, drukujesz kilka komunikatów prasowych i voila! Jesteś wielkim sukcesem. Och, gdyby to było takie proste. (Chociaż gdyby tak było, prawdopodobnie nie miałbym pracy.) Tak realistycznie, co marketing może dla Ciebie zrobić? Czytaj.

Słowa kluczowe:
Marketing, kreatywny marketing, pomysły marketingowe, sukces marketingowy, strategie marketingowe

Treść artykułu:
Pomyślałem, że wyjaśnię kilka nieporozumień o marketingu w dwuczęściowej serii: Co marketing może zrobić dla Ciebie, a czego marketing nie może dla Ciebie zrobić. Zaczniemy od pozytywów.

Przez lata miałem do czynienia z kilkoma właścicielami firm, którzy mają dość wypaczone postrzeganie marketingu. Myślą, że wyrzucasz tam kilka reklam, drukujesz kilka komunikatów prasowych i voila! Jesteś wielkim sukcesem.

Och, gdyby to było takie proste. (Chociaż gdyby tak było, prawdopodobnie nie miałbym pracy.)

Ale nie da się tego obejść, aby mieć udany biznes, potrzebujesz solidnego planu marketingowego.

Więc co może dla Ciebie zrobić marketing? Rozwiń swój biznes – bez wątpienia. Musisz być marketingowy, jeśli chcesz rozwijać swój biznes.

Jednak (i to jest naprawdę duży, jakkolwiek) marketing NIE odniesie sukcesu z dnia na dzień. Marketing polega na powolnym rozwoju, budowaniu na sukcesie z zeszłego tygodnia i zapominaniu o porażkach z zeszłego miesiąca. (Lub to, co MYŚLISZ, jest porażką. Nierzadko zdarza się, że kampania, którą uważasz za fatalne rozczarowanie, może spowodować rozpoczęcie następnej kampanii.)

Marketing dotyczy częstotliwości – rynku docelowego widzi Twój oferować w kółko, aż w końcu będą gotowe do zakupu. Bez tej bardzo ważnej częstotliwości Twoja firma zacznie stagnować i ostatecznie umrze.

To nie znaczy, że kampania nie odniesie dużego sukcesu. Nawet ogromny, niesamowity, niewiarygodny sukces. Opublikujesz jedną reklamę lub zostaniesz wyróżniony w artykule i bum! W rezultacie dostajesz więcej zamówień, niż wiesz, co zrobić. Chociaż to świetny strzał w ramię, prawdopodobnie nie przetrwa, chyba że będziesz dalej na nim budować. W końcu zamówienia wyschną i wrócisz na miejsce, w którym byłeś wcześniej.

Marketing to także konsekwencja. Wraca do budowania na sukcesach. Twoi klienci muszą w kółko widzieć Twoją wiadomość. To buduje zaufanie i wiarygodność. Ponadto Twoi obecni klienci również będą reagować na tę częstotliwość. Nie tylko nie „zapomną” o Tobie i pójdą do Twojego konkurenta, ale pomoże to również zbudować jego zaufanie do Ciebie.

Wreszcie marketing polega na ciężkiej pracy. Nie da się tego obejść. Odnieść sukces oznacza poświęcenie czasu i energii na ciągłe promowanie siebie. (Możesz również zapłacić komuś, kto ci w tym pomoże, ale w zasadzie sprowadza się to do tego, że ktoś gdzieś musi poświęcić czas na ciągłe promowanie cię.)

Jeśli nie pamiętasz nic innego, pamiętaj o tym: Jeśli nie Nie wdrożysz swoich strategii marketingowych, nic się nie stanie.

To ostatnie zdanie wydaje się oczywiste, ale znowu jestem zdumiony, jak wiele osób, które napotykam, nie chce wykonywać tej pracy. Mówią o tym, ale kiedy w rzeczywistości sprowadza się to do zrobienia czegoś, jakoś nigdy nie potrafią sobie z tym poradzić.

Jednym ze sposobów na przezwyciężenie tego jest zaplanowanie wykonania jednego zadania lub małego marketingu każdego dnia. Wtedy nie wydaje się to aż tak przytłaczające. Ja zobowiązuję się wykonać X zadań marketingowych w tygodniu, niezależnie od tego, ile czasu to zajmie.

Marketing to zobowiązanie. Nie da się tego obejść. Jeśli masz firmę, nie masz innego wyboru, jak tylko konsekwentnie angażować się w marketing, aż do dnia, w którym zdecydujesz, że nie chcesz już jej interesować.

Ćwiczenie kreatywności – Podejmij zobowiązanie

Ponieważ jestem zainteresowany, aby wszyscy odnieśli sukces, chcę, abyŚCIE już teraz zobowiązali się do regularnego promowania swojej firmy.

Napisz to oświadczenie na kartce papieru, wpisując swoje imię i nazwisko w odpowiednim miejscu.

Ja, TWOJE IMIĘ, zobowiązuję się do regularnego promowania mojej firmy, od teraz do momentu, gdy zdecyduję, że nie chcę już więcej prowadzić działalności.

Podpisz i opatrz datą.

Proponuję opublikować go w miejscu, w którym będzie można go zobaczyć podczas pracy. Lub, jeśli naprawdę chcesz dodać trochę odpowiedzialności do swojego zobowiązania, powiedz o tym komuś. Możesz mi nawet o tym opowiedzieć – po prostu wyślij mi e-mail na adres Michele@theartistsoul.com. Nie ma to jak ogłosić zamiar zachowania uczciwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *