Co badania rynkowe mogą zrobić dla Twojej firmy online

Tytuł:
Co badania rynkowe mogą zrobić dla Twojej firmy online

Liczba słów:
672

Podsumowanie:
Badania rynku są kluczowym punktem wyjścia dla każdej firmy, ale jest to szczególnie ważne dla firm internetowych, które dążą do określonego rynku niszowego. Równanie jest dość proste: jeśli zainteresowanie Twoim produktem jest niskie, sprzedaż nie jest wystarczająca, aby utrzymać się na powierzchni. Kluczem do sukcesu w Internecie jest planowanie z wyprzedzeniem – przed rozpoczęciem kampanii marketingowej znajdź gotowy i chętny rynek, na którym kupisz Twój produkt.

Internet oferuje start-upowi wiele możliwości …

Słowa kluczowe:
badania rynku, marketing, oceny marketingowe, firmy badawcze, firma zajmująca się marketingiem internetowym

Treść artykułu:
Badania rynku są kluczowym punktem wyjścia dla każdej firmy, ale są szczególnie ważne dla firm internetowych, które starają się dotrzeć do określonej niszy. Równanie jest dość proste: jeśli zainteresowanie Twoim produktem jest niskie, sprzedaż nie jest wystarczająca, aby utrzymać się na powierzchni. Kluczem do sukcesu w Internecie jest planowanie z wyprzedzeniem – przed rozpoczęciem kampanii marketingowej znajdź gotowy i chętny rynek, na którym kupisz Twój produkt.

Internet oferuje początkującym firmom wiele narzędzi do badania rynku, więc nie ma wymówki, by nie wykorzystać dostępnych informacji. Zapewnia dostęp do szerszego grona konsumentów, niż normalnie byłbyś w stanie dotrzeć. Twój rynek docelowy nie musi być definiowany przez lokalizację geograficzną – zamiast tego prawdopodobnie będziesz kierować reklamy na grupę osób o podobnych zainteresowaniach.

Większość badań rynkowych online jest przeprowadzana na trzy sposoby: przez Internet, e-mail i grupy dyskusyjne. Pierwsza jest idealna do sprawdzenia konkurencji (lub jej braku). Warto z wyprzedzeniem być poinformowanym o swojej potencjalnej niszy rynkowej, aby dowiedzieć się, czy stworzenie nowego biznesu w tym obszarze będzie opłacalnym przedsięwzięciem, wartym Twojego czasu i początkowej inwestycji.

Przeszukiwanie konkurencji to dobry pomysł z dwóch głównych powodów. Przede wszystkim ważne jest, aby dowiedzieć się, czy rynek, na który zamierzasz kierować reklamy, jest zbyt nasycony. Jeśli zbyt wiele innych firm oferuje już ten sam produkt, który chcesz sprzedawać, trudniej będzie skutecznie się włamać i zgarnąć porządny zysk. Ponadto badanie konkurencji może pomóc Ci skoncentrować się na jednym konkretnym aspekcie nasyconego rynku, który nie został jeszcze odpowiednio wykorzystany. Z drugiej strony, jeśli odkryjesz, że nikt nie wpadł na taki sam genialny pomysł jak Ty, istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoja firma rozkwitnie.

Po drugie, jak mówi stare powiedzenie, poznaj swojego wroga. Dowiedz się, jak inne firmy wyceniają swoje produkty, zwróć uwagę na wizerunek, jaki przekazują, i zobacz, jak zbudowana jest ich strona internetowa. Aby być konkurencyjnym, musisz mieć przewagę, która odróżnia Cię od konkurencji i sprawia, że jesteś atrakcyjny na rynku docelowym. Ale najpierw musisz wiedzieć, co da ci tę przewagę.

Kolejnym krokiem po zbadaniu konkurencji jest stworzenie ankiety pełnej pytań dotyczących firm już sprzedających na Twoim potencjalnym rynku. Ankieta powinna oczywiście zawierać również pytania dotyczące Twojej firmy.

Więc gdzie znajdujesz uczestników ankiety? W sieci jest wiele miejsc, w których możesz poprosić o opinie. Jeśli masz już witrynę internetową, opublikuj ankietę w swojej witrynie. Lub spróbuj zamieścić małe ogłoszenia w grupach dyskusyjnych i na forach dyskusyjnych związanych z Twoim rynkiem, aby uzyskać odpowiedzi. Grupy dyskusyjne to także świetne miejsce, aby uzyskać informacje na temat potencjalnych klientów. O czym oni rozmawiają? Jakich produktów szukają, a których nie mogą znaleźć? Czego szukają w produkcie? Możesz także zadawać pytania, o ile nie brzmi to tak, jakbyś próbował im coś sprzedać.

Reklamy zamieszczane na bezpłatnych stronach internetowych z ogłoszeniami drobnymi mogą również przyciągać dużą liczbę uczestników ankiety, o ile oferujesz zachęty, takie jak gratis, kupony itp. Wreszcie, możesz również wysłać ankietę za pośrednictwem e-mail do potencjalnych klientów, współpracowników i innych osób, które mogą pomóc.

Badanie liczby wyszukiwań w Google i popularnych słów kluczowych to kolejna metoda badania rynku online, która w szczególności szuka trendów w tym, co ludzie chcą kupować w sklepach internetowych. Im więcej wiesz o kliencie, tym lepiej.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się samodzielnie przeprowadzić badanie rynku online, czy też wynajmiesz firmę, która zrobi to za Ciebie, jest to niezbędny krok, który położy właściwy fundament pod przyszły sukces Twojej firmy internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *