Budowanie lepszej bazy klientów w pięciu łatwych krokach

Tytuł:
Budowanie lepszej bazy klientów w pięciu łatwych krokach

Liczba słów:
666

Podsumowanie:
Potrzebujesz utworzyć pulę wartościowych klientów? Wypróbuj pięć łatwych kroków.

Słowa kluczowe:
wolny strzelec, przedsiębiorca, grafika, projektowanie, internet, marketing, reklama, klienci, praca

Treść artykułu:
Tak więc jest ten czas. Jesteś pracującym projektantem, który stworzył solidne portfolio. Masz takie samo doświadczenie w tworzeniu koncepcji, jak wygodne wysyłanie ich do druku. Dokładnie rozważyłeś dostępne opcje i jesteś wreszcie gotowy do pracy dla siebie. Gratulacje! Co teraz robisz?

Zakładając, że jesteś przygotowany do samodzielnej obsługi administracyjnej trekkingu (co jest kolejnym artykułem sam w sobie), następnym krokiem jest rozpoczęcie budowy bazy klientów. Jeśli jednak chcesz odnieść sukces w tym wysoce konkurencyjnym zawodzie, musisz nie tylko zbudować bazę klientów, ale musisz zbudować solidną bazę klientów. Aby pomóc Ci w drodze, zastosowałem się do pięciu wskazówek dotyczących budowania i ulepszania bazy klientów, które uznałem za przydatne w mojej własnej pracy:

1. Nawiąż współpracę z innymi dostawcami:
Kiedy byłem pierwszy Na początku mojej firmie udało się podpisać umowę z czterema dużymi drukarniami, które skierowały do nas wszystkich swoich klientów, którzy potrzebowali projektu graficznego i składu. Z kolei kończyliśmy projekt i wysyłaliśmy zadanie z powrotem do centrum w celu wydrukowania. Zapewniło nam to nie tylko stały przepływ pracy, ale również nawiązaliśmy cenne relacje z nowymi klientami, którzy powierzyliby nam pracę w przyszłości.

Bardzo polecam nawiązywanie relacji z innymi dostawcami. Drukarnie często potrzebują projektantów, którzy mogą dostarczyć im pliki gotowe do druku, małe firmy zajmujące się marketingiem i public relations często potrzebują niezawodnego projektanta, do którego mogą wysłać pracę, a wielu projektantów jest przeciążonych pracą i chciałoby przekazać ją innym w potrzebie tego. Wyjdź tam, zaprzyjaźnij się, buduj relacje, a znajdziesz dobrą pracę.

2. Sieć, sieć, sieć!
W miarę powiększania listy kontaktów zauważysz, że zaczyna się dziać coś dobrego; zyskasz rozpęd. Kiedy będziesz budować relacje, przekonasz się, że najlepszym sposobem na zdobycie nowych klientów jest pozyskanie tych już istniejących. Wyraźnie przedstaw swoim klientom oferowane usługi, a oni będą Cię pamiętać, gdy następnym razem usłyszą o kimś, kto ma potrzebę, którą możesz spełnić.

3. Naładuj, ile jesteś wart.
To jedna z najtrudniejszych rzeczy dla projektanta, gdy po raz pierwszy zaczyna pracować jako wolny strzelec. Nieuchronnie zawsze będzie pojawiać się pokusa dyskontowania swojej pracy. Najczęściej otrzymuję telefon, gdy potencjalny klient potrzebuje czegoś „prostego”, ale tak naprawdę oznacza „tanio”. Oprzyj się pokusie. Chociaż czasami takie rozmowy telefoniczne mogą prowadzić do wartościowych relacji z klientami, większość z nich prowadzi do większej liczby telefonów z prośbą o pracę po obniżonej cenie.

Najpierw oblicz liczby. Ustal swoją cenę i wyjaśnij to swoim klientom. Jeśli uznasz, że absolutnie musisz akceptować oferty ze zniżkami, jasno przedstaw, ile normalnie byś naliczył, i zaznacz zniżki na ostatecznej fakturze. W ten sposób Twoi klienci będą przynajmniej wiedzieć, ile zazwyczaj byś naliczył, gdy polecą Cię innym.

4. Naucz się mówić nie.
Nauka odrzucania projektów jest integralną częścią samodzielnej pracy. Złe projekty pochłaniają Twój czas, powodują frustrację i kosztują pieniądze. Ustal kryteria akceptacji projektu i trzymaj się go. O wiele lepiej ci idzie szukanie i planowanie odpowiedniej pracy, niż przyjmowanie niewłaściwej. Przyjmowanie tylko dobrych miejsc pracy pomoże Ci nawiązać kontakty z właściwymi klientami i zapewnić lepszą pracę w przyszłości.

5. Skoncentruj się.
Skupiać! Skupiać! Skupiać! Jest to bardziej wskazówka do użytku wewnętrznego, niż zewnętrznego poszukiwania klientów. Jest to jednak najważniejsza rada, jaką mogę dać. Tak wiele projektów pozostaje niekompletnych, ponieważ projektanci tracą koncentrację i zwracają uwagę gdzie indziej. Jakiekolwiek są Twoje cele, zapisz je, utwórz plan i skup się na ich osiągnięciu. Projektanci, którzy prowadzą napięty statek, są prawie zawsze tymi, którzy osiągają sukces w tej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *