Bądź sobą

Tytuł:
Bądź sobą

Liczba słów:
671

Podsumowanie:
Oto rzecz … nadal musisz tworzyć wszystkie wiadomości marketingowe i sprzedażowe dotyczące WIIFM* dla docelowych odbiorców. Ale to sposób, w jaki to robisz – wybrane przez Ciebie słowa i zachowanie – sprawia, że wszystko wokół Ciebie łączy się z rynkiem.

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa marketing wdrożenie marketing marketing sukces marketing Twojej firmy zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Treść artykułu:
Let’s zobacz, co radzą eksperci. Nawiasem mówiąc, te wskazówki brzmią dziwnie – to prawdziwe bryłki, więc zostań ze mną:

1. Bądź autentycznym kłamcą.

2. Bądź swoją własną walentynką.

3. Walcz z bykiem.

Oto jak ci odnoszący sukcesy eksperci łączą się z rynkiem – i Ty też możesz:

Bądź autentycznym kłamcą. W swojej najnowszej książce All Marketers Are Liars Seth Godin wyjaśnia „moc opowiadania autentycznych historii w świecie o niskim poziomie zaufania”. Z początku trochę niepokojące, twierdzi, że to nasi kupujący to faktycznie ci, którzy kłamią. Do nich samych. O tym, dlaczego chcą u nas kupować.

Odnoszący sukcesy marketerzy przedstawiają tylko historie, w które wierzą nasi kupujący. Ale oto problem: musisz naprawdę żyć historią, którą opowiadasz. Po drugie, potencjalny kupujący czuje coś mniej niż całkowite oddanie temu, co sprzedajesz, „przekraczasz granicę od kłamstwa do oszustwa”. Po prostu nie wystarczy mieć dobrą historię. Ty też musisz temu sprostać. Jeśli jesteś szewcem bez butów, dlaczego Twoi klienci mieliby skorzystać z Twojej rady?

Bądź wzorem do naśladowania dla tego, co sprzedajesz, i nie mniej. Następnie opowiedz o tym dobrą historię kupującym, którzy chcą wierzyć.

Bądź swoją własną walentynką. W swojej małej, gorącej książeczce, Little Red Book of Selling, Jeffrey Gitomer przyjmuje podejście twardej miłości, pomagając nam być najlepszą wersją siebie, jaką możemy być.

Moje ulubione to:

• Nie marudzić („Nie jęcz do mnie, że klient nie oddzwoni. Przestudiuj pocztę głosową. Nie jęcz do mnie, że twój szef to kretyn. Kup nowy. Nie narzekaj mi, że Twoja firma nie da ci laptopa. Idź i kup jednego. ”)

• Skop sobie własny tyłek („ Miej kiedyś zły dzień ? Czy kiedykolwiek straciłeś sprzedaż, o której myślałeś, że miałeś? Czy zdarzyło Ci się, że ktoś Ci powiedział „tak”, a trzy dni później po prostu wyparował? Chcesz wiedzieć, co z tym zrobić…? Skop sobie tyłek. Nikt nie powie Ci sukcesu… to jest coś, co Ty musisz zrobić dla siebie. ”)

Sercem przesłania Gitomera jest włożenie serca w swoją pracę… a jeśli nie kochasz tego, co sprzedajesz, idź sprzedać coś innego. Żadna sprytnie zapakowana reklama marketingowa nie jest w stanie zamaskować brakującego serca. Twoi klienci przejrzą to od razu i nie kupią od Ciebie.

Badania pokazują, że ludzie kupują profesjonalne usługi ze względu na zaufanie. W słowach Gitomer: “Jeśli cię lubią i wierzą ci, ufają tobie i ufają tobie … MOGĄ kupować od ciebie.”

Niech twoje serce zabłyśnie w twoich słowach i czynach. Jeśli to zrobisz, Twoi klienci polubią, uwierzą, zaufają, będą mieć zaufanie i kupią od Ciebie.

Walcz z bykiem. Brian Fugere, Chelsea Hardaway i Jon Warshawsky w swojej ostatniej książce „Dlaczego ludzie biznesu mówią jak idioci: przewodnik torreadora” dają nam to wprost. Przestań używać słów, które są bez znaczenia, nudne, pośrednie i niejasne. Zacznij komunikować się własnym głosem, osobowością i stylem.

Ile razy zdarzyło Ci się przesiadywać przy oszałamiających prezentacjach, bezsensownych slajdach PowerPointa lub nie czułeś żadnego związku (bez zaufania?) Z osobą, która próbowała sprzedać Ci swój pomysł, usługę lub produkt?

Więc przestań. Po prostu przestań dodawać do byka, który codziennie gromadzi się w komunikacji biznesowej. Rozmawiaj i pisz bezpośrednio z odbiorcami docelowymi. Zadawaj im proste pytania, które trafiają do sedna ich pragnień i potrzeb. Powiedz im, że dużo myślałeś o ich sytuacji i masz kilka pomysłów, które mogą im pomóc. I zrób to bez slajdy, głupich rozmów biznesowych lub zręcznych wiadomości.

Innymi słowy, bądź sobą.

* WIIFM: Co z tego będę miał?

Odnośniki

Fugere, B., Hardaway, C. i Warshawsky, J. (2005). Dlaczego ludzie biznesu mówią jak idioci: przewodnik torreadora. New York: Free Press.

Gitomer, J. (2004). Mała czerwona księga sprzedaży. Austin: Bard Press.

Godin, S. (2005). Wszyscy marketerzy są kłamcami. Nowy Jork: Pingwin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *