Badania marketingowe Poznaj swoich klientów

Tytuł:
Badania marketingowe: Poznaj swoich klientów

Liczba słów:
570

Podsumowanie:
Posiadanie przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami kierującymi się na ten sam rynek co Twój jest podstawowe, przetrwanie musi: wielu decyduje się na rozwijanie długoterminowych relacji ze swoimi klientami, próbując stworzyć taką przewagę konkurencyjną. Znajomość klientów jest kluczowa i różni się od znajomości ich zachowań zakupowych. Marzeniem każdego marketera jest posiadanie prawdziwych, aktualnych informacji o konsumentach: ich preferencjach, opiniach, postawach, przekonaniach, zainteresowaniach …

Słowa kluczowe:
marketing, badania, konsumenci , klienci, zachowanie, zachowanie, kupowanie, decyzja, rynek, zakup, strategia

Treść artykułu:
Posiadanie przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami działającymi na tym samym rynku co Twój to podstawowa konieczność przetrwania : wielu decyduje się na rozwijanie długotrwałych relacji ze swoimi klientami, próbując stworzyć taką przewagę konkurencyjną. Znajomość klientów jest kluczowa i różni się od znajomości ich zachowań zakupowych. Marzeniem każdego marketera jest posiadanie prawdziwych, aktualnych informacji o konsumentach: ich preferencje, opinie, postawy, przekonania, zainteresowania, poziom wykształcenia, zachowania są podstawą zrozumienia ich potrzeb.

Firmy często wykorzystują badania marketingowe, aby określić stopień akceptacji nowego produktu przez konsumentów, a powodem tego jest fakt, że wprowadzenie nowego produktu bez rzeczywistego popytu wiązałoby się z dużo większymi kosztami niż faktyczne badanie rynku . Ponadto nieudane wprowadzenie produktu na rynek jest szkodliwe nie tylko dla finansów firmy, ale także dla jej wizerunku i reputacji.

Wszelkie badania marketingowe dotyczące profilu konsumentów powinny odnosić się przynajmniej do następujących pytań:

Kto tworzy rynek produktu?

Firma działająca na danym rynku musi zadać sobie pytanie, kim są jej klienci. Czy są to głównie ludzie młodzi, czy może starsi? Kobiety czy mężczyźni? Jaki byłby ich poziom dochodów? To są informacje demograficzne, które mogą być punktem wyjścia do tworzenia profilu klienta.

Co ludzie kupują?

Czy jest jakiś produkt preferowany przez konsumentów? Czy możemy wykryć trend migracji do danego produktu? Czy rynek zaakceptuje nowe produkty lub zmiany w istniejących? Pytania te mogą dać spojrzenie na mechanizmy wyzwalające decyzje zakupowe; odpowiedzi mogą wskazywać, jak otwarci są klienci.

Dlaczego ludzie kupują?

Wiele firm ignoruje powody, dla których ich klienci wybierają ten czy inny produkt. Chociaż wszyscy wiemy, że kupowanie pod wpływem impulsu jest rzeczywistością, większość zakupów jest nadal dokonywana z powodu korzyści, wartości i satysfakcji. Dlatego powinniśmy zadać sobie pytanie: „Dlaczego niektóre produkty są bardziej popularne wśród konsumentów i są postrzegane jako lepsze od innych?”.

Kto podejmuje decyzję o zakupie?

Ważne jest, aby wiedzieć, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakupu, ponieważ użytkownicy produktu niekoniecznie muszą go kupić. Na przykład artykuły spożywcze przeznaczone dla dzieci są zwykle kupowane przez rodziców, co oznacza, że komunikaty reklamowe powinny być skierowane do rodziców, a nie do dzieci. Identyfikacja prawdziwych decydentów jest ważną częścią każdego badania konsumenckiego.

Jak podejmowana jest decyzja o zakupie?

Jakie są powody, dla których konsumenci podejmują decyzję o zakupie? Marketingowiec powinien pamiętać, że na te przyczyny mogą mieć wpływ różne czynniki społeczne, kulturowe i ekonomiczne.

Kiedy ludzie kupują?

Niektóre produkty są zamawiane i oferowane tylko w określonych okresach roku, ponieważ popyt może być napędzany czynnikami społecznymi lub kulturowymi (na przykład święta sezonowe). Styl życia konsumentów może również dyktować dzień lub tydzień, w którym robi się zakupy.

Gdzie ludzie kupują?

Określenie preferowanej lokalizacji zakupów jest kolejnym ważnym zadaniem w badaniu zachowań konsumentów. Skąd oni kupują? Supermarkety? Sklep na rogu? Można zastosować nowe, kreatywne miejsca, takie jak witryny handlu elektronicznego.

Badania marketingowe opierają się również na innych naukach, takich jak psychologia czy socjologia. Możliwość rozwijania potrzebnych konsumentom produktów, a następnie wprowadzania ich na rynek zgodnie z ich zachowaniami, stanowi podstawę przewagi konkurencyjnej i kształtuje strategiczne decyzje, jakie musi podejmować firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *