9 Wskazówki dotyczące nazewnictwa produktów

Tytuł:
9 Wskazówki dotyczące nazewnictwa produktów

Liczba słów:
826

Podsumowanie:
Krótki przegląd, który pomoże Ci zapoznać się z subtelnościami nazewnictwa produktów. Dowiesz się, jak ważne jest wybranie nazwy, która jest wyjątkowa i zorientowana na korzyści, bez dezorientacji ani obraźliwości – z kilkoma zabawnymi przykładami nazywania gaf. Dowiesz się również, dlaczego należy unikać modów, skrótów i łamańców językowych. I dlaczego nazwa, którą ostatecznie wybierzesz, musi chronić wizerunek Twojej firmy.

Słowa kluczowe:
nazewnictwo produktów, nazywanie produktów, pisarze, pisarz, pisanie, copywriter, copywriting, listy, mailery, pisarz e-mailowy

Treść artykułu:
Nazewnictwo produktów jest kluczowym aspektem brandingu. Nazwa, którą ostatecznie wybierzesz, będzie odzwierciedlać to, kim jesteś, osobowość i wizję Twojej firmy. Ale co ważniejsze, musi w niezapomniany sposób uosabiać obietnicę głównych korzyści Twojego produktu dla potencjalnych klientów. Generalnie może współgrać z konkurencją, ale w idealnym przypadku powinien wyróżniać się z tłumu. Gdzie zacząć? Oto kilka podstawowych wskazówek.

lt;bgt; Jeśli pole jest zbyt zatłoczone, bądź niepowtarzalny lt;/bgt;

MSN Search, Netscape Search, AOL Search, wszystkie pozostały w tej samej kategorii, więc możesz grać bezpiecznie i przejdź do Stupendous Search lub Super-Duper Search. To działa przez jakiś czas, ale gdy tylko pole stanie się zbyt zatłoczone, zgubisz się w papce identyczności z coraz mniejszą rozpoznawalnością. Jeśli jesteś w tym na dłuższą metę, lepiej oderwij się od tłumu, używając nazwy takiej jak Google, Yahoo, a nawet Dogpile (chociaż nie jestem fanem wchodzenia do kategorii scat tylko po to, by być wyjątkowym). Nawet Kinkos – przezwisko założyciela (w szkole miał kręcone rude włosy) – jest na tyle inne, że zapada w pamięć.

lt;bgt; Unikaj łamańców języka lt;/bgt;

W każdym z nas jest taka cząstka, która nienawidzi wstydu. Kiedy prosimy o produkt lub rozmawiamy o nim z przyjaciółmi, chcemy brzmieć piśmiennie i nie grzebać w wymowie. Dlatego bądź miły dla potencjalnych klientów i unikaj łamańców językowych ani nazw, które są wyjątkowo długie lub brzmią obco. Jeśli nie możesz znaleźć nazwy zawierającej pojedyncze słowo, nie przekraczaj dwóch lub trzech sylab.

lt;bgt; Aliteracja może pomóc przy dłuższych nazwach lt;/bgt;

OK, więc prezes firmy lubi wszystkie dłuższe nazwiska z Twojej listy. Możesz sprawić, by były bardziej zapadające w pamięć i / lub łatwiejsze do wymówienia, używając aliteracji. Weź pod uwagę Circuit City (pierwotnie niesamowicie nijakie, jednosylabowe, Wards). Albo Downtown Disney, albo najsłynniejsza marka na świecie, Coca Cola. Wszystkie cztery sylaby, a mimo to staczają się z języka z zadziwiającą łatwością.

lt;bgt; Unikaj skrótów lt;/bgt;

Skróty nie mają osobowości i niewiele mówią o korzyściach lub charakterze marki. Jasne, IBM, MCI i ABC cieszą się dużym uznaniem i tożsamością, ale spędzili także lata i miliony w praktycznie wszystkich mediach, aby promować swój wizerunek – używając obrazów ludzi i sytuacji, które były ciepłe i niewyraźne. Nawet miliarder Bill Gates wybrał Microsoft zamiast MS (co ma pewne niepożądane konotacje).

lt;bgt; Przekaż dorozumianą korzyść lt;/bgt;

Jeśli nie masz dużo pieniędzy na media do wydania na rozpoznawanie nazwiska, spróbuj znaleźć imię, które przekazuje korzyści lub opisuje zadowolony. Snapple rozpoczął swoją działalność od nazwy, która łączyła dwa jego oryginalne smaki: Spice N Apple. Silk – marka mleka na bazie soi – łączy w sobie soję i mleko. Nazwy zorientowane na korzyści obejmują środek do czyszczenia piekarników EasyOff, pokarm roślinny Miracle-Grow i Hearthwarmer (wkład kominkowy).

lt;bgt; Zagubione w tłumaczeniu… lub gorzej! lt;/bgt;

Większość z nas słyszała historię Chevroleta wprowadzającego swoją „Nova” w krajach hiszpańskojęzycznych. Samochód zatankowany, ponieważ „nova” oznacza „nie jedzie”. Fiat odkrył, że w Finlandii muszą zmienić nazwę swojego „uno”, ponieważ „Uno” po fińsku oznacza śmieci. Produkty kanadyjskie wymagają etykietowania w języku angielskim i francuskim, dlatego na niektórych pudełkach po ciastkach angielskie wyrażenie „bez konserwantów” zostało nieumyślnie przetłumaczone na francuskie „bez konserwantów”, co oznacza „bez prezerwatyw”. – powiedział Nuff.

lt;bgt; Unikaj modów lt;/bgt;

Okres przechowywania modnej nazwy jest krótki i słodki. Wznosi się w stratosferę rozpoznania, a następnie zagłębia w zapomnienie szybciej, niż można powiedzieć: „radykalny”, „rurkowaty” czy „poza zasięgiem wzroku”. Innym problemem związanym z modami jest to, że często ograniczają się one do jednej grupy demograficznej lub kliki. Na tak szerokim i zróżnicowanym rynku jak USA lepiej być bezpiecznym niż żałować.

lt;bgt; Chroń swój wizerunek lt;/bgt;

Jeśli jesteś jak większość firm, ciężko pracowałeś i wydałeś trochę prawdziwych pieniędzy, tworząc wizerunek swojej firmy. Dlatego warto chronić swoją inwestycję tylko za pomocą nazwy produktu, która jest spójna z istniejącymi markami i wizerunkiem. Rolls Royce musiał odwołać się do nazwy swojego najnowszego dodatku do linii Silver Cloud, którą wstępnie nazwali „Silver Mist”, ponieważ w języku niemieckim „mgła” oznacza obornik. Więc buduj na tym, co masz. Dobry egzamin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *