7 pozytywnych sposobów przekształcania reklamacji w aktywa

Tytuł:
7 pozytywnych sposobów przekształcania reklamacji w aktywa

Liczba słów:
571

Podsumowanie:
Trudno jest osiągnąć cele biznesowe, jeśli nie masz odpowiednie materiały i / lub informacje, które pomogą Twojej firmie osiągnąć sukces, do którego jest zdolny. Te siedem pomocnych sugestii podniesie Twój biznes na nowy poziom.

Słowa kluczowe:
reklamacje, zadowolenie klienta

Treść artykułu:
1. Bądź przygotowany …
Spójrzmy prawdzie w oczy … możesz zadowolić niektórych ludzi przez cały czas, ale nigdy nie uda ci się zadowolić wszystkich przez cały czas. Będą niezadowoleni klienci … takie jest życie. Niewiele możesz z tym zrobić … czy jest? Gotowość na poniesienie straty, aby zadowolić klienta, może na pierwszy rzut oka wydawać się słabym rozsądkiem biznesowym, ale pomyśl o tym w ten sposób … jeśli go dzisiaj uszczęśliwisz, wynagrodzi twoje wysiłki, wracając do czasu sklepu i jeszcze raz. Tak, dzisiejsza strata opłaci się na dłuższą metę.

2. Bądź gotowy dzięki „szybkiej poprawce” …
Niezadowolenie mnoży się w szybkim tempie! Czy kiedykolwiek narzekałeś i czekałeś … i czekałeś … i czekałeś, aż ktoś do ciebie wróci? Tak, przez cały czas, gdy jesteś niecierpliwy i niezadowolony, problem wydaje się narastać. Poinformuj niezadowolonego klienta, że rozwiązujesz problem. Nawet jeśli nie można tego naprawić natychmiast, będzie wiedział, że jest to ważne i ma wysoki priorytet.

3. Bądź profesjonalny …
Jeden zły klient plus jeden zły sprzedawca nie składają się na świetne rozwiązanie. Zapomnij o manierach klienta i zachowaj spokój. Często profesjonalna i spokojna reakcja z kolei uspokoi i uciszy tyradę niezadowolonego klienta. I że mój przyjacielu, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że uzyskasz wyniki, których szukasz.

4. Bądź odpowiedzialny …
Śmiało … weź odpowiedzialność za problem … nawet jeśli to nie była twoja wina. Hej, „przepraszam” bardzo pomaga w rozwiązaniu problemu. Gdy przeprosisz za niedogodności, których doświadczył Twój klient, możesz zabrać się do brudnej roboty związanej z naprawieniem problemu. Nigdy nie opłaca się obwiniać ani szukać wymówek. Klienci dobrze to widzą i szanują uczciwość, a nie wymówki. Zachowaj swoją wiarygodność za pomocą prostych przeprosin.

5. Bądź rozważny …
Niezadowoleni klienci często obawiają się, że ich skargi zostaną przeoczone i przesadnie reagują, aby zwrócić na siebie uwagę, na jaką ich zdaniem zasługują. Niech będą zaskoczeni szczerym rozważeniem, jakie poświęcasz temu problemowi, i patrz, jak ich złość znika. Odejdą od potencjalnie wybuchowej sytuacji z przyjemnie zaskoczonym nastawieniem. Zapamiętają to znacznie dłużej niż problem, który do ciebie przyniósł.

6. Potwierdzaj …
Warto dwukrotnie sprawdzić poziom satysfakcji jednorazowo niezadowolonego klienta. Możesz nawet zechcieć wzmocnić z nimi dobre relacje, oferując specjalną zniżkę na ich następny zakup! Przywrócenie im nawyku robienia zakupów z Tobą może przynieść korzyści Twojej firmie tylko na dłuższą metę.

7. Zwróć uwagę na przyczynę problemu …
Gdy klient zostanie uspokojony, nadszedł czas, aby dotrzeć do źródła problemu. Hej, są całkiem spore szanse, że inni byli niezadowoleni z tego samego problemu, ale nie skarżyli się … przynajmniej do ciebie. Mogą poświęcić trochę czasu, by narzekać na swoich przyjaciół! Poświęć trochę czasu na usunięcie przyczyny problemu, aby uniknąć podobnych skarg w przyszłości.

Nie pozwól, aby skargi klientów przygnębiły Cię lub spowodowały utratę przyszłych możliwości sprzedaży. W ciągu kilku minut możesz odwrócić ich grymas do góry nogami i zrobić lojalnych klientów z najbardziej niezadowolonych. Wystarczy trzymać głowę na ramionach i wdrożyć te 7 kroków, aby zapewnić pozytywne rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *