5 wskazówek, które pomogą Ci zidentyfikować, komu sprzedać

Jeśli masz własną małą firmę, ważne jest, aby dokładnie zdecydować, komu będziesz sprzedawać swoje produkty lub usługi. W końcu prawdopodobnie nie masz czasu ani pieniędzy na sprzedaż dla wszystkich. A nawet jeśli tak, nie jest to zalecane.

Będziesz chciał wybrać tak zwaną „grupę docelową”. Jest to możliwa do zidentyfikowania grupa osób, które Twoim zdaniem będą stanowiły najlepsze perspektywy dla Twojej firmy.

Jednak dla wielu właścicieli małych firm zawężenie ich uwagi do jednej podstawowej grupy ludzi może być trudnym zadaniem. Chcą pomóc każdemu – i bardzo często ich produkt lub usługa MOŻE pomóc różnym ludziom.

Jest to również sprzeczne z ludzką naturą, aby zawęzić swoją koncentrację w celu rozwoju firmy. Wydaje się, że zdrowy rozsądek podpowiada nam, że jeśli chcemy rozwinąć naszą firmę na wielką skalę, musimy przyciągnąć więcej ludzi.

W rzeczywistości jest odwrotnie. Kiedy skupiamy się na określonej grupie ludzi, stajemy się ekspertami w rozwiązywaniu ich konkretnych problemów. Poznajemy ich bardzo dobrze i możemy opracować dodatkowe produkty i usługi, aby zaspokoić ich potrzeby.

Jak więc decydujesz, komu sprzedać?

Oto 5 wskazówek:

1) Pomyśl o ludziach, którzy mogą NAJBARDZIEJ skorzystać z tego, co masz do zaoferowania.

2) Pomyśl, komu najbardziej chciałbyś pomóc lub z kim pracować.

3. Pomyśl o typie ludzi, do których najłatwiej będzie dotrzeć, ORAZ którzy będą najbardziej otwarci na to, co sprzedajesz. Będą to osoby, które WIEMY, że mają problem, który możesz rozwiązać, i SZUKAJĄ rozwiązania.

4) Wiedz, że tylko dlatego, że wybierasz określoną grupę ludzi, na których chcesz się skupić, NIE oznacza, że ​​nie możesz pomóc innym, którzy mogą do Ciebie przyjść. Oznacza to tylko, że zamierzasz skoncentrować swoje proaktywne działania marketingowe na wybranej grupie docelowej.

5) Na koniec nie przemyślaj tego. Posłuchaj swoich przeczuć, wybierz grupę, w której naprawdę możesz pomóc, i kontynuuj opracowywanie swojego planu marketingowego. Marketing to płynny proces. Ważne jest, aby zacząć. Zawsze możesz udoskonalić listę odbiorców i swój plan później, gdy dowiesz się więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *