5, od których zależy sukces Twojej firmy

Tytuł:
5%, które decyduje o sukcesie Twojej firmy

Liczba słów:
1087

Podsumowanie:
Pocieszający sekret polega na tym, że nie musisz być inny we wszystkim, aby odnieść sukces, tylko w pewnych sprawach.

Słowa kluczowe:
strategia, zarządzanie, zróżnicowanie, konkurencyjność

Treść artykułu:
Mam dla Ciebie zachęcającą wiadomość: wielu Twoich konkurentów boi się strategia. Można to nazwać strategofobią. Strategia ma dwie przerażające cechy. Po pierwsze, strategia to wybór. „Zamierzamy dotrzeć do klientów docelowych X, a nie do pozostałych” lub „Główną korzyścią, jaką zaoferujemy konsumentom, jest Z, a nie wiele innych rzeczy”.

Wygląda na to, że wybierając, trzeba z czegoś zrezygnować. Są menedżerowie, którzy nie chcą rezygnować z docelowej grupy klientów, jakby ich „mieli” lub mieli realną szansę na zdobycie ich wszystkich. To jedna z najsłodszych, ale najbardziej niebezpiecznych iluzji, jakie mają menedżerowie. Nie chcą definiować konkretnej korzyści jako głównej korzyści, jaką mają do zaoferowania swoim konsumentom, z obawy, że konsument może ulec pokusie wypróbowania innej korzyści gdzie indziej. Strategia oznacza wybór skupienia się i koncentracji energii, aby zapewnić sobie przewagę. Robisz to, ustanawiając swoją markę jako źródło pewnych korzyści. Jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie nie zostaniesz utożsamiany z żadną korzyścią, a konsumenci nie będą mieli dobrego powodu, by o tobie myśleć i kupować od ciebie, gdy czegoś potrzebują lub chcą.
Kiedy przyjmujesz strategię, „rezygnujesz” z wszelkiego rodzaju rzeczy, których tak naprawdę nie masz, aby zdobyć coś namacalnego, coś, w co możesz zatopić zęby.

Drugą przerażającą cechą strategii jest odróżnianie się od konkurencji. Aby być innym, jest to naprawdę możliwość, która może powodować koszmary. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że podstawowy konserwatyzm mówi, że jeśli tak robią wszyscy, to musi być ku temu dobry powód. I to prawda. Niezbędny jest element „dobrych praktyk zarządzania”, do którego wszyscy dążą. Nie tworzy przewagi nad konkurentami i nigdy nie należy go mylić ze strategią, ale jest to niezbędne. Poza tym menedżerowie są zawsze tak zajęci radzeniem sobie z konkurencją, że bardziej martwią się o to, by uniemożliwić swoim konkurentom uzyskanie przewagi, niż o stworzenie przewagi dla siebie. Dlatego ci menedżerowie są zajęci próbami naśladowania swoich konkurentów, zamiast starać się być inni. Dobra gra defensywna naprawdę pomoże ci nie przegrać. Ale aby wygrać, musisz od czasu do czasu strzelać gole.
W tym celu potrzebujesz strategii. Nie ma alternatywy, przepraszam.

5 procent stanowiących różnicę

Z definicji strategia to sposób, w jaki planujesz osiągnąć swoje cele. W konkurencyjnym środowisku Twoim celem jest, aby klient kupował od Ciebie, a nie od konkurencji. Dlatego strategia to sposób, w jaki planujesz osiągnąć przewagę nad konkurencją w oczach konsumentów. Zróżnicowanie jest prawie zawsze warunkiem wstępnym osiągnięcia takiej przewagi. Musisz zrobić coś innego niż konkurencja, aby dać niektórym konsumentom dobry powód, by preferować Ciebie.
Wielu marketerów uważa, że zróżnicowanie oznacza, że firma musi różnić się od swoich konkurentów od A do Z. Nieprawda. Pocieszający sekret polega na tym, że nie musisz być inny, aby odnieść sukces, tylko w niektórych rzeczach. Jeśli spojrzysz na menedżerów konkurencyjnych firm z tej samej kategorii rynku, niezależnie od branży, zobaczysz, że 95% ich obaw, decyzji i codziennych działań jest bardzo podobnych. Może to być zaskakujące, ale w 95 procentach swoich działań dyrektorzy konkurencyjnych firm robią prawie to samo. To „dobre zarządzanie”, o którym mówiliśmy.
Jeśli na przykład weźmiesz prezesów firm komórkowych i przeprowadzisz z każdym z nich osobne wywiady, pytając ich, co jest dla nich ważne, prawdopodobnie usłyszysz od nich prawie to samo: „Chcę technologii infrastruktury z horyzont przyszłych zmian; Chcę bardziej ekscytujących telefonów; Muszę mieć świetną obsługę klienta, elastyczny i skuteczny system rozliczeniowy oraz wielką wartość dodaną i usługi w zakresie treści ”. Każdy powie dokładnie to samo, ponieważ tego oczekuje się od dobrej firmy komórkowej. Ale dobre zarządzanie nie jest strategią.

Jeśli wszyscy robią to samo i są wystarczająco utalentowani, by robić to dobrze, czy konsumenci będą rozróżniać firmy? Dlaczego woleliby Twoją firmę? Ponieważ robisz to lepiej? Nie ma praktycznie żadnej szansy, że „lepsze” jest czymś, co zauważą konsumenci, ani nie jest to zaleta, którą można utrzymać w miarę upływu czasu.

Sekret jest w pozostałych 5 procentach. 5 procent, które robisz inaczej, to Twoje zróżnicowanie, które jest Twoją strategią. Jeśli 5 postrzega

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *